Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Postförskott osäkert?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag beställde en skrivare häromdagen, en storformat så det blev några kronor. Klickade i postförskott för att inte förlora någon tid (brukar handla på faktura men det blev lite mer pengar än vanligt och då brukar en del bli lite känsliga för faktura) men fick mail i helgen att pga det stora beloppet ville de inte ta det på postförskott utan ville ha betalt i förväg. Mina larmklockor började ringa, gillar inte riktigt att betala i förskott nu för tiden.

Hur ligger det till, nog är det väl inte så klyftigt att betala i förväg istället för postförskott? Finns det några egentliga skäl för leverantören att inte vilja ta det på postförskott?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-12-21 09:05

Jag skulle direkt välja en annan leverantör.
Om man inte "vågar" att sälja mot postförskott så är man antingen ovanligt korkad eller helskum.

Säg det till dem så får du nog klart för dig vad det är för ena du har med att göra.

BETALA ALDRIG I FÖRSKOTT! SPECIELLT INTE OM DET GÄLLER STORA BELOPP.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-21 09:45

Kan du inte köpa över disk ?
Det känns mycket bättre att byta papperspengar mot HW över disk.
Kanske breror på att jag bor i Thailand numera.:tveksam:

Kunde jag skulle jag köpa över disk, men det är ingen lagervara så det verkar inte fungera. Jag har makulerat ordern och får leta annan leverantör.

Tack för svaren, jag behöver lite stöd ibland när jag blir osäker på om det är jag som tänker fel

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-12-21 10:32

Då det inte är en lagervara så gissar jag att dom vill säkrat köpet innan dom beställer hem den. Så att dom inte beställer hem den, skickar den till köparen och sedan ångrar sig köparen och låter den gå i retur.

Detta är iof endast en anledning om det är en dyrare och mer svårsåld skrivare.

Det låter rimligt, knivig situation om alla ska hållas trygga. Synd att det blivit som det blivit med blåsningar nu för tiden

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-22 10:56

Det är tyvärr inte ovanligt att postorderföretag inte vill skicka dyra varor mot faktura till privatpersoner. Då föredrar de att inte ligga ute med så mycket pengar. Hur mycket pengar snackar vi om? Postförskott och Posten har väl en gräns för hur mycket pengar de vill hantera. Jag tror inte nödvändigtvis att det är postföretaget som sätter gränsen.

Om du däremot är ett företag så borde det inte vara något problem med att köpa mot faktura.

Har du ringt och snackat med postorderföretagets kundtjänst? Kanske är de flexiblare vid personlig kontakt (per telefon) än bara anonymt via hemsidan.

1
Bevaka tråden