Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Medicinska program?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-18 18:44

Är lite nyfiken om det finns, eller är på väg, några medicinska program för iPhonen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-18 21:43

Jag har laddat ner medicalc och epinyms. Båda är gratis och verkar bra, har dock bara haft luren en vecka än. Finns många fler, både gratis och inte. Sök på medicin på appstore. Tipsa gärna om du hittar något bra. Helst skulle jag ha internetmedicin som app, har mejlat dom om det, om fler gör det så kanske...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-18 22:03

Det finns kompletta, proffesionella anatomibibliotek för iphonen, minns inte vad de heter, men att de kostar en slant. Verkar vara bra grejor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-18 22:51
Ursprungligen av quasar:

Det finns kompletta, proffesionella anatomibibliotek för iphonen, minns inte vad de heter, men att de kostar en slant. Verkar vara bra grejor.

Netters anatomi

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-19 17:06
Ursprungligen av zAjben:

Är lite nyfiken om det finns, eller är på väg, några medicinska program för iPhonen?

Sökt i Appstore?

Finns ett gäng.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-19 22:11

Jag har laddat hem och testat iStethoscope som, jepp du gissade rätt, är en sorts stetoskop, gratis dessutom. Man kan oxå ha den till att lyssna på annat, som när grannarna snackar genom väggen eller dylikt. Det finns olika lyssningslägen att välja mellan. Jag lyckades inte höra mitt eget hjärta dock, men å andra sidan brukar dom kalla mig hjärtlös :-).

Heart Monitor är coolt.

Jag har köpt Anatomy i AppStore. Netters är nog mer för medicinstuderande.

Medscape har en hyfsad och gratis medicinsk uppslagsbok.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-18 03:35

Följande program har jag (blandad fri & betald):

  • MedCalc

  • ABG

  • Cardio Calc

  • Glasgow CS

  • Acid Plus

  • CHADS2

  • IVCalcAnatomy

  • DrugInfusion

  • Epocrates

  • Auscultate

  • ECG Guide

1
Bevaka tråden