Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Espressoprovning i Stockholm

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu är Göteborgarna i farten med att anordna en espressoprovning. Läs mer här. Är det någon som är intresserad av en provning här i stockholm?

Jag vet inte riktigt var man kan vara. Förslag?

/J

Överlägset bästa kaffet i Stockholm är "Kaffebar" på Hornsgatan 76.....lite trångt om man är många, men kvalitén på kaffet är överlägset.

Har hört att det ska vara bäst. Har aldrig varit där själv dock. Kanske vore nått. Har dom många olika sorters bönor då? Annars blir det ju bara "en vanlig fika"...

/J

Här: http://www.monteriva.se/ kan man antagligen också vara. Har tydligen bäst bönor i hela stockholm och en mycket kunnig personal.

Någon intresserad?

/J

Kaffebaren har Monteriva som leverantör......så där har de ett antal olika bönsorter.....sväng förbi där och testa vettja.....

Sosta på Sveavägen är ett otroligt bra espressohak också.
Dessutom så ligger det en liten espressobar i gamla stan på stora nygatan som säljer en massa olika bönor, där kanske dkulle vara ett ypperligt ställe att vara på.

Citat:

Skrevs ursprungligen av keysendal
Sosta på Sveavägen är ett otroligt bra espressohak också.
Dessutom så ligger det en liten espressobar i gamla stan på stora nygatan som säljer en massa olika bönor, där kanske dkulle vara ett ypperligt ställe att vara på.

Låter finemang! Det verkar dock som intresset inte är så stort

/J

om det bara är vi som är intresserade så kan ju vi gå vart vi vill! På trottoaren utanför Sosta är det inte så dumt i solskenet!
Själv har jag tagit min frukostespresso där i drygt 2 år..

  • Oregistrerad
  • 2003-04-27 17:05

jag vet inte vart man kan vara, men jag är på. ni kanske behöver lite kvinnligt sällskap?

Usch....tjejer är ju bara jobbiga.....;)

Nej, problemet är väl snarare att vi inte lyckats komma överens om tid och plats. Jag är intresserad i alla fall.....det låter ju som en trevlig idé.....Det behövs en person med lite auktoritet här som bestämmer nåt!

jag är fortfarande med, kul med ännu en...

Nu i veckan kanske?

Ett annat trevligt litet ställe är Alfons coffeeshop på Scheelegatan 6.

Har fått bra betyg enligt:hoppla

Ja, hur ska vi göra med ställe nu då? Har inte varit på något av fiken så jag vet helt enkelt inte alls.

Fick hem Monterivabönor i veckan och nu får jag jävligt gott kaffe hemma!

Saxat från monteriva.se:

"Frukostmöten

Vi har dagligen mycket populära frukostmöten. Där går vi igenom olika sorters kaffe. Utvärderar tillsammans med Er vad som passar bäst.

Boka din frukost hos oss."

Kanske vore nått?

Nu i veckan funkar nog rätt bra för mig... Hur är det för er?

/J

EDIT: Stavning å sånt...

  • Oregistrerad
  • 2003-04-27 22:36

alfons coffeeshop har riktigt sjysst kaffe. var alltid där på mornana när innan jag gick till jobbet...
åker inte alla bort i veckan eftersom det är valborg?

Citat:

Skrevs ursprungligen av snuffzan
... åker inte alla bort i veckan eftersom det är valborg?

Det kanske folk gör...
Nästa vecka då?

/J

  • Oregistrerad
  • 2003-04-27 23:44

jag är otroligt flexibel. men veckan efter (dvs v.19) typ på... torsdagen?

Nästa vecka på torsdagen passar mig, men inte mellan kl 13.00 och 17.00...

  • Oregistrerad
  • 2003-04-28 08:45

innan 17.30 alla dagar hinner jag inte eftersom min chef nog inte uppskattar att jag går tidigare...
men typ 18?

låter prima!
Då återstår bara var vi ska vara?

  • Oregistrerad
  • 2003-04-28 09:09

bra fråga. nånstans där det finns wavelan?

Vi är alltså överens om Tordag 8:e maj 18:00 ?

/J

Jag är med på det datumet och tiden, om inget viktigare dyker upp.....(typ om Prinsessan Madeleine bjuder ut mig på dejt eller liknande)

passar mig också!

  • Oregistrerad
  • 2003-04-28 12:47

...vart..?

Kaffebaren är utesluten eftersom de stänger 18.00.....hur är det med de övriga alternativen?

Jag tror att Sosta på Sveavägen stänger kl 19.00

  • Oregistrerad
  • 2003-04-28 13:23

men kan vi inte ta en cider/espressokväll?

Vet du ngt ställe som har både riktig cider (inte all alkoläsk som numera kallas cider) och riktigt bra espresso?:)

  • Oregistrerad
  • 2003-04-28 22:03

hmm den var knepig. vet faktiskt inte. jo, jag vet ett ställe i kalmar
jag är inte så bra på ställen i el stockholmo, så bestäm ni.

Bevaka tråden