Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Zatacka/Achtung die Kurve

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-06-20 18:06

Jag MÅSTE hitta en version av detta spel till Mac annars dör jag

Nån som sitter på en version? (dock verkar det som att det inte existerar för Mac) Det borde väl dock inte vara så svårt att skriva om det för Macen?

GLtron och de andra liknande har jag redan testat, de är inte ens hälften så roliga som originalet

Hoppas nån kan hjälpa till med det här, tror det finns fler macanvändare som sliter sitt hår i väntan på det här spelet för mac.

Vad jag har förstått så borde det funka under DOSBox. Läste nånstans att skaparen till spelet har tappat bort källkoden (eller något liknande). Dock så ska det finnas en Java-version nånstans har jag hört.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-21 13:07
Ursprungligen av irrelogical:

Vad jag har förstått så borde det funka under DOSBox. Läste nånstans att skaparen till spelet har tappat bort källkoden (eller något liknande). Dock så ska det finnas en Java-version nånstans har jag hört.

hrm, jag tankar DOSBox nu och ska se om det funkar. Java-versionen har jag men har ingen aning om hur jag ska köra igång den

  • Oregistrerad
  • 2006-06-21 14:18

fick igång det med DOSBox.. enda problemet jag upplever är att spelet går snabbare och snabbare allt eftersom antalet spelare minskas när man har ihjäl varann. Men det funkar iaf

  • Medlem
  • Klippan
  • 2009-12-29 12:18

Vet att folk inte gillar när man skriver i döda trådar men då de ploppar upp på google sökningar så.
Här är en länk IPCurve - Online "Achtung, die Kurve" , där finns versioner för alla olika plattformar. Vet ej om det funkar bättre än att köra via DOSBox.

1
Bevaka tråden