Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer OS 4.0 ?

Tråden skapades och har fått 179 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Uppdaterat och klart - MEN! Jag hade jailbreakat innan och nu är min personliga operatörstext kvar ändå?! Hur får jag bort det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 20:02
Ursprungligen av Thompy:

Uppdaterat och klart - MEN! Jag hade jailbreakat innan och nu är min personliga operatörstext kvar ändå?! Hur får jag bort det?

Den låg i din backup, du får leva med den tills nästa JB släpps eller återställa till 4.0 utan att läsa in backupen

Är det bara jag som tycker att det är mindre flyt i telefonen?

Detta är extremt nördigt, men när man drar i inställningar så hänger inte riktigt bilden med. Provar med min andra 3GS som jag inte uppdaterat och där fungerar smidigare.

Spotify fungerar som väntat inte att Multitaska med ännu, blev riktigt bloatat när man kör bakgrundsbild det vara inställt som standard men nu kan man iaf. välja själv.

Tja detta var ju bra, hoppas bara alla släpper uppdateringar så att det multitaskig börjar fungera som det ska.

finns inte ibooks till 3g? eller när släpps det annars?

edit: okej, fattar att man behövde tanka det själv, fast visst bara en ipad app än så länge

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

finns inte ibooks till 3g? eller när släpps det annars?

Det finns inte i svenska App Store. Ingen som vet när det kommer, om jag inte missat något.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-21 20:14

jag vill ju kunna skapa mappar i mina foton också =( hade varit skönt att kunna dela in dom i olika kategorier.

Personligen märker jag ingen större skillnad på "flytet" tycker det fungerar lika bra som innan.

Jag tycker också att det är lite sämre flyt i telefonen (3GS). Är lite segare liksom

Lite tråkigt men det får man väl leva med, känns som att det kommer flyta på bra på iPhone 4 dock.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-06-21 20:25

Att det är lite segt när ni precis uppdaterat... beror inte det på Spotlight som ska indexera? Min var också seg en stund efter varje beta och GM uppdatering, sen gick det undan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-21 20:37

hur multitaskar man? kanske dum fråga men......

tacksam för svar

Ursprungligen av !Boy:

hur multitaskar man? kanske dun fråga men......

tacksam för svar

Dubbel tap på Home knappen. Ifall du vill avsluta ett program så håller du fingret på ikonerna en sekund eller vad det är - och då dyker det upp ett röt minus tecken på ikonerna i multitasking raden. Tryck på det för att avsluta ett program.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-06-21 20:42

Och nu kom iBooks.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 20:48
Ursprungligen av Mija:

Och nu kom iBooks.

Wohooooo!!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 21:18
Ursprungligen av Mija:

Och nu kom iBooks.

Och nu kom unlocken

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-21 20:45

tack johan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-21 20:51

så alla program lägger sig automatiskt i multitaskning? verkar så för nu när jag dubbel klicka på home så var det MÅNGA program som låg där borde inte det dra batteri och prestanda???

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-21 20:53
Ursprungligen av !Boy:

så alla program lägger sig automatiskt i multitaskning? verkar så för nu när jag dubbel klicka på home så var det MÅNGA program som låg där borde inte det dra batteri och prestanda???

Nej, snälla läs på lite innan... Apple - iPhone - New features in the iOS 4 Software Update.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-21 20:58

wow en grinig en nu var ju dock inte min huvudfråga om det med batteri och prestanda.

SÅ har du inget vettigare att säga eller vilja att hjälpa så säg inget alls, blir trevligare så för oss alla.

Ursprungligen av !Boy:

wow en grinig en nu var ju dock inte min huvudfråga om det med batteri och prestanda.

SÅ har du inget vettigare att säga eller vilja att hjälpa så säg inget alls, blir trevligare så för oss alla.

Han är väl inte grinig. Det här har varit uppe hur många gånger som helst och folk är trötta på att svara på samma fråga flera gånger om dagen. Sök och läs!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-21 21:00
Ursprungligen av !Boy:

wow en grinig en nu var ju dock inte min huvudfråga om det med batteri och prestanda.

