Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda 3GS som modem

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Må vara en nybörjarfråga: men kan man (fortfarande) använda iPhone 3GS som modem - alltså surfa med datorn med iPhonen som modem med sin operatör?

Har fattat det som att det gick ett tag men nu är spärrat/borttaget.

Det fungerar alldeles utmärkt, vilket diskuteras i denna befintliga tråd:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/266309-iphone-os-3-0-tethering.html

Fast det problem jag pratar om tror jag dök upp med 3.1 och så vitt jag kan se handlar den tråd du länkar till om 3.0.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-28 19:41

Jag skriver detta inlägg genom tethering på iphone 3gs os 3.1 nu. Och det funkar som du ser...

Möjligt att olika operatörer har olika policys? Jag kör 3.

Låter ju bra. Vad gäller olika operatörer så håller jag just på och funderar på att köpa en genom Tre - fast jag skulle gärna ha Telia-täckning egentligen. Är ingen storringare men det enda vettiga är väl att köra ett "fri-surf"-abonnemang. Har i dagsläget Halebop kontantkort men det är kanske ingen operatör att fortsätta med ifall man ska använda iPhonen till surf mm...

För mig fungerar tethering alldeles utmärkt på en 3GS (OS 3.1.2).
Använder Telia.

Att köra "fri-surf"-abonnemang är såklart att rekommendera ifall du ska använda telefonen mycket som modem.
Faktum är dock att personligen använder jag Telias 500MB/mån och klarar mig på det. Surfar väldigt mycket på telefonen och använder telefonen som modem ett par gånger i veckan.

Kollade lite mer på Halebop och såg att de har t ex en 32 GB för 268/månad i 24 månader då ingår 500MB per månad. Sen är det svårt att veta om det räcker. Om man överskrider detta sänker de hastigheten till 57kb/s. Är det någon som vet om man kan utnyttja Telias surfzoner med Halbop - de går ju i samma nät.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-29 08:58
Ursprungligen av zkirtap:

Kollade lite mer på Halebop och såg att de har t ex en 32 GB för 268/månad i 24 månader då ingår 500MB per månad. Sen är det svårt att veta om det räcker. Om man överskrider detta sänker de hastigheten till 57kb/s. Är det någon som vet om man kan utnyttja Telias surfzoner med Halbop - de går ju i samma nät.

Om du menar HomeRun så tror jag inte det. Det har ju inget med mobilnätet att göra.

Ursprungligen av zkirtap:

Kollade lite mer på Halebop och såg att de har t ex en 32 GB för 268/månad i 24 månader då ingår 500MB per månad. Sen är det svårt att veta om det räcker. Om man överskrider detta sänker de hastigheten till 57kb/s. Är det någon som vet om man kan utnyttja Telias surfzoner med Halbop - de går ju i samma nät.

Hej!
Jag heter Jenny och arbetar på Halebop!

Surfzoner/Homerun ingår inte som en tjänst i Halebops abonnemang och Halebop har ingen support för Surfzoner/w-lan.
Men Halebop-kunder kan skaffa tillgång till Surfzoner/Homerun via Telias sida Telia Homerun
Möjligheten finns att köpa tillgång till Surfzonerna och betala per månad eller att enbart köpa en kortare period från 20min upp till 7 dagar. För kortare accesser går det att betala med kontokort eller med sms.

MVH Jenny, Halebop

Vore ju tråkigt.

zkirtap:
Det råkar inte vara så att du har ett bredbandsabbonemang hos Telia? Då har man nämligen tillgång till surfzonerna.

Kör telenor och 3.1.2 och tethering fungerar utan problem.
Och telenor bjuder på fri surf turbo under hela bindningstiden och de har inga begränsningar i hastighet eller mängd.

Nej. Har Bredbandsbolaget.

Tack för den infon. Har beställt en 32:a nu via Halebop så nu är det bara att hålla tummarna för att den ska komma i dräglig tid.

Jag har en liten fråga, har goglat, men inte hittat något svar. Hur ställer man in allt?
iPhone 3Gs, 3.1, Mac OSX 10.5

Vad? Du använder iTunes.

Ursprungligen av hoteagle:

Jag har en liten fråga, har goglat, men inte hittat något svar. Hur ställer man in allt?
iPhone 3Gs, 3.1, Mac OSX 10.5

Det finns en iPhonemanual på apples hemsida, där finns instruktioner.

Ursprungligen av hoteagle:

Jag har en liten fråga, har goglat, men inte hittat något svar. Hur ställer man in allt?
iPhone 3Gs, 3.1, Mac OSX 10.5

1: Slå på Internetdelning i din iPhone. 2: Välj att dela anslutning till USB och/eller Bluetooth. 3: Koppla datorn mot telefonen (Ställ in Bluetooth-enhet). Parkoppla. Busenkelt.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-14 00:33
Ursprungligen av hoteagle:

Jag har en liten fråga, har goglat, men inte hittat något svar. Hur ställer man in allt?
iPhone 3Gs, 3.1, Mac OSX 10.5

Ett tips är att börja leta hos Apple.

iPhone: Felsökning av Internetdelning

1
Bevaka tråden