Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdaterade min 3GS med iOS4 - kan inte hämta mail

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alla inställningar finns kvar (och synkningen med kalender och kontakter funkar) men jag får ett meddelande som säger "Kan inte hämta e-post. anslutning till servern misslyckades"

Någon som har en lösning?

Du kan ju börja med att berätta vilken typ av mailkonto det är... Exchange? MobileMe? Gmail? osv

Hittade precis lösningen. Tydligen är det strul hos Google som gör att det inte funkar felfritt just nu

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-06-22 11:54

Jasså? Jag hade också problem med det där igår. Men det rullade igång efter ett par synkningar med datorn. Däremot lade Push av helt. Gmail är det alltså jag avser.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-06-22 12:24

Jag har inte förändrat något på min telefon, ligger kvar på 3.1.2 och har också problem med Exchange mot Gmail idag. Push funkar inte, mailboxar uppdateras inte, mail hämtas till hälften eller inte alls.

Så det är nog inte iOS4-relaterat.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-22 17:52

Nej, det var Googlerelaterat. De hade underhåll precis samtidigt...

Mail strular efter installation av iOS4

Min GS vill inte hämta mailen längre. Jag har ett POP-konto och det har alltid fungerat perfekt. Har även ett mobile.me konto samma sak.
Om jag startar om telefonen kommer mailen indrällande, sedan är det slut.
Använder min iPhone flitigt i jobbet och detta är mycket irriterande.

Jag har kollat alla inställningar och allt verkar stämma.

Normalt kan man ju trycka på den runda pilen för att hämta men inget händer.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-30 07:46
Ursprungligen av micthemac:

Min GS vill inte hämta mailen längre. Jag har ett POP-konto och det har alltid fungerat perfekt. Har även ett mobile.me konto samma sak.
Om jag startar om telefonen kommer mailen indrällande, sedan är det slut.
Använder min iPhone flitigt i jobbet och detta är mycket irriterande.

Jag har kollat alla inställningar och allt verkar stämma.

Normalt kan man ju trycka på den runda pilen för att hämta men inget händer.

Ta bort kontot och lägg till det igen.

Jag har två mail konton på min iPhone, det ena är ett MobileMe konto. Sedan uppdatering till 4.0 så kan jag inte läsa mail som kommer.
Mailen kommer till telefonen, men det finns inget innehåll. Går bra att läsa mailen på datorn men inte i telefonen.
Gäller båda kontona.
Någon som har ett förslag på lösning?

Ursprungligen av qvintus53:

Jag har två mail konton på min iPhone, det ena är ett MobileMe konto. Sedan uppdatering till 4.0 så kan jag inte läsa mail som kommer.
Mailen kommer till telefonen, men det finns inget innehåll. Går bra att läsa mailen på datorn men inte i telefonen.
Gäller båda kontona.
Någon som har ett förslag på lösning?

Kan även tillägga att när man tittar i inkorgen så kan man se första meningen i mailet under Rubriken. Men när man öppnar mailet så finns inget innehåll, inte ens den texten man såg i inkorgen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-07-07 20:42

Återställ telefonen i iTunes...

1
Bevaka tråden