Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPub Göteborg?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vore kul att ha en MacPub i Göteborg igen... Har varit på några (den första var 1954) och en var till och med Sheriffen med på.

Så... Några som är sugna? Veckodag eller helg? Bra ställe att gå på?

Intresserad av att gå med, men har begränsat kunnande om Göteborgs pub/krogvärld.

Skall finnas ngt ställe i höjd med Järntorget som har mängders med sorter av öl ...
Ngn annan kan säkert prestera ett namn, humhum hum arms nånting?! Bishop Arms?

Bishops Arms på Järntorget är ett bra förslag...

  • Medlem
  • 2010-05-02 07:44

Superbt sortiment och trevlig personal : Rover, Andra långgatan.
Belgiska specialiteter m m: Tre små rum, Mellan Avenyn och "Gallerigatan'.
Norra Europas största Tequilabar (japp, riktiga sorter kan drickas som whiskey och cognac): Grill del Mundo, Stora Teatern till 29 maj om inget händer.
Bästa köttbullarna: Karlssons garage, Linnégatan.
Bästa avskildheten: Bishop Arms (längst in) / Grill del Mundo (överallt)
Sämsta ordvitsen: The Flying Scottsman, mellan Avenyn 1 & 3 (McPub)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-02 22:22

Skulle vara kul! Någon som har en iPad vi kan dregla över?

Skulle vilja se en massa inlägg av typen "Fan vad roligt, när? Jag är med..."

Tycker att vi prelbokar Bishops Arms på Järntorget. Stor uteservering där också. Vi behöver väl ett datum också. Mitt förslag är onsdag 19/5 klockan 18:30.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-03 19:18
Ursprungligen av newcastle:

Tycker att vi prelbokar Bishops Arms på Järntorget. Stor uteservering där också. Vi behöver väl ett datum också. Mitt förslag är onsdag 19/5 klockan 18:30.

Bra initiativ, jag kommer, men just den onsdagen blir det för min del först strax över halvåtta jag dyker upp.

Blir det nåt på onsdag eller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-03 10:48

Ska höra med regeringen och se om jag får ett utresetillstånd

EDIT:
Tror t.o.m frugan är bortrest då Men då får jag komma med bil = alkofritt, men vemfan behöver det

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-05-17 20:56

Hade gärna försökt dyka upp på Onsdag, vore attans kul att träffa er, men då jag är hemma med migrän så blir det nog mest sängliggandes fram till Torsdag är jag rädd

  • Medlem
  • 2010-05-17 21:49

Kan svinga en iPa(d) den kvällen.

Skall man ha vita strutar på huvudet eller en göteborgsk kubb?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-18 19:17

Jag räknar till fyra säkra (newcastle, NBK, IngoX, DrDip) och två intresserade (Goflorp, Piggelin). Själv hinner jag numera till 18.30.

Så därför beslutar jag härmed enhälligt att jag sitter på Bishop Arms Järntorget kl 18:30 imorgon iklädd ensvart 99mac T-shirt. Om jag får sällskap till ölen blir jag glad!

Ursprungligen av newcastle:

Vore kul att ha en MacPub i Göteborg igen... Har varit på några (den första var 1954) ...

MacPub i Gbg år 1954? Jisses - samma år som lille Steve avlades! Var du rentav inblandad som katalysator i den reaktionen?

Ursprungligen av IngoX:

...

Så därför beslutar jag härmed enhälligt att jag sitter på Bishop Arms Järntorget kl 18:30 imorgon iklädd ensvart 99mac T-shirt. Om jag får sällskap till ölen blir jag glad!

...?

Har inte varit inne här på några dagar och trodde att det hade runnit ut i sanden... Frugan skall på möte och jag hoppas att hon kommer hem så att jag hinner till 18:30. Vore bra om du eller någon hade en 99mac-T-shirt att ta sikte på. Själv kör jag med svart gubbkeps, jeans och någon tjusig skjorta.

Jag dyker också upp imorrn!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-19 17:32

Vi kommer två från Aggressive Development också.

Håller på svida om ....

zum zumze zum ...

Jag tar med min osynlige kompis Molgan oxå .!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-19 18:26

Jobbat över förskräckligt. Anländer med spårvagn iklädd nämnda T-shirt om 10 min. Goflorp får flasha sin äppletatuering så länge

Fint folk kommer sent. Inte där än på en bra stund.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-19 18:38

Fan att man såg det här så sent. Kom precis hem (åt fel håll från stan) och lämnade ipaden kvar på kontoret. Kommer gärna med på nästa träff, men frågan är hur het man är då med en ipad, damn.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-19 18:54

Vi sitter på uteserveringen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-19 18:57

Vi tar med en iPad.

Ursprungligen av klas:

Vi tar med en iPad.

Ni höll ord.!
Word

Senast redigerat 2010-05-19 20:00

Hur länge sitter ni kvar? På väg hem från jobbet nu

Jag gick just, skall upp tidigt imorrn.
Det var säkert 10 man kvar. De sitter ute, åtminstone en 99-tröja - lätthittade.

Hemma igen.. Ja, jag valde ju rätt dag i alla fall. Typ den första sommardagen i år. Tack alla som kom! Helt klar en bonus att få klämma på en iPad.

Det var riktigt trevligt! Tack alla, jag blev allt lite hooked på den där iPadden!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-20 00:12

Grymma bilder!

Tack boyz för en trevlig kväll.

grymt mycke kudoz till Agressive som hade med sig iPaden. Kul.
Mycke har man läst om den, men det var riktigt roligt hålla i den själv. Den var tyngre än jag trodde.

Såg mig själv på bilderna, fan vad fet man ä ....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-21 15:28

Lite OT, men får man fråga vilken kamera som använts för ta iPad-bilderna?

Bevaka tråden