Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förhandsvisning slött ända sedan 10.6.3

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har ett problem med Förhandsvisning som jag dragits med länge och har tröttnat på. Vore trevligt om någon ville hjälpa mig!

När jag uppdaterade Mac OS X till 10.6.3 för några månader sedan blev Förhandsvisning otroligt slött. Jag använder i princip programmet till att visa PDF och JPG; det är endast JPG som har förändrats. Bilderna öppnas otroligt sakta i block, bit efter bit. Folk med samma problem finns i den här tråden:

Preview slow in 10.6.3 - Mac Forums

Har även sett det på Apples officiella supportforum, men det finns inget svar att få där heller. En person i Macrumors-tråden har gjort ett videoklipp på hur problemet ter sig, går att se här:

YouTube - Image preview in Mac OS 10.6

Precis som de föreslår i tråden ovan har jag prövat att fixa disk permissions, har även prövat standardlösningen att ta bort plist-filerna, allt utan någon förändring.

Någon som har ett förslag på vad jag kan pröva härnäst?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-18 20:27

Jag hade det problemet, och lyckades spåra det till någon plug-in fil. Jag lyckades dock aldrig klura ut vilket program som hade lagt till den. Jag installerade om hela datorn (raderade/formaterade och la in OS X igen) och sedan dess har jag inte haft problemet. Så den idiot-säkra lösningen om du har möjlighet: ta backup på allt viktigt (typ din hem-mapp) med Time Machine, installera om, lägg tillbaka filer och program.

Hm, har du något tips på vilken mapp man kan pröva att rensa bort såna plugins från i så fall?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-20 23:27
Ursprungligen av Tegnhammar:

Någon som har ett förslag på vad jag kan pröva härnäst?

Dum fråga, men du har 10.6.4 nu antar jag?

Jepp, ingen förändring för mitt problem när jag uppdaterade.

1
Bevaka tråden