Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (April 2010)

Tråden skapades och har fått 844 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej alla glada och havande!
Jag ville bara dela med mig av min lilla, lilla gläjdehistoria om min macbook pro-beställning i april månad. ( Pinsamt om jag nu missuppfattat hela trådens koncept när det mest verkar handla om SSD-installation.)

Jag beställde samma dag som de uppgraderade blev tillgängliga, en 13", basic.
Blev som så många andra drabbade av Islands jättefis. Några dagar sen.
Det trevliga var när jag upptäckte att UPS kör laserlamborgini vid leveranser till Luleå.

Jag ringde nämligen för att kolla hur det var med min älskling som legat i bromma i över ett dygn. Det sa att den kommer som planerat imorgon ( detta var tisdag förra veckan, kring 1400), en timme senare ringer det på dörren. I kikhålet ser jag en man med ett paket. Julafton kan skita ner sig tänker jag när jag en dag tidigare öppnar locket på min nya dator.

Vet inte hur intressant detta är för alla, men jag känner att jag ville dela det med någon åtminstone.
För övrigt är detta min forumdebut på denna alldeles utmärkta domän.

Ursprungligen av westerbok:

Hej alla glada och havande!
Jag ville bara dela med mig av min lilla, lilla gläjdehistoria om min macbook pro-beställning i april månad. ( Pinsamt om jag nu missuppfattat hela trådens koncept när det mest verkar handla om SSD-installation.)

Jag beställde samma dag som de uppgraderade blev tillgängliga, en 13", basic.
Blev som så många andra drabbade av Islands jättefis. Några dagar sen.
Det trevliga var när jag upptäckte att UPS kör laserlamborgini vid leveranser till Luleå.

Jag ringde nämligen för att kolla hur det var med min älskling som legat i bromma i över ett dygn. Det sa att den kommer som planerat imorgon ( detta var tisdag förra veckan, kring 1400), en timme senare ringer det på dörren. I kikhålet ser jag en man med ett paket. Julafton kan skita ner sig tänker jag när jag en dag tidigare öppnar locket på min nya dator.

Vet inte hur intressant detta är för alla, men jag känner att jag ville dela det med någon åtminstone.
För övrigt är detta min forumdebut på denna alldeles utmärkta domän.

grattis och välkommen

Ny MacBook Pro 15"

Hej har precis beställt en 15" Corei7 med Hi Res antiglare. Kommer denna SSD passa i min nya dator? ClickOK / INTEL INTEL SSD Disk Postville 2.5" X25-M 160 Gb, SATA, MLC 9.5mm Tack på förhand Per

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-05-04 15:41
Ursprungligen av peryngfalk:

Hej har precis beställt en 15" Corei7 med Hi Res antiglare. Kommer denna SSD passa i min nya dator? ClickOK / INTEL INTEL SSD Disk Postville 2.5" X25-M 160 Gb, SATA, MLC 9.5mm Tack på förhand Per

Japp. Ska montera 80Gb versionen själv i min i kväll (om nu schenker behagar leverera den)

Ursprungligen av Jeppe_E:

Japp. Ska montera 80Gb versionen själv i min i kväll (om nu schenker behagar leverera den)

Tack! /P

Hej!

Jag har gjort min första beställning någonsin via Apple Store och det var över förväntan. Beställningen innehöll även min första Mac-dator någonsin och hittills är jag väldigt nöjd

Utöver 17" MBP i standardskick köpte jag även lite tillbehör där ett sticker ut och är snudd på sexigare än själva MBP:en, nämligen en 2TB Time Capsule. Den är helt magiskt läcker.

Någon som kan rekommendera mig några "must have applications" till OS X? Jag har testat en hel del från Best Mac Software.org - The Best Software for Mac OS X (OSX) , men jag förmodar att ni med betydligt mer erfarenhet än jag i området kan säga ett och annat om det hela.

