Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visual Voicemail med Telia?

Tråden skapades och har fått 92 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vettigt. Bara ett krux; ingen vet ju vad fn det är. Dom ändrar ju inte beteende för något dom inte vet vad det är. Så - kommunicerar man bara med polare som VET att man nu har detta VM...tja, why not? Men i den verkliga världen - den professionella tuffa världen i Huvudstaden (kan inte låta bli att reta bönderna)...så är VM trams.

Ursprungligen av stevenD:

Anledningen att man inte använder mobilsvaret är ju för att det är omständligt att lyssna av. Med visual voice mail så tror jag att jag skulle använda det mer. 9 gånger av 10 så är det väl päronen som har snackat in nåt helt oväsentligt som typ "hej, tänkte bara höra hur det var med dig".

Om en polare inte svarar när man ringer så skiter iaf jag i de flesta fall att snacka in nåt, utan skickar ett mess istället direkt efter att jag lagt på om jag ville nåt speciellt. Men om man visste att personen i fråga har visual voice mail så skulle jag inte dra mig för att prata in ett kort meddelande på en mening typ. Ändå så enkelt att lyssna av...

Ursprungligen av Zimmerman:

Voicemail är trams :-D. I min värld - IT/media/musik/reklam STOCKHOLM 2008 (vi moderna och intelligenta som bor i den enda riktiga staden i Sverige) - använder bara far/mormödrar telefonsvarare. Hit me! Hit me hard, pesants!

Du skulle kanske framstå något mer intelligent om inte dina häftiga förolämpningar på engelska var felstavade...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-21 17:02
Ursprungligen av Zimmerman:

Voicemail är trams :-D. I min värld - IT/media/musik/reklam STOCKHOLM 2008 (vi moderna och intelligenta som bor i den enda riktiga staden i Sverige) - använder bara far/mormödrar telefonsvarare. Hit me! Hit me hard, pesants!

Ursprungligen av Hagelin:

Du skulle kanske framstå något mer intelligent om inte dina häftiga förolämpningar på engelska var felstavade...

Dessutom är ju alla som försöker hävda sig på det sättet rätt lökiga...och förmodligen hitflyttade.

Jodå, jag är inflyttad 800 km norrifrån - iofs för länge sedan, men stockholmare blir jag aldrig. Jag är dock så pass vaken att jag använder ironi och dom som inte ser den behöver definitivt bo här ett tag.

Ursprungligen av d-boy:

Dessutom är ju alla som försöker hävda sig på det sättet rätt lökiga...och förmodligen hitflyttade.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-10-03 16:39
Ursprungligen av Zimmerman:

Voicemail är trams :-D. I min värld - IT/media/musik/reklam STOCKHOLM 2008 (vi moderna och intelligenta som bor i den enda riktiga staden i Sverige) - använder bara far/mormödrar telefonsvarare. Hit me! Hit me hard, pesants!

Du är välkommen!
Jag använder mitt {)==[]==========>

Mvh
Bonnläppen.

För mig och de med samma jobb som jag har är telefonsvarare ett krav.
Jag jobbar som systemadministratör inom ett medelstort företag i mellansverige, jag känner många i samma yrekskategori. Jag har på skoj frågat runt lite om de använder telefonsvarare och hur de skulle uppskatta VM.
Tänka sig även Stockholmarna i tredje generation fann att VM till sin tfnsvarare skulle vara guld värt. Fast det är IT-folk inom medelstora och stora företag/organisationer.

Varför använder vi det då?
För att kunna stänga av mobilen när vi sitter begravda i servrar och försöker lösa problem då finns det inget bättre än att slå av mobilen och inte vara nådd ett tag.

För min egen del så får jag ta emot jouruppdrag via tfnsvar så där skulle VM vara perfekt att kunna lyssna på dessa ärenden först innan de andra.

Fast som i alla andra trådar så kommer vi aldrig bli överens låt oss bara acceptera varandras åsikter.

Senast redigerat 2008-09-21 19:34
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-09-21 21:10

Jag kan också uttrycka en viss besvikelse över att VVM inte funkar här, men ska man vara lite krass så är vi svenskar sjukt mycket flitigare på att sms:a än vad amerikanerna är. Därför kanske tjänsten inte är nåt folk skriker efter här... men lite kul hade det ju varit :).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-21 21:34

Häromdagen fick jag ett röstmeddelande från en person som missade att lägga på luren efteråt. Vet inte hur många minuter det tog innan han märkte att han fortfarande var i samtal, men för mig, som ser röstbrevlådan som en nödvändighet, var detta en av de större mobiltelefonsfrustrationerna på länge.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-10-03 13:43
Ursprungligen av lither:

Häromdagen fick jag ett röstmeddelande från en person som missade att lägga på luren efteråt. Vet inte hur många minuter det tog innan han märkte att han fortfarande var i samtal, men för mig, som ser röstbrevlådan som en nödvändighet, var detta en av de större mobiltelefonsfrustrationerna på länge.

Lite grand beroende på operatör kan ju knapp 5 eller 6 komma till god användning då, helt enkelt radera resten av meddelandet...

Generellt sett är det inte många som använder röstlådan som har koll på funktioner som spola tillbaka 10 sekunder i meddelandet, skicka personens nummer som ett sms eller radera pågående meddelande. Kolla i hjälpen hos din operatör så minskar frustrationen något tills Telia löst VVM så att vi kan göra samma sak fast grafiskt...

/peo

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-10-03 13:50
Ursprungligen av peoe:

Lite grand beroende på operatör kan ju knapp 5 eller 6 komma till god användning då, helt enkelt radera resten av meddelandet...

Generellt sett är det inte många som använder röstlådan som har koll på funktioner som spola tillbaka 10 sekunder i meddelandet, skicka personens nummer som ett sms eller radera pågående meddelande. Kolla i hjälpen hos din operatör så minskar frustrationen något tills Telia löst VVM så att vi kan göra samma sak fast grafiskt...

/peo

Snyggt att quota sig själv... Jaja.

Eftersom tråden ju handlade om telias telesvar (själv kör jag telenor och tele2, tyvärr...) så kan jag ju lika gärna informera om funktionerna så här istället, alltid hjälper det någon...

Källa: Telia Training Center
(Tyvärr så innehåller länken browsertyp, så ni kanske får leta själva om ni inte kör Firefox3x...)

Under tiden som Du lyssnar på Dina meddelanden kan Du genom att trycka

radera det meddelande Du lyssnar på

lyssna på det föregående meddelandet (hoppa bakåt)

ta en paus i lyssnandet. Tryck

igen för att fortsätta lyssna.

lyssna på nästa meddelande (hoppa framåt)

/Peo

Ryktas att vi kan glömma visual voicemail:
Macfeber - Inget Visual Voicemail hos Telia?

  • Medlem
  • 2008-10-02 23:18
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Ryktas att vi kan glömma visual voicemail:
Macfeber - Inget Visual Voicemail hos Telia?

Jo, den källan är ju trovärdig... "en kompis"... : D

Ursprungligen av Baron:

Jo, den källan är ju trovärdig... "en kompis"... : D

Haha, man börjar ju ifrågasätta Macfebers seriositet när de publicerar hörsägen som riktiga nyheter

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-17 13:10

Otroligt dåligt av Telia att inte ha visual voicemail. Den enda anledningen till att iPhone lanserades med endast AT&T i USA var väl just att de kunde ta kostnaden att implementera detta i sin infrastruktur, mot att de fick ensamrätt. Telia fick ett rätt gött deal med ensamrätt helt utan motprestation.

Vad trött man blir...

Ursprungligen av rwq:

Otroligt dåligt av Telia att inte ha visual voicemail. Den enda anledningen till att iPhone lanserades med endast AT&T i USA var väl just att de kunde ta kostnaden att implementera detta i sin infrastruktur, mot att de fick ensamrätt. Telia fick ett rätt gött deal med ensamrätt helt utan motprestation.

Vad trött man blir...

Vart har du fått det ifrån?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-17 16:15

fått? vad? Jag listar fakta och gör ett antagande. Utveckla gärna ditt argument om du tror annorlunda.

Ursprungligen av rwq:

fått? vad? Jag listar fakta och gör ett antagande. Utveckla gärna ditt argument om du tror annorlunda.

Vad är det för fakta du listat?

Ursprungligen av rwq:

fått? vad? Jag listar fakta och gör ett antagande. Utveckla gärna ditt argument om du tror annorlunda.

Ja, vart har du fått följande "fakta" ifrån?:

Ursprungligen av rwq:

Den enda anledningen till att iPhone lanserades med endast AT&T i USA var väl just att de kunde ta kostnaden att implementera detta(Visual Voicemail) i sin infrastruktur, mot att de fick ensamrätt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-17 16:59

Troll.

Ursprungligen av rwq:

Troll.

Ursäkta, jag hoppas att du inte menar mig? Jag har följt tråden och läser att du säger dig ha listat fakta jag inte kan se så jag frågar vad du menar. Svaret från dig blir "troll".

Eller menar du att du själv är ett troll? I så fall ber jag om ursäkt för att jag missuppfattade dig.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-17 23:37

Ja det var verkligen ett ruttet mottagande man fick, du påstår att du följer tråden akerstrom men istället för att föra diskussionen framåt valde du och theplague att märka ord.

Men, nu när du orkade skriva mer än en mening kan jag förklara vad jag menade:

Fakta 1: AT&T / Cingular har implementerat Visual Voicemail, de har ensamrätt på iPhone i sitt nät.
Fakta 2: Telia har inte gjort det, de har också ensamrätt.
Antagande: Den enda anledningen till att iPhone lanserades med endast AT&T i USA var väl just att de kunde ta kostnaden att implementera detta(Visual Voicemail) i sin infrastruktur, mot att de fick ensamrätt. Apple behövde AT&T's gsm-muskler för detta, jag tycker att det verkar rimligt.

Nu när vi rett upp det kanske vi kan ägna en tanke åt situationen här i Sverige, som ju var det jag egentligen kommenterade. Ytterligare en-radiga påhopp tänker jag inte svara på.

  • Medlem
  • 2008-10-18 00:49
Ursprungligen av rwq:

Ytterligare en-radiga påhopp tänker jag inte svara på.

Hur jag än läser inläggen hittar jag inte tillstymmelse till påhopp. Därför ber jag dig nu att...
1. ...redovisa påhoppen.
2. ...redovisa de fakta som styrker att AT&T fick iPhone pga VV-implementationen.

Admin

Ursprungligen av rwq:

Ja det var verkligen ett ruttet mottagande man fick, du påstår att du följer tråden akerstrom men istället för att föra diskussionen framåt valde du och theplague att märka ord.

Men, nu när du orkade skriva mer än en mening kan jag förklara vad jag menade:

Fakta 1: AT&T / Cingular har implementerat Visual Voicemail, de har ensamrätt på iPhone i sitt nät.
Fakta 2: Telia har inte gjort det, de har också ensamrätt.
Antagande: Den enda anledningen till att iPhone lanserades med endast AT&T i USA var väl just att de kunde ta kostnaden att implementera detta(Visual Voicemail) i sin infrastruktur, mot att de fick ensamrätt. Apple behövde AT&T's gsm-muskler för detta, jag tycker att det verkar rimligt.

Nu när vi rett upp det kanske vi kan ägna en tanke åt situationen här i Sverige, som ju var det jag egentligen kommenterade. Ytterligare en-radiga påhopp tänker jag inte svara på.

Ok, det var alltså antagande, inte fakta.
Bra, då vet vi.

Jag tycker inte att din "fakta" är trovärdig. AT&T fick troligtvis sin exklusivitet på andra grunder än visual voicemail.

Nu ä ni lite åt skogen, förlåt. Det är upp till var o en operatör att bestämma om de ska ha visual voicemail eller inte.

About activating iPhone 3G with a wireless carrier

där står det att det är operatören som bestämmer om vi ska få Vvoicemail.

Ursprungligen av nollnoll:

Nu ä ni lite åt skogen, förlåt. Det är upp till var o en operatör att bestämma om de ska ha visual voicemail eller inte.

About activating iPhone 3G with a wireless carrier

där står det att det är operatören som bestämmer om vi ska få Vvoicemail.

Det enda jag ser är en lista med vilka operatörer som ERBJUDER VVM, inte att det är operatören som "bestämmer" det.

  • Medlem
  • Arvidsjaur
  • 2010-06-22 14:42

Frågat Telia angående Visual Voicemail idag.
"Fråga 2010-06-22 08:47
När kommer Visual Voicemail till telia. En funktion som jag har väntat på i två år sen jag skaffade iPhone.

"2009-07-06 fick alla Netcom-bestyckade iPhones i Norge Visual Voicemail. Denna funktion som hitintills bara funnits i USA och några få andra länder låter dem lyssna av varje enskilt meddelande i sina telefonsvarare direkt från telefonen. Jämfärt med att behöva ringa upp ett särskilt nummer och lyssna av dem efter varandra.

Netcom ägs av Telia Sonera så det är ju inte långsökt att tro att det är nära här i Sverige också.""

"Svar 2010-06-22 11:55
Hej!
Tack för din förfrågan.

Absolut det är något Telia håller på att se över men jag kan tyvärr inte ge dig något besked angående lansering.

Trevlig sommar!

Med vänlig hälsning

Emily Duvsten
Telia Kundservice"

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-22 17:48
Ursprungligen av pjerra:

Frågat Telia angående Visual Voicemail idag.
"Fråga 2010-06-22 08:47
När kommer Visual Voicemail till telia. En funktion som jag har väntat på i två år sen jag skaffade iPhone.

"2009-07-06 fick alla Netcom-bestyckade iPhones i Norge Visual Voicemail. Denna funktion som hitintills bara funnits i USA och några få andra länder låter dem lyssna av varje enskilt meddelande i sina telefonsvarare direkt från telefonen. Jämfärt med att behöva ringa upp ett särskilt nummer och lyssna av dem efter varandra.

Netcom ägs av Telia Sonera så det är ju inte långsökt att tro att det är nära här i Sverige också.""

"Svar 2010-06-22 11:55
Hej!
Tack för din förfrågan.

Absolut det är något Telia håller på att se över men jag kan tyvärr inte ge dig något besked angående lansering.

Trevlig sommar!

Med vänlig hälsning

Emily Duvsten
Telia Kundservice"

Vi vet, det står 1001 gånger i Telia-tråden.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-15 14:53

Visual Voicemail?

Nån som har info om när Telia tycker det är dags att införa en av de bästa funktionerna i iPhone?

Måste säga att jag är besviken. Jag tog för givet att iPhone-specifika tjänster som visual voicemail var en stor anledning till Apples vilja att knyta sig till en utvald operatör i respektive land.

Så visar det sig att Telia inte fått ändan ur vagnen. Det hade inte varit så dyrt att flyga över en konsult från AT&T i USA som kunde visa hur dom ska göra.

Bevaka tråden