Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går bara att surfa med wifi

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-07-08 20:35

Jag har en iPhone 3G, OS-Version 3.0(7A341), modemfirmware:04.26.08, jailbreaked och unlocked med ultrasn0w 0.93. Nu går det bara att surfa med wifi. Någon som har liknande problem eller vet någon lösning? Tack på förhand.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-09 00:01
Ursprungligen av gant:

Jag har en iPhone 3G, OS-Version 3.0(7A341), modemfirmware:04.26.08, jailbreaked och unlocked med ultrasn0w 0.93. Nu går det bara att surfa med wifi. Någon som har liknande problem eller vet någon lösning? Tack på förhand.

Återställ inställningarna, starta om telefonen, och hjälper inte det får du börja om från början via iTunes. (Kolla även att mobilt datanätverk är aktiverat)

  • Medlem
  • 2010-07-09 00:04

ibish: om jag återställer inställningarna, försvinner min upplåsning då? Min iPhone är nämligen en At&t-låst.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-09 00:07
Ursprungligen av gant:

ibish: om jag återställer inställningarna, försvinner min upplåsning då? Min iPhone är nämligen en At&t-låst.

Prova med att återställa nätverksinställningarna och starta om telefonen. Har själv inte JB men det är något med inställningarna som gör att du inte kommer ut på nätet.

  • Medlem
  • 2010-07-09 00:13

ibish: Återställde nätverksinställningarna och starta om telefonen. Men fortfarande samma problem.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-07-09 07:58

Hur jailbreadade du den?

  • Medlem
  • 2010-07-09 09:39

Jag har hittat vad som orsakat problemet. Det är "Data Toggles" i SBSettings som strular. Jag avaktiverade den och laddade hem "EDGE Toggles" istället. Jag misstänker att problemet dök upp i samband med uppdateringen till senaste SBSettings.
Tack ibish och Crafty för att ni engagerade er.

1
Bevaka tråden