Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPhone vill inte stänga av sig...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-25 22:27

Har en 1.02 upplåst iphone som jag inte installerat allt för mycket på. den har fungerat alldeles utmärkt och gör det fortfarande förutom på en punkt:

när jag försöker stänga av telefonen startar den upp omedelbart igen. Den går inte att stänga av utan det blir helt enkelt en "omstart".

det finns ju värre problem än att inte kunna leva med en avstängd iphone men det känns inte helt bra att det inte funkar.. någon som vart med om/läst om något liknande? Ideer på vad man kan försöka?

Har du testa dragit ut strömmen helt och hållet, för att sedan ladda den och se vad som händer?
Det låter ju nästan som nått program som har satt sig på snedden

Jag hade ju stora problem med den första iPhonen vi tog hit (före man kunde låsa upp dom). Den gick inte att stänga av, det var som att sleep-knappen glappade av egen vilja. Den telefonen var som sagt aldrig upplåst, så den fick åka tillbaka till USA och byttes ut mot en ny.

gammal tråd - samma problem!!

Jag har en iphone 3G där sleepknappen har börjat glappa och det gör så att jag inte kan stänga av den. Garantin har gått ut och jag har egentligen inte så stora problem med att den inte går och stänga av i allmänhet. Undantaget är att det är skit segt då jag inte kan jailbreaka den med redsn0w då det krävs att den är avstängd samtidigt som den är kopplad till datorn. att låta den ladda ur tror jag inte är någon idé då den bara startar upp sig igen när den kopplas till macen.

Hopplöst? eller kan jag på något sätt stänga av den från macen eller på något annat sätt där jag inte behöver använda sleepknappen? Tacksam för hjälp

Jag känner inte till något sätt att styra det från datorn, tyvärr. Någon annan som vet om det går?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-16 12:11

Ett generalknep är att trycka ihop telefonen ganska hårt precis under Sleep-knappen samtidigt som du trycker på Sleep-knappen.

Fungerar inte det så låt den ladda ur fullstädigt tills den dör. Håll ned Home-knappen och plugga sedan in den till din Mac. Fortsätt hålla ned HOME-knappen tills du ser "connect to itunes" logon, du är nu i Recovery mode vilket borde räcka för en återställning med en Custom IPSW.

När du väl kommit in i Recovery mode (antingen med Recboot eller iReb) kan du mata telefonen med valfri Custom IPSW

Sedan har du alltid iphuc - Project Hosting on Google Code som jag är osäker på fungerar med iTunes 9.x...?

Eller så lämnar du in den till någon av alla firmor eller gör jobbet själv, det är inte alltför avancerat

1
Bevaka tråden