SÅ har du inget vettigare att säga eller vilja att hjälpa så säg inget alls, blir trevligare så för oss alla.

Där står om det andra också, men eftersom du inte pallar söka så får jag väl förklara.

Nej, alla applikationer kör inte "multitasking" full ut. För att göra det måste programmakarna göra uppdateringar av sitt program.

Och nej det tar inte massa batteri och prestanda.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-21 21:15
Ursprungligen av zappee:

Där står om det andra också, men eftersom du inte pallar söka så får jag väl förklara.

Nej, alla applikationer kör inte "multitasking" full ut. För att göra det måste programmakarna göra uppdateringar av sitt program.

Och nej det tar inte massa batteri och prestanda.

Tack så mycket för svaret, nästa gång ska jag söka innan jag frågar det lovar jag dig. *kram*

Capeman, Sättet han skrev det på uppfattade jag som grinigt självklart är det en bra idé att söka innan man frågar, men nu gjorde jag inte det och om då ändå någon bemödar sig att svara så kan väl personen i fråga ändå svara på det man frågar efter. och självklart också påpeka att man borde söka.

Dels lär den frågande sig att söka och dels uppfattas det hela som lite trevligare. istället för att bara gå in och "klaga" eller skriva det självklara som du gjorde. OBS. nu menar jag inte att du klagade, utan mer min andra punkt. hur som haver, kram på dig också.

Finns iBooks i Sverige? verkar som vissa har fått det och vissa andra. Jag hittar inget i App Store, när jag kollar i iTunes på datorn så finns det men det går inte att lägga över till telefonen

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-21 21:06

Nån mer än jag som har strul med ibook , klickar på iphone varianten men itunes får iaf för sig att det är ett ipad program så går inte att synka till telefonen.

För mig lägger sig iBooks under "iPad apps" fast jag laddar ned den som står under "iPhone apps" i App Store...

Edit: Sen som vanligt...

Ursprungligen av staed:

För mig lägger sig iBooks under "iPad apps" fast jag laddar ned den som står under "iPhone apps" i App Store...

samma här, hittar det inte heller i App Store på telefonen

Ursprungligen av kjoada:

samma här, hittar det inte heller i App Store på telefonen

Jag fick ta bort iBooks från iTunes, ladda ner det igen (från iTunes), men nu fungerar det. Var nog ett riktigt buggigt app-släpp från Apple där.

Men allt är lite buggigt. Går inte att komma åt iBookstore från appen och jag fick inte Nalle Puh!

Ursprungligen av Capeman:

Jag fick ta bort iBooks från iTunes, ladda ner det igen (från iTunes), men nu fungerar det. Var nog ett riktigt buggigt app-släpp från Apple där.

Men allt är lite buggigt. Går inte att komma åt iBookstore från appen och jag fick inte Nalle Puh!

japp, nu funkar det, blev nog som sagt lite fel hos Apple där!

Ursprungligen av kjoada:

japp, nu funkar det, blev nog som sagt lite fel hos Apple där!

Japp. Det är bara Featured som inte fungerar i iBookstore upptäckte jag också.

Ursprungligen av Capeman:

Jag fick ta bort iBooks från iTunes, ladda ner det igen (från iTunes), men nu fungerar det. Var nog ett riktigt buggigt app-släpp från Apple där.

Men allt är lite buggigt. Går inte att komma åt iBookstore från appen och jag fick inte Nalle Puh!

Jag lyckades få ner Nalle Puh. "Featured" kommer den inte åt men topplistan och de övriga ser jag. Men det verkar bara vara project Gutenberg fortfarande.

Det funkar nu, hade också strul innan.

EDIT: Funkar visst inte, nä... Får något skumt felmeddelande om att jag måste ladda ner det via datorn. "Unable to Download Application: iBooks will be available for download when you log in to the iTunes Store on your computer."

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-21 21:30

VI får hoppas att originalpostaren har fått svar på sin fråga. Denna tråd fortsätter här:
http://www.99.se/notiser-ipod-iphone/278516-ios-4-ute-nu.html

* stänger *

Bevaka tråden