Bästa hälsningar,
Andreas

Ursprungligen av DRDHsOSF:

Någon som kan rekommendera mig några "must have applications" till OS X? Jag har testat en hel del från Best Mac Software.org - The Best Software for Mac OS X (OSX) , men jag förmodar att ni med betydligt mer erfarenhet än jag i området kan säga ett och annat om det hela.

Den här tråden behöver inte sväva ut mer än vad den redan gjort med alla inlägg om SSD.

Det finns redan trådar som behandlar detta - favoritprogram och "must have"-program.

Sök lite på forumet så hittar du säkert några sådana trådar.

/Mod

Fine Tack!

Jag vill bara säga att min nya MacBook Pro är den bästa bärbara jag någonsin haft. Helt sjukt snabb och fungerar perfekt. Supernöjd!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-05-04 20:45

Får min 15" 2,4 Ghz i5 med high res senast på måndag. Det säger dem iaf på det mail jag fick idag från Apple. Tror ni detta kan stämma? Beställde datorn den 26e April.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-05-05 09:12
Ursprungligen av Oksar:

Får min 15" 2,4 Ghz i5 med high res senast på måndag. /.../ Beställde datorn den 26e April.

Jag är INTE BITTER!
På AS står det 7 dagar med mina konfig (i7, lite snabbare disk (7200) +AC).
Oksar beställde i runda slängar TVÅ VECKOR efter mig, och har sin senast måndag. Suuuuuuurt för mig, kul för Oksar! (och grattis till Laserlamborginin i Luleå! )

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-05-05 21:59
Ursprungligen av Björnström:

Jag vill bara säga att min nya MacBook Pro är den bästa bärbara jag någonsin haft. Helt sjukt snabb och fungerar perfekt. Supernöjd!

Håller med
Sitter med en 15Antiglare, 2,66, 500GB/7200rpm, 8GB RAM...SSD får vänta ett tag:D

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-05-04 22:15

Har beställt en Macbook Pro 15" i7, Hi-res Antiglare idag. Har jag tur så har jag den på fredag. Fetnajs. SSD kommer sättas i när priserna har sjunkit litegrann.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-05-04 23:36

Fick hem min 15" i5 2.4GHz 320/4 med högupplöst matt skärm idag, efter att ha beställt den på Macoteket i fredags. Jättenöjd med uppdateringen från min vita MacBook 1.83Ghz

Jag kunde ju inte vänta utan gick lös direkt och slängde i min SSD. Eftersom det efterfrågades lite info om hur svårt det är så kommer här en liten film

YouTube - MacBook Pro 2010 - Howto swap HD

(Våga inte ens kommentera vare sig min Engelska eller min dialekt )

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-05 08:31

Fortfarande inte ens fått någon preliminärt leveransbesked än. Beställde 14e April. 15" i7 Hi-res glossy. Macsupport hävdar att ingen har fått sina, att det råder leveransproblem från apples sida och att jag ljuger när jag hävdar att folk har fått sina när jag hänvisar till den här tråden.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-05-05 12:31

märkligt att folk inte fått sina än, eller så har det väl med skärmvalet att göra..

beställde iaf min 15" 2,4 Ghz i5 med glossyskärmen 30:e april runt 23-tiden på kvällen. 4:e maj 13.10 har jag ett fint paket i handen (Umeå)! Riktigt vass leverans med TNT!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-05 20:50

Hur långt har det tagit för er andra från att Apple har skickat till ni har fått trackingnummer och leverans av dator?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-05-05 21:19
Ursprungligen av moname1:

Hur långt har det tagit för er andra från att Apple har skickat till ni har fått trackingnummer och leverans av dator?

Jag fick aldrig något trackingnummer..

Igår kom min MBP 13" köpte ifrån Digital inn och satan i gatan vilken bra service, de svarar på mail direkt med bra info osv...

Datorn då, ååå den e helt fantastisk!

