Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med återställning

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iphone som jag nyligen återställde, det skulle ta runt två timmar, men den startade aldrig upp. jag höll då in de två knapparna i tio sekunder för att få liv i den. Nu är det så att jag måste låsa upp den och jailbreaka den. Jag vet inte vad jag har för firmware, och jag kan inte uppdatera den via itunes eftersom det enda jag kan klicka på där, är "återställ". Och jag försökte använda backra1n när jag skulle skulle få mitt SIM att fungera, men det stod att jag behövde firmwaren 3.1.2.

detta var sidan jag använde mig av:

iClarified - iPhone - Hur du jaikbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Mac]

Jag har verkligen ingen aning om hur jag ska göra nu, så skulle bli jätteglad om någon kunde hjälpa till och förklara för mig!

Sara

Senast redigerat 2010-06-14 23:50
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-14 22:35

Återställde du den i iTunes eller på något 'specialsätt'?

  • Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2010-06-14 22:39

Du har antagligen 3.1.3 och då fungerar inte Blackra1n. Ladda ned ett program som heter "spirit". Googla spirit jailbreak bara. Fungerar precis som Blackra1n. Ifall det inte fungerar skall du försätta telefonen i DFU- mode och sedan restora i iTunes. Hur du får den i DFU- mode finns det cleana videos för på youtube. Lycka till!

Första gången jag skulle återställa den gjorde jag det i telefonen. Alltså radera allt osv. Sen så har jag nu försökt att återställa den via itunes.

Okej, men min iphone är från usa, och det var någon som sa att jag inte skulle använda mig av det programet då, stämmer det? Men jag måste först låsa upp den, och hur gör jag då?

tack!

Senast redigerat 2010-06-15 00:02
  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-15 07:16
Ursprungligen av barasara:

Första gången jag skulle återställa den gjorde jag det i telefonen. Alltså radera allt osv. Sen så har jag nu försökt att återställa den via itunes.

Okej, men min iphone är från usa, och det var någon som sa att jag inte skulle använda mig av det programet då, stämmer det? Men jag måste först låsa upp den, och hur gör jag då?

tack!

Du skriver inte vilken modell du har, men jag antar att det är en 3G eftersom du skriver om det i en annan tråd.

och har du återställt den till 3.1.3 i iTunes är du rätt körd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-15 07:22

Har du uppdaterat den i iTunes så har du version 3.1.3 på telefonen och då kan du inte låsa upp. Det kanske kommer en lösning under sommaren, vem vet...

Gå även till Inställningar-Allmänt-Om i telefonen och kolla vilken version du har på ditt baseband/Modem Firmware

Edit: sloppy 2nds

Det missade jag, men ja det är en 3G. Jag kan inte gå in på de inställningarna eftersom att jag inte kommer in överhuvudtaget på mobilen... Men går det att bara jailbreaka så att man kan använda ipoden?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-16 07:05
Ursprungligen av barasara:

Det missade jag, men ja det är en 3G. Jag kan inte gå in på de inställningarna eftersom att jag inte kommer in överhuvudtaget på mobilen... Men går det att bara jailbreaka så att man kan använda ipoden?

Ja.

iClarified - Jailbreak Wizard for iPhone, iPad, iPod, AppleTV

1
Bevaka tråden