Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka tillbehör till 3G fungerar med iPhone 4?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-20 16:28

Någon som vet om tillbehör som funkar med iPhone 3G även funkar med iPhone 4?
Har nämligen fått ett erbjudande på Bose Sounddock 10 som jag vill nappa på men måste först veta om iPhone 4 är identiskt med föregångarna så man inte får upp meddelandet "Denna enhet stöds ej" (man vill ju kunna ladda och inte bara lyssna).

jag kan inte tänka mig annat då dockkontakten är exakt samma lika. Det är ju bara utformningen på själva telefonen som är annorlunda. Så fodral mm kommer ju inte passa toppenbra.

De flesta enheterna funkar ju även om varningsmeddelandet kommer upp.

Däremot så är det väl inte omöjligt att något annat ändrats iom iPhone 4.. Jag skulle nog avvakta tills någon bekräftat/dementerat om den funkar med just Sounddock 10

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-06-20 18:45

Skicka ett mail till Bose vetja! Om någon kan svara på det så är det no dem. Eller kanske Apple själva, om du nu lyckas få något svar ifrån dem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-21 18:28
Ursprungligen av Arvid:

Skicka ett mail till Bose vetja! Om någon kan svara på det så är det no dem. Eller kanske Apple själva, om du nu lyckas få något svar ifrån dem.

Bra idé!
Testade först med Bose i Sverige men dom kunde inte svara, har nu mejlat Bose i USA (för Apple kan man nog glömma att få ett svar från).

Allt funkar nog - UTOM dockor som har fel profil för Iphone4 (den är ju fyrkantigare). Det är andra gången detta sker - har för mig att profilerna skiljde mellan 1an och 2an också såpass mycket att dockorna inte gick för båda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-20 20:15

Till de flesta dockorna, iaf de kvalitativa, kommer det med en packe adaptrar för olika modeller av iPod/iPhones så min gissning är att du kan köpa iPhone4 adaptrar i efterhand eller om du köpt en B&W eller B&O så kommer det nog hem någon klädd i frack med en adapter på guldfat

1
Bevaka tråden