Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro 13" - maximal upplösning på extern skärm?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-07-19 14:40

Jag har en MacBook Pro 13" med Intel Core 2 Dui 2,26 GHz:
MacBook Pro "Core 2 Duo" 2.26 13" (SD/FW) Specs (Mid-2009 13", MB990LL/A, MacBookPro5,5, A1278, 2326*) @ EveryMac.com

Vad jag har kunnat läsa mig till är att den ska kunna driva en extern skärm med upplösningen 2560 x 1600:
"The maximum resolution supported on an external display is 2560x1600."

Men jag lyckas inte med detta då jag kopplar in den via mini-displayport till DVI-adapter till en Dell 27" (med maximal upplösning 2560 x 1440).

Måste jag koppla in direkt via displayport för att uppnå maximal upplösning, eller går det att åstadkomma med de kablar jag använder?

Ps. Den upplösning jag lyckas få upp den externa skärmen i är maximalt: 1920 x 1080.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-07-19 15:13

Spånar lite här, men kräver inte 2560 dual-dvi?

  • Medlem
  • 2010-07-19 18:31
Ursprungligen av jonasn:

Spånar lite här, men kräver inte 2560 dual-dvi?

Aha, ditt något (för mig som är oinsatt) kryptiska svar gav mig hjälp på traven! Jag har Apples Mini DisplayPort to DVI adapter:
Mini DisplayPort to DVI Adapter - Apple Store (U.S.)

Där skriver någon vänlig kund följande:
"This is the Mini-DisplayPort to DVI-D single-link-adapter.

DVI-D single-link means that ONLY DIGITAL signals will be output, with the maximum supported resolution at 60Hz being 1920x1200 (2.75 megapixels to be exact).

The adapter easily plugs into the Mini-DisplayPort jack of new aluminum unibody Macbooks and Macbook Pros, and the other end is female DVI-D. Be aware that you cannot physically fit your DVI-I cables into the DVI-D female end. However, since all 24 pins are open, DVI-D dual-link cables can physically fit just as well as DVI-D single-link cables, and can be used to carry the SINGLE-LINK signal to your TV or monitor..."

Jag måste om jag fattat det rätt köpa en Mini DisplayPort to Dual-Link DVI-adapter och den enda jag hittar är Apples egna och sjukt dyra:
Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter - Apple Store (U.S.)

Vet du något alternativ till Apples MB571-adapter?

Ursprungligen av samul:

Jag måste om jag fattat det rätt köpa en Mini DisplayPort to Dual-Link DVI-adapter och den enda jag hittar är Apples egna och sjukt dyra:
Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter - Apple Store (U.S.)

Vet du något alternativ till Apples MB571-adapter?

Har din skärm displayport så köper du en mini-displayport till displayport sladd och slipper därmed apples sladd.

1
Bevaka tråden