Jag beställde en MBP 13" (lowend) den 13.4. Leverans skedde 28.4 och allt verkar fungera fint. Nervös som jag är hann jag förstås ringa Apple ett par gånger och en trevlig kille på kundsupporten hjälpte mej genom att personligen hålla koll på mitt paket samt mejla eventuella uppdateringar. Som plåster på såren (på grund av fördröjningen) fick jag även en Magic Mouse på handeln

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-05-06 10:50

Hur är det med värmen som framförallt i7an producerar. Stämmer dessa "kokpunkts" artiklar?

Core i7-equipped MacBook Pro CPU hits 100 degrees Celsius (updated) -- Engadget

Hur upplever ni som har fått era? Gärna lite info från er som har i5 också...

Ursprungligen av Kajan:

Hur är det med värmen som framförallt i7an producerar. Stämmer dessa "kokpunkts" artiklar?

Core i7-equipped MacBook Pro CPU hits 100 degrees Celsius (updated) -- Engadget

Hur upplever ni som har fått era? Gärna lite info från er som har i5 också...

Har uppgraderat från en MBP 15" 2.0Ghz från 2006 till MBP 17" i7 ocg i jämförelse med den gamla kan man tillverka glass på den nya. Inte varm överhuvudtaget i jämförelse...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-05-13 01:57
Ursprungligen av newcastle:

Har uppgraderat från en MBP 15" 2.0Ghz från 2006 till MBP 17" i7 ocg i jämförelse med den gamla kan man tillverka glass på den nya. Inte varm överhuvudtaget i jämförelse...

Ok. Det verkar vara i princip att folk gnäller på att den e varmare än i5an men i vilket fall som helst så svalare än dem äldre processorerna.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-05-06 15:05

Har en kompis som har problem med sin i5 2.4GHz.. Den blir upp emot 75-80 grader varm efter att ha jobbat i LR och CS en stund. Jag har provat att testa min i5 2.4Ghz med cinebench och processorn blir enligt istat 80 grader efter att ha kört renderingstestet några gånger, där alla kärnorna belastas till 99%.

Nvidia GPUn maxar ut vid 65 grader och tempgivarna i chassit indikerar 33 grader

Den blir varm under tangentbordet.. Inte obehagligt varm, men varm. Min vita macbook blev varmare.

Beställde en 15 " i5 2.53 MBP från Komplett.se igår då dem hade dem i lager ,

imorse klockan 09 fick jag ett sms att den var klar att hämta upp i hämtbutiken.

Så nu sitter jag här med min första Mac efter en alldeles för lång tid med PC , lite ovan i OS X men hittills supernöjd!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-05-06 17:48
Ursprungligen av Denzel:

Beställde en 15 " i5 2.53 MBP från Komplett.se igår då dem hade dem i lager ,

imorse klockan 09 fick jag ett sms att den var klar att hämta upp i hämtbutiken.

Så nu sitter jag här med min första Mac efter en alldeles för lång tid med PC , lite ovan i OS X men hittills supernöjd!

Yaay, välkommen

Ursprungligen av Drakfot:

Yaay, välkommen

Thanks , känns bra att till slut ha en när man så länge läst rykten om att en uppgradering var på g

Jag börjar vara övervänt nu... Beställde på releasedagen en 15" i5 med high-res antiglare på Grafit. Det skulle ta 3-4 veckor och nu har det gått tre veckor och två dagar. Hoppas på morgondagen!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-05-06 23:29
Ursprungligen av staed:

Jag börjar vara övervänt nu... Beställde på releasedagen en 15" i5 med high-res antiglare på Grafit. Det skulle ta 3-4 veckor och nu har det gått tre veckor och två dagar. Hoppas på morgondagen!

Verkar vara väldigt spretigt med leveranserna. Jag köpte min 15" i5 med anti-glare från macoteket i fredags. Fick den i tisdags..

Ursprungligen av Jeppe_E:

Verkar vara väldigt spretigt med leveranserna. Jag köpte min 15" i5 med anti-glare från macoteket i fredags. Fick den i tisdags..

Mm.. Men min ska ju ända upp till Umeå med häst och vagn

Bevaka tråden