Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Umeå fredag 9 april - MED IPAD!!!

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vi har pratat om Macpub i Umeå med iPad, men det finns fler skäl att träffas!

Torsdag den 8 april håller Apple en träff med utvalda journalister för att presentera iPhone OS 4, som bekant. Därför tycker vi att det är på sin plats med en Macpub för att snacka om alla smaskiga nyheter dagen efteråt, dvs fredag 9 april.

Alltså:

=Macpub i Umeå=
Tema: iPhone OS 4 ...och iPad!!!
Datum: Fredag 9 april
Tid: 18.30
Plats: Kvarterskrogen Rött på Berghem

Senast redigerat 2010-04-09 16:46

Gilla

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-08 11:23

Kort varsel men å andra sidan så ligger ju rött på vägen hem från universitetet så jag är "försiktigt på"

Ursprungligen av rhesus:

Kort varsel men å andra sidan så ligger ju rött på vägen hem från universitetet så jag är "försiktigt på"

Jo, det var lite kort varsel, men å andra sidan hade vi ju flaggat för att vi skulle blixtinkalla till Macpub så fort vi fick tag i en iPad, så jag och staed tänkte att folk kanske var i startgroparna

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-08 14:06
Ursprungligen av Adrian B:

Jo, det var lite kort varsel, men å andra sidan hade vi ju flaggat för att vi skulle blixtinkalla till Macpub så fort vi fick tag i en iPad, så jag och staed tänkte att folk kanske var i startgroparna

Finns där en ipad att klämma på så är det ju klart värt det Hur som helst så siktar jag på att dyka upp iaf.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-04-08 11:27

Nice!

Men nån iPad har vi väl inte vad jag vet. Kanske nån kan pyssla ihop en i papp? Eller ha med sig en iPod Touch och ett förstoringsglas?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-08 16:02
Ursprungligen av staed:

Men nån iPad har vi väl inte vad jag vet. Kanske nån kan pyssla ihop en i papp? Eller ha med sig en iPod Touch och ett förstoringsglas?

Kan vi inte tejpa ihop 4 st iphones?

  • Medlem
  • 2010-04-08 21:57
Ursprungligen av rhesus:

Kan vi inte tejpa ihop 4 st iphones?

Hysch!

Ursprungligen av staed:

Men nån iPad har vi väl inte vad jag vet.

  • Medlem
  • 2010-04-08 16:46

Hähä. Jag ska kolla om fredagen tillåter en tur till Rött, det vore mysigt.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-04-08 18:25

Jag kommer. Eventuellt dyker en kollega upp också.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-09 12:17

Blir vi tillräckligt många för att köra? I så fall, är det någon som ska käka? Jag kommer att vara hungrig som en foxterrier iaf

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-04-09 13:56

Låter bra.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-04-09 16:20

Jag skall äta.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-04-09 16:34

Happy days Adrian

Låter trevligt, kommer att komma.

Guuud vad tråkigt att vänta på synkroniseringen. Fast det känns ju vettigt att hinna få över lite musik, bilder osv innan den ska visas upp.

Jag får väl lov att flytta ner till Umeå då...

Ni verkar ha det lite roligare än i Lule:)

Första after-work som jag blivit sugen på att besöka...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-04-09 19:20

Det var en väldans dålig rapportering från denna Macpub, sitter ni och pimplar öl eller demar iPad?

Båda

iPad verkar verkligen vara en trevlig pryl, även om den hängde sig en gång under kvällen.

Det dracks en hel del cola också. Mycket trevlig tillställning, känns som en av de bättre på länge. Kul att så många ville komma.

Är för övrigt mycket stolt över att ha lyckats krascha en iPad så att den fick tvångsomstartas, dessutom i ett av Apples program. Apple, var det inte dåligt skrivna program ni skulle skydda oss mot?

Vafalls! Man kan inte gå ut med sådant här kort varsel till småbarnsföräldrar...

Äsch, tråden skapades ändå den 7:e, har väl inte lusläst forumet då.

En repris när grillsäsongen börjar för oss sega jävlar?

Ursprungligen av Leftrustle:

Äsch, tråden skapades ändå den 7:e, har väl inte lusläst forumet då.

Osis. Men jag hade även tidigare flaggat för att vi skulle blixtinkalla till Macpub med iPad för några veckor sedan och jag har gått ut med det på macpub.se och på twitter, så jag har verkligen försökt

Ursprungligen av Leftrustle:

En repris när grillsäsongen börjar för oss sega jävlar?

Absolut! Blir trycket hårt efter att få fingra på en iPad från de som missade gårdagens macpub (eller de som var där men inte kan få nog ) så kanske vi har en till macpub före dess.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-04-10 08:19

Tack för i går kväll grabbar och tjej! Trevligt att äntligen få känna på hypen Mycket fin och upplevelsen ändrade inte min inställning. Det måste finnas minst en i ett riktigt Applehem!

Trevlig macpub igår! Vi var fler än på länge och det var extra roligt. Speciellt som vi utlyste macpuben med kort varsel och på en fredag då man skulle kunna tänka sig att folk har svårt att komma ifrån (sätt in valfritt skämt om nördar utan liv).

iPaden dominerade först träffen så det var jättekul att jag kunde få tag i den några timmar före träffen (tack sheriffen ).

Här är några bilder från kvällen:

Den sista bilden är tillägnad lufra

Ursprungligen av Adrian B:

Den sista bilden är tillägnad lufra

Mm.. Jag sitter och skriver på en imaginär skrivmaskin också

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-04-11 09:35

Ni är välkomna att grilla hemma hos mig. Jag har stor altan med tak, stor grill och gott om plats och leksaker både för vuxna och barn. Enda kruxet är väl att jag bor 2,5 mil utanför stan så det behövs någon form av samordning för transport.

Bevaka tråden