Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med återställning

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-22 08:19

Hejsan, lång historia kort;

Jag skulle uppdatera min iPhone till iOS 4, min iphone var jailbreakad men jag ville ha en säkerhetskopia på den, det tog riktigt lång tid så jag sket i att säkerhetskopiera den.
Efter det så raderade jag flera apps som jag inte använder i hopp om att kunna återställa den snabbare, problemet var att jag inte återställde den via iTunes utan inne i själva telefonen.
Nu har jag fastnat vid Apple logon och att den startas om i flera timmar, har laddat ut mobilen två gånger men det är fortfarande kvar, är det någon som har någon aning om vad jag kan göra?

Hjälp uppskattas

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-22 08:23

Ja, där gjorde du många generalmisstag på en gång.

Sätt den i DFU och återställ via iTunes.

  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2010-06-22 08:29

Vad är DFU?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-22 08:33
Ursprungligen av Dale:

Vad är DFU?

Guide: Hur du sätter iPhone i DFU-läge | iPhoneguiden.se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 08:33
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-22 09:18

Den är totalt urladdad, kommer den laddas upp för den kommer till Apple logon och sedan så dör den och kommer till batteriet som är totalt urladdat :/

Ursprungligen av iFly:

Den är totalt urladdad, kommer den laddas upp för den kommer till Apple logon och sedan så dör den och kommer till batteriet som är totalt urladdat :/

Ja, låt den ladda då.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-22 10:44

Batteriet vill inte laddas upp, den kommer tillbaka till totalt urladdat batteri efter att den kommit till Apple logon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 10:48

Att "Återställa alla inställningar" på en jailbreakad iPhone är alltså inte att rekommendera, fortsätt låt den ligga på laddning (via vägguttag) och se vad som händer.

Testa sedan att hålla ned Home-knappen samtidigt som du kopplar in den till datorn. Fortsätt hålla ned Home-knappen (hela tiden) tills iTunes hittat en telefon i återställningsläge. Vissa har fått hålla åp i dagar innan telefonen vaknar... fortsätt. Bit i hop, ta smällen som en man

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-22 17:55
Ursprungligen av FreddeB:

Att "Återställa alla inställningar" på en jailbreakad iPhone är alltså inte att rekommendera, fortsätt låt den ligga på laddning (via vägguttag) och se vad som händer.

Testa sedan att hålla ned Home-knappen samtidigt som du kopplar in den till datorn. Fortsätt hålla ned Home-knappen (hela tiden) tills iTunes hittat en telefon i återställningsläge. Vissa har fått hålla åp i dagar innan telefonen vaknar... fortsätt. Bit i hop, ta smällen som en man

Det är inte rekommenderat på NÅGON iPhone.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-22 10:55

Du menar så, tack Fredde!

Lite skraj får man ju vara xD

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-22 18:19

Fungerar inte med att sätta den i DFU mode eller vad det nu heter, apple logon kommer bara tillbaka :/

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-22 18:33
Ursprungligen av iFly:

Fungerar inte med att sätta den i DFU mode eller vad det nu heter, apple logon kommer bara tillbaka :/

Tillbaka?

Då gör du fel.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-22 18:35

Jag höll in både Hem och Av-knappen i typ 30 sec och då fungerade det, jag är för stressad

Tack för all hjälp!

1
Bevaka tråden