Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Degradera iOS4 till OS3?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-07-10 15:36

Efter uppdateringen till iOS4 blev min sega 3G nästan död. Att tex komma in i inställningarna kan ta över 10 sekunder.
Hittade ett tips här att man kunde köra en återställning av telefonen, och det hjälpte lite. Men inte tillräckligt tyvärr. Snart är det dags för nya iPhone 4, men fram tills dess då?
Har kikat lite och man kan ladda ner äldre versioner av OS3. Vågar man skjuta in det i sin telefon?

  • Medlem
  • 2010-07-10 17:03

Det var där jag såg tipset om återställningen, men den slöar ner sig på två röda igen.

Jag vet ett sätt som fungerar utmärkt även om det inte sker på officiell väg.

Jag testade själv på min och min kompis 3G (iOS4->3.1.3) med perfekt resultat.

Du skapar en "custom ipsw" med Pwnagetool av den mjukvaran du vill ha (t.ex. 3.1.3). Sedan sätter du din iPhone i DFU-läge (finns perfekt förklarat i Pwnage). Du kan välja om du vill installera cydia eller inte. Detta stöds såklart inte av Apple men det funkar till 100%

Jag kan säga att jag verkligen förstår dig. Jag körde med en helt återställd 3G och skillnaden med 3.1.3 istället är enorm.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-11 19:26
Ursprungligen av Dalle:

Efter uppdateringen till iOS4 blev min sega 3G nästan död. Att tex komma in i inställningarna kan ta över 10 sekunder.
Hittade ett tips här att man kunde köra en återställning av telefonen, och det hjälpte lite. Men inte tillräckligt tyvärr. Snart är det dags för nya iPhone 4, men fram tills dess då?
Har kikat lite och man kan ladda ner äldre versioner av OS3. Vågar man skjuta in det i sin telefon?

Det fungerar inte om du inte har sparat dina SHSH

Ursprungligen av zappee:

Det fungerar inte om du inte har sparat dina SHSH

Gäller bara 3GS.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-11 23:36
Ursprungligen av koss_boss:

Gäller bara 3GS.

Sorry, läste inte vilken modell han hade

1
Bevaka tråden