Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Finlandia:

Det gick mycket snabbare eftersom Apple skrev i slutet av månaden som var det ursprungliga datumet för leverans, men idag kom det ett mejl från Blinx så nu väntar jag ihärdigt och skriver i posten när den är hemma hos mig

Du kan nog räkna med att det dröjer ett par dagar minst innan en skickas från Borderlinx, min är som sagt betalad hos dem sen i Lördags sen har inget mer hänt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-21 00:38

Tja, fråga (sökt men inte hittat svar). Skickar Borderlinx ut ett e-mail när paketet är registrerat och man skall betala, eller måste man gå in på sidan typ varje dag?

Hitta till slut på deras sida: "We’ll email you as soon as your goods have arrived at your Borderlinx address" så svaret verkar vara: ja!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-21 00:48

Nu rör det på sig:

8 Processed at Leipzig - Germany Leipzig - Germany 02:07
7 Arrived at Sort Facility Leipzig - Germany Leipzig - Germany 01:43
6 Departed Facility in East Midlands - UK East Midlands - UK 23:16
5 Processed at East Midlands - UK East Midlands - UK 21:10
4 Arrived at Sort Facility East Midlands - UK East Midlands - UK 20:44
3 Departed Facility in Birmingham - UK Birmingham - UK 19:44
2 Processed at Birmingham - UK Birmingham - UK 19:00
1 Shipment picked up Birmingham - UK 14:57

//Rob

Senast redigerat 2010-07-21 02:26
  • Medlem
  • Kristinehamn
  • 2010-07-21 09:22

22/6 A: Beställningsdatum
8/7 B: Skickad från Apple
167 C: Leveransdatum (i handen) (hos Borderlinx)

Senast redigerat 2010-07-21 09:58
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-07-21 11:00

ÄNTLIGEN! Your POD is being shipped, Tog "bara" 8dgr...

Ursprungligen av chri007:

ÄNTLIGEN! Your POD is being shipped, Tog "bara" 8dgr...

Samma för mig

Ursprungligen av chri007:

ÄNTLIGEN! Your POD is being shipped, Tog "bara" 8dgr...

8 DAGAR,inte så farligt,men brukar d skicka mail om att d har skickat eller måste man kolla själv??

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-07-21 11:03

Ingen av oss som

fick sin skickad från Apple 7-8/7 verkar ha fått sin än?:tveksam:

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-21 11:16

Min iPhone levererades precis. Beställde den 20juni. Skickades från Kina den 8juli. Borderlinx fick den 16 juli. Igår skickades den till mig och idag 21juli jar jag den i handen. Nu ska jag prova death grip.

//Rob

jag har problem känner jag, att telefonen ligger helt stilla på en plats utan att något händer är sjukt frustrerande TROTS att den endast vart där ett dygn...
fan komigen nu.
skall maila dem och kontakta chatten varje dag tills den skickas.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2010-07-21 20:41

Var hamnar paketet om man inte kan vara hemma och ta emot det? Är det DHL som levererar i Sverige? För i så fall borde det ju hamna på deras närmsta utlämningsställe.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-21 21:34
Ursprungligen av Etta:

Var hamnar paketet om man inte kan vara hemma och ta emot det? Är det DHL som levererar i Sverige? För i så fall borde det ju hamna på deras närmsta utlämningsställe.

Det går tillbaka till express-terminalen, vilket inte är samma som de utlämningsställen som finns för nationella paket.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-21 21:58
Ursprungligen av ridax:

Det går tillbaka till express-terminalen, vilket inte är samma som de utlämningsställen som finns för nationella paket.

Är det inte så att de gör ett nytt försök att leverera nästa dag?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-21 22:12
Ursprungligen av josie:

Är det inte så att de gör ett nytt försök att leverera nästa dag?

Nej, vanligtvis lämnar de lapp i brevlådan så att man får kontakta dem och komma överens om en ny leveransdag eller ny leveransadress.

Men frågan i det här fallet var ju vart paketen tog vägen efter en bom-körning.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-07-21 22:16

Sådärja Anlände och betalades den 13/7 kl 10, Med lite tur så har jag den i handen inte mindre än 9 dgr senare...

5 Processed at East Midlands - UK East Midlands - UK 21:02

4 Arrived at Sort Facility East Midlands - UK East Midlands - UK 20:39

3 Departed Facility in Birmingham - UK Birmingham - UK 19:28

2 Processed at Birmingham - UK Birmingham - UK 17:01

1 Shipment picked up Birmingham - UK 16:45

sega borderlinx

herregud läste några kommentarer här o hoppas fan inte min tar så lång tid. är ju fan skamligt! dom behöver ju reorganisera! ska max ta 1 dag att lägga in o 1 dag tills den skickas! Gör om gör rätt borderlinx!

kan någon skicka hela listan hur lång tid de tog o alla olika terminaler telefonen behövde passar innan den kom hem till er:?

min telefon har vart där i 3 dygn nu utan att dyka upp så jag kan betala för den.
SERIÖST

Borderlinx..

Ollebro: jag har chattat med dem 4 ggr på ett dygn, sedan registrerades den... registrerades igår.

Tjatar på dem ordentligt nu, så igår kväll lovade mannen i chatten att telefonen skulle skickas innan helgen.. tjata på..

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-07-22 09:49
Ursprungligen av mattewik:

Ollebro: jag har chattat med dem 4 ggr på ett dygn, sedan registrerades den... registrerades igår.

Tjatar på dem ordentligt nu, så igår kväll lovade mannen i chatten att telefonen skulle skickas innan helgen.. tjata på..

Vad skrev du i chatten för att få dom att agera? Det känns ju som att man pratar med en bot när man går in där.

skall försöka ligga på dem med, jag vägrar acceptera att tack vare dem så kan jag kanske inte ens får den innan Sverige releasen. hade borderlinx bara sett till att jobba effektivt hade jag ju haft den nu.
två veckor utan att lösa sina problem är riktigt dåligt.

Ursprungligen av Ollebro:

skall försöka ligga på dem med, jag vägrar acceptera att tack vare dem så kan jag kanske inte ens får den innan Sverige releasen. hade borderlinx bara sett till att jobba effektivt hade jag ju haft den nu.
två veckor utan att lösa sina problem är riktigt dåligt.

Because of the huge success of the iPhone 4 availability through Borderlinx we are experiencing some delay in dispatching your phone.
We have allocated more people to process your orders; our team is working extra to ensure that your purchase is processed as soon as possible.
We sincerely apologize for the inconvenience and appreciate your patience and co-operation.

ALLTID SAMMA SVAR !!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-07-22 11:27

micro sim

då kom micro simkortet från telia idag,som jag beställde till mitt befintliga telia abonnemang.

saknar bara iphonen....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-22 12:34

22 Jul 2010 12:12:04 Arnhem Hub Shipment In Transit.
21 Jul 2010 08:38:15 Hong Kong Shipment In Transit.
21 Jul 2010 01:47:03 Hong Kong Shipment Received At Transit Point.
21 Jul 2010 00:14:00 SZ1 Shipment In Transit.
20 Jul 2010 23:10:24 SZ1 Shipment In Transit.
20 Jul 2010 21:56:19 SZ1 Shipment Collected From Sender.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2010-07-22 11:36

Skrämmande att läsa de senaste inläggen här.

Ni verkar tro att ni är de enda som beställt produkter via Borderlinx och att ni borde prioriteras före alla andra. Varför?
Tror ni verkligen att telefonen skickas snabbare bara för att ni terroriserar chatsupporten?
Som att supporten skulle lämna sin station, gå ner och leta upp just ert paket i högen av 100 000-tals försändelser, lägga det på bandet och säga "Prioritera den här snubben". Knappast.

Ingen - varken ni eller Borderlinx - kunde förutspå det som hände med iPhone 4 och beställningarna som började gå via England. I den bästa av världar kunde Borderlinx ta in 100 nya medarbetare, helt utan introduktion och utbildning i deras system, för att få iväg alla paketen snabbare. Men det funkar ju inte så.

Det är inte bara Borderlinx som är sega, hade ni varit lite snabbare med att beställa så hade ni redan haft era iPhones i handen

Rasmus:

Visst har du rätt i att personerna inte går och letar efter paket..

Men om kunderna visar missnöje (tar kontakt) över att deras organisation inte fungerat tillfredsställande, så får de mer resurser. Därav att styrkan har ökats, hade alla suttit tysta och väntat ut försändelsen hade det garanterat tagit ännu längre tid...

Sedan tror jag inte att de skadar att upplysa dem om att man verkligen behöver varan, det kundtjänst får till sig, delar de med sig av till sina chefer..

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-07-22 12:14
Ursprungligen av Rasmus:

Skrämmande att läsa de senaste inläggen här.

Ni verkar tro att ni är de enda som beställt produkter via Borderlinx och att ni borde prioriteras före alla andra. Varför?
Tror ni verkligen att telefonen skickas snabbare bara för att ni terroriserar chatsupporten?

Ja, vi fortsätter att terra...ju flera som klagar, desto mer personal eller effektivitet...;)
Jag ska skicka fler mail också...;)

Ursprungligen av Hjopek:

Ja, vi fortsätter att terra...ju flera som klagar, desto mer personal eller effektivitet...;)
Jag ska skicka fler mail också...;)

jag skickar mail varje 120 min och chattar med d 6 gånger på olika tider varje dag,jag kommer och göra det och aldrig stop:cool:

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-07-22 12:53
Ursprungligen av mactopen:

jag skickar mail varje 