Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar vekligen 3Gs med Tele2?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har försökt att få en slutgiltig uppfattning i forumet om 3Gs verkligen funkar med Tele2. Jag har inte blivit mycket klokare av alla inlägg, så här är två konkreta frågor.

1. Är det någon som har fått Tele2 att funka på en från fabrik olåst 3Gs (italiensk) från allra första början när simkortet satts in?

2. Är det någon som från allra första början efter att ha låst upp en 3Gs (Tre, Telenor eller Telia) har fått simkortet från Tele2 att funka?

Det jag undrar över är om jag skall köpa en olåst i Italien eller köpa en låst på Blocket, och låsa upp den.

2: Tänk på att det (om jag fattat det rätt) inte går att låsa upp en 3GS som har senaste firmware installerat.

Men man kan väl låsa upp den om den har firmware 3.1.2?

Ursprungligen av LaltroMondo:

Men man kan väl låsa upp den om den har firmware 3.1.2?

Vet jag faktiskt inte, men som sagt, om jag fattat rätt, med den senaste (3.1.3) går det inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-28 15:47

2, Skulle föredra en låst och sen låsa upp den själv. Går att låsa upp med 3.1.2 och 3.1.3 samt jailbreaka. Google för mer info. Finns också olåsta 3Gs där.

Kan inte hitta något konkret hur man låser upp 3.1.3. Enligt alla länkar jag hittat så kan man jailbreaka men INTE låsa upp en 3.1.3a ännu.

Ok,...men åter till min fråga.....Kan man köra ett Tele2 kort direkt efter upplåsning, eller i en från fabrik olåst 3Gs?

Senast redigerat 2010-04-29 00:45
  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-29 07:07
Ursprungligen av LaltroMondo:

Kan inte hitta något konkret hur man låser upp 3.1.3. Enligt alla länkar jag hittat så kan man jailbreaka men INTE låsa upp en 3.1.3a ännu.

Ok,...men åter till min fråga.....Kan man köra ett Tele2 kort direkt efter upplåsning, eller i en från fabrik olåst 3Gs?

Nej, det har ju folk skrivit också... det går inte att låsa upp 3.1.3.

Ja, givetvis kan du köra Tele2 i en upplåst telefon...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-29 08:48
Ursprungligen av zappee:

Nej, det har ju folk skrivit också... det går inte att låsa upp 3.1.3.

Ja, givetvis kan du köra Tele2 i en upplåst telefon...

Går att låsa upp 3.1.3 med ultrasn0w.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-29 21:14
Ursprungligen av Fugly:

Går att låsa upp 3.1.3 med ultrasn0w.

Nej, inte med senaste bootromen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-29 22:04

Är det den här guiden som gäller då?

Unlock iPhone 3.1.3 3G 3GS with ultrasn0w | Redmond Pie

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-11 17:43

1. Är det någon som har fått Tele2 att funka på en från fabrik olåst 3Gs (italiensk) från allra första början när simkortet satts in?

Ja.
Jag köpte min 3gs fabriksolåst ifrån just Italien förra hösten. Den är och förblir olåst oavsett vad du gör den, "föralltid". Och jag körde och har alltid kört Tele2.
Funkar utmärkt. Du behöver gå in och ställa in APN för mobildata som internet.tele2.se that's it.

Ursprungligen av josie:

1. Är det någon som har fått Tele2 att funka på en från fabrik olåst 3Gs (italiensk) från allra första början när simkortet satts in?

Ja. Olåst från italien.

1
Bevaka tråden