Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FirstClass för iPhone

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som testat FirstClass för iPhone än?
iPhone:FirstClass Online

Jag ska testa så fort jag har en iPhone...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-06 22:58
Ursprungligen av Chaosstar:

Någon som testat FirstClass för iPhone än?
iPhone:FirstClass Online

Jag ska testa så fort jag har en iPhone...

Finns FirstClass fortfarande???

Ja klart. Enormt många som använder det.
Jätte många skolor (allt från grundskola till universitet).
Och flera av de stora politiska partierna använder också FirstClass.

Klienterna är gratis att ladda ner och finns till nästan alla OS (nu senast iPhone OS), så på så sätt är det ju smidigt.

Jag administrerar en FirstClass-server på en skola och har kört iPhone-klienten ett tag. Den är väl "sådär" måste jag säga. Om man bara vill kolla och svara på mail så funkar den bra. Men så fort man jobbar med konferenser och mappar så är det inte lika roligt längre.

Vi kör FC i vårt lilla konsultnätverk. En stor anledning var att det skulle komma en iPhone-app. Men den är verkligen inget vidare, så nu kommer vi att byta till (hostad) exchange och någon annan intranätlösning.

/M

går det att logga in med VPN också, tro?

Typiskt. Har efterfrågat detta sedan det började att komma program till den första iPhonen, men så fort som jag tar studenten och inte har något behov av FirstClass längre, så kommer det ju såklart... Nåja, jag är inte bitter.

Wow, FirstClass uppdaterades! Nu med Push Notifications. Det trodde jag aldrig.

Var lite snabb tydligen. För att Push ska fungera krävs FirstClass Server 10 som inte är släppt än. Server 10 ska dyka upp 24 Augusti är det sagt. Fast jag väntar nog med att uppgradera servern tills jullovet (skola).

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-08 22:18

Jag har laddat hem appen FirstClass till min iPhone 3G och det fungerar bra. Min arbetskompis har också laddat ner appen till sin iPhone 3g och det fungerade till en början men nu får han bara felmeddelande "det finns ingen sådan server på nätverket" eller nåt sånt

Vi använder samma server fcis.skola.sundsvall.se så det borde ju inte vara någon skillnad. Det fungerar ju bra för mig. Jag raderade hans app idag och installerade om den men problemet kvarstår.

Kan det påverka att vi har olika leverantörer, jag har Telia och han har Tre? På jobbet finns ingen wifi så vi kopplar ju upp med 3G.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-17 20:04

Herre min skapare, 20 år sedan jag använde det och FC still going 'strong'... Snart kanske även PCBoard och FidoNet gör come back igen?

1
Bevaka tråden