Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka här på forumet är från Umeå?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-05-09 22:46

Försökte kolla efter vilka som bor i Umeå, för skojs skull, av alla medlemmar här på forumet. Men det gick tydligen inte att sortera medlemslistan efter ort, men då kan väl alla som är från Umeå skriva ett inlägg här istället... Jag kan ju säga att jag bor i Umeå(!Surprise!):D

  • Medlem
  • 2003-05-09 23:15

Jag bor i Umeå! Men det var nog ingen surprise för dig!:D

  • Medlem
  • 2003-05-09 23:18

Föresten... När är det dags att fixa ett lan i Umeå igen? Jag missade förra gången!:(

Självklart bor man i Umeå!

Jag...

131 medlemmar har angivit "Umeå" som hemmaort enligt medlemsregistret. Imponerande! (99mac börjar bli stort!)

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2003-05-10 10:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
131 medlemmar har angivit "Umeå" som hemmaort enligt medlemsregistret. Imponerande! (99mac börjar bli stort!)

Roligt för dig att du kan göra sådana sökningar, men kunde inte vi andra få möjlighet att göra sökningar på medlemmar?

Nu var det ett tag sedan, men här är några bilder från den senaste MacPuben i Umeå.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-10 15:36

Har det inte varit någon macpub i Umeå sen vi var på Plaza? Skamligt är första tanken. Nu hör inte helt och hållet till Umeå sektioen, men jag var ju där iaf.

Finns väl en del fördelar med att kunna söka på ort också, särskilt på mindre orter, där det inte finns så många macanvändare. Fast man bör kunna välja om man vill att folk ska kunna söka rätt på sånna uppgifter eller inte.

  • Medlem
  • 2003-05-10 16:26

Ja, det är lite tråkigt att det inte blivit någon fler Mac-pub tycker jag. Ok, ajg har inte styrt upp någon så jag ska väl inte gnälla men Jag är lätt på om det blir någon, så det så!

Afterwork på plaza var faktiskt mycket trevligt btw.

Just det: ja jag är ifrån Umeå

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-05-10 16:40

Räcker upp en hand.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Tobbe Hj
Roligt för dig att du kan göra sådana sökningar, men kunde inte vi andra få möjlighet att göra sökningar på medlemmar?

Jo det vore en bra funktion. Vi får titta på hur man slår på det (det är inte ett val på/av utan något vi får bygga om) - vi erbjöd den funktionen tidigare med gamla 99mac version 2 (UBB).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-10 16:58

En sak som du absolut måste bygga in, Martin, är en funktion för webbkameror. Alla medlemmar ska ha en webbkamera monterad på huvudet så man kan se vad de håller på med, och en sändare så man kan se dem som en röd prick på en kartbild på skärmen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
En sak som du absolut måste bygga in, Martin, är en funktion för webbkameror. Alla medlemmar ska ha en webbkamera monterad på huvudet så man kan se vad de håller på med, och en sändare så man kan se dem som en röd prick på en kartbild på skärmen.

Alla medlemmar MÅSTE ha en kamera monterad på huvudet.
Det tycker jag.
Sist jag åkte taxi hade cahauffören en GPS-karta där han kunde se exakt var bilen var, även när den var ute hos mig här på bonnalandet.
Borde vara en smal sak att fixa, Martin.
Det som mondo nämner alltså.

Jag tänkte att vi alla skulle montera in ett chip under huden så att vi kan verifiera att det verkligen är ni som loggar in - då kan vi göra så att det kittlar om en 99mac:are är i närheten. Gissa om det blir spännande på MacPub då

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2003-05-10 17:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
En sak som du absolut måste bygga in, Martin, är en funktion för webbkameror. Alla medlemmar ska ha en webbkamera monterad på huvudet så man kan se vad de håller på med, och en sändare så man kan se dem som en röd prick på en kartbild på skärmen.

Så rolig du är:p

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-11 19:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
Jag tänkte att vi alla skulle montera in ett chip under huden så att vi kan verifiera att det verkligen är ni som loggar in - då kan vi göra så att det kittlar om en 99mac:are är i närheten. Gissa om det blir spännande på MacPub då

Man kanske kunde röva bort PC-användare och operera in ett chip som gav dom en rejäl elchock om man kommer i närheten av en?

kommer inte från Umeå, men det verkar vara en trevlig stad

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-05-12 00:32

Vi borde verkligen ta en pub nån gång. Hur svårt kan det va?

fredag på Plaza?

Jag är från Umeå.

Förresten, för någon vecka sen såg jag en snubbe på busstationen tidigt på morgonen med en blå såndär hård-ryggsäck med ett vitt Apple-logo på den. Jag tänkte ta en bild med min mobil, men jag han inte...

jag är umebo. teg. östteg dessutom!

just nu tillbringar jag min tid i liljeholmen och stora essingen. (i stockholm alltså)

(kuriosa: snubben som fick livstid för bomben.. jag TROR att han är skyldig mig 20 kr. det var första veckan i sjuan, som han "lånade" 20kr av mig.. fick alldrig tillbaka dom..)

  • Oregistrerad
  • 2003-05-14 16:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
fredag på Plaza?

Är det barnförbjudet?

*räcker upp handen*

  • Medlem
  • 2003-05-14 18:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
fredag på Plaza?

Är det inte brännbollsträning då, så är jag gärna på.

(gaah! det rimmar ju)

*viftar med händerna och ropar "Här är jag, här är jag"*

Det vore roligt om vi kunde bli ett gäng på fredag helt klart.

Jon Adolfsson
Jens Lundmark (kompis)
Daniel Eriksson
kanske samul
kanske ThunderMac
Niklas Hjelm Smith?
AUTOMATTI?
Markus Johansson?
Caze?

Hojta till så ändrar jag i listan.

  • Medlem
  • 2003-05-14 22:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av AUTOMATTI
(kuriosa: snubben som fick livstid för bomben.. jag TROR att han är skyldig mig 20 kr. det var första veckan i sjuan, som han "lånade" 20kr av mig.. fick alldrig tillbaka dom..)

Eftersom han fick livstid, kan det ta ett tag innan du får igen pengarna...

Samma 22-åring var på midsommarfest hos oss förra året (han var inte inbjuden, utan följde med någon annan som var). :eek:

Vilken tid?

Bor i U. (Väst på Stan). Är från Sthlm och tycker fortfarande, efter fyra år, att det känns konstigt att bo i en stadsdel som heter "på stan".

Det vore kul om det blev någon pub framöver, har aldrig varit med tidigare tyvärr. Kan dock ej på fredag.

Bevaka tråden