Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Espresso kurs i Stockholm! *SPIKAT DATUM*

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har pratat med Johan, som äger "Kaffebar" på Hornsgatan i Stockholm, angående en espressokurs. Här är detaljerna:

Kurstid: 1-2 timmar
Kostar: 200 kr/person
Detta ingår: Provning utav olika bönsorter, fakta och historik kring espresso, etc etc. Dessutom ingår så mycket espresso du orkar trycka i dig.

OBS! Begränsat antal platser, max 10 personer

Angående tid så funkar det närsomhelst efter stängningsdags. Dvs, 18.30 och framåt alla dagar.

Har vi några intresserade här för en "99mac espressokurs"?

Senast redigerat 2003-05-12 20:47

Skriv upp mig.

J.

Å farsan ville också med. Då är vi tre. Kanske fyra om flickvännen vill med.

J.

Hrmmm, OK. Vi är tre eller fyra så långt. ÄR DET INGEN ANNAN SOM VILL VARA MED?!?!?! Eller är det vara Jolt-Cola som duger?

Vi väntar med att bestämma datum ett par dagar till så får vi se ifall det finns någon mer som är intresserad.

Jag har varit inne och reklamat lite för denna espresso övning på 99musik.com också....så vi får nog med några därifrån också.

Förslag på datum är någonstans emellan 2 - 8 Juni. Klockan 19.00 är en bra tid att börja enligt Johan.

Datumförslag:

Onsdagen den 4 Juni klockan 19.00.

Är det någon som har något att invända?
Vill nån hänga med?:rolleyes:

FÖRLÅT

Fel av mig, så här var det:

Datum

Tisdagen den 3 juni klockan 19.00

  • Oregistrerad
  • 2003-05-12 20:16

vi är två! jag och en till alltså.. ehh ja.

Tisdagen den 3 Juni klockan 19.00 på Kaffebar, Hornsgatan 76

Prel. Deltagarlista just nu:

1. Fleno
2-3. Snuffzan + 1
4-5. Jonathan + 1
6. jgb (från 99musik)
7. Frej (Från 99musik)
8. Morgan (från 99musik)
9. Pegges (ej bekräftad)

Finns några platser kvar....så skynda nu!

OK - jag är med

Hade gärna följt med, men jag har gjort bildspelen till Dalai Lama på globen samma dag så jag ska vara där och se till att inget krashar! Men nästa gång är jag på, helt klart!

Citat:

Skrevs ursprungligen av keysendal
Hade gärna följt med, men jag har gjort bildspelen till Dalai Lama på globen samma dag så jag ska vara där och se till att inget krashar!

Dålig bortförklaring, du kör väl Mac OS X?!?

jepp! 10.2.6, Vad ska man annars köra?:D
men man kommer vara bra nervös ändå, 13.000 betalande åskådare, då vill man inte att ngt händer. men jag får nog ta några dubbla espresso innan:D

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Tisdagen den 3 Juni klockan 19.00 på Kaffebar, Hornsgatan 76

Prel. Deltagarlista just nu:

1. Fleno
2-3. Snuffzan + 1
4-5. Jonathan + 1
6. jgb (från 99musik)
7. Frej (Från 99musik)
8. Morgan (från 99musik)
9. Pegges (ej bekräftad)

Finns några platser kvar....så skynda nu!

Det kan hända att jag tar med mig en till... Den 3:e funkar bra för mig...

J.

Betyder det att det är du +2 eller?

Jag kommer ge defenetivt besked på Söndag. Johan, på Kaffebar, var tvungen att kolla upp boknings-kalendern. Men han trodde det var lugnt.

Jag mailar alla på listan ett PM på Söndag.

Nej det gick inte, så det blir jag + 1.

J.

Alla som står på listan har nu fått ett PM!

Var snäll och säg till NU om ni har ångrat er, eller plötsligt inte kan....

Här är vägbeskrivningen:

T-bana Mariatorget, uppgång Torkel Knutssons gatan.
På Hornsgatan, mitt emot Vivo Mariahallen, bakom korvkiosken, typ.

TID: Tisdagen den 3:e Juni klockan 19.00
Kostar: 200 kr

Pengarna är på väg! Det känns bra att få sig lite teori till livs efter att ha investerat i en

Suveränt!!!

Glöm inte bort att maila mig när ni har satt in pengar så jag vet vems som är vems...typ namnet på kontot som det är skickat ifrån vore bra!

  • Oregistrerad
  • 2003-05-19 22:53

ehh. sorry att säga så sent. men jag kommer inte hinna. har deadline på en massa skolprover 2 juni, sen måste jag göra klart en massa andra grejjer...
:/

Det är ju precis då man behöver en massa kaffe som bäst!!!

Jaja...synd...antar att kompisen också faller bort....

Men jag har två på reserv ändå!

Det finns plats för 2 personer till!!!

Någon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-26 22:33

Är intresserad, ska höra med min espresso-drickar kompis imorgon bitti innan jag konfirmerar bara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-27 10:21

Ok, jag +1 kommer gärna!

Kanon David! Du har fått ett PM!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-04 00:48

Hmm, jag är fortfarande inte trött. Det var en trevlig provning med mycket ny kunskap. Tyvärr ingen 100% robusta kopp

Går inte forum-klockan en timme fel? Min är iaf 00:48 vid skicka inlägg-tryckningen.

Inte den minsta trötthet här heller....eller jo, fast på ett konstigt sätt. Det är som om kroppen är trött men inte hjärnan! Lite schizofren trötthet....

Det var kanontrevligt att träffas!

Det blir nog machiato för mig framöver!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-04 01:14

Låter sunt, pressokaffe kan du lätt göra hemma, men en machiatto (stavning?) hemma kräver nog Pegges Gaggia (se längre upp i tråden).

Tack igen alla för en trevlig kväll och extra applåd till Fleno som organiserat det hela. Jag var synnerligen speedad resten av kvällen men hade otroligt nog inga problem att somna vid 23-tiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-04 09:18

Det är imponerande, klockan 2 låg jag fortfarande och vred och vände på mig. Känner mig fortfarande koffeinhög i kroppen nu på morgonen.

Bevaka tråden