Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägenhet?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-16 13:50

Oj. I slutet av juli blir jag av med andrahandskontraktet och söker nu desperat lägenhet.

Har någon tips på förmedlingar/mäklare man kan använda sig av?
Jag har sökt lägenheter på boplatsgbg.nu varje dag i en veckas tid nu men inte hört någonting tillbaka.
bopunkten.se verkade inget vidare då dom hade lägenheter från förra året och de flesta var bara "sommarlägenheter" som uthyrdes Juni till Augusti.

Arrgh!!

Någon som har tips eller känner någon som vill hyra ut en lägenhet? Desperat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-19 11:57

Jag känner folk som sökt varje dag sen i januari... fattar inte hur man får tag i lägenhet i Götet, söker själv tillsammans med flickvännen och det verkar ju totalt hopplöst.

Vill inte bli tvungen att köpa lägenhet, inte just nu varje fall

Har en polare med bra inkomst som sökt närmare 50 lägenheter på boplatsgbg.com, men inte blivit erbjuden en enda. Du kan ju alltid söka lite på familjebostäder även om chansen inte är så stor. Sen finns det rätt många som annonserar ut andrahandslyor i GöteborgsPosten. Men som sagt, det är tungt.

//fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-21 10:19

Satte in en annons på itbostad (itbostad) och två dagar senare har jag och flickan en lägenhet, precis när det börjat närma sig hopplöshetens gräns. Andrahandskontrakt i ett år, vilket passar utmärkt, då kan man köpa lägenhet i lugn och ro.

100 procent tur eller bra förmedling? Troligen tur.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Linus
Satte in en annons på itbostad (itbostad) och två dagar senare har jag och flickan en lägenhet, precis när det börjat närma sig hopplöshetens gräns. Andrahandskontrakt i ett år, vilket passar utmärkt, då kan man köpa lägenhet i lugn och ro.

100 procent tur eller bra förmedling? Troligen tur.

Det kanske skulle vara något, jag skall nog testa det också! Tack för tipset och grattis!

//fredrik

Mitt 100:e inlägg förresten, detta skall firas med pompa och ståt ikväll!

edit: lade till hyllningen till mig själv.

Senast redigerat 2003-05-21 14:18
  • Medlem
  • London
  • 2003-06-10 21:12

Jag har en lägenhet i Göteborg som jag vill hyra ut. Det är en tvåa i Johanneberg på 50 kvm, uthyres möblerad. Är du intresserad så är det bara att skicka ett mail. Jag drar härifrån på fredag så innan dess måste jag ha den uthyrd...

jb snabel-a etek.chalmers.se

1
Bevaka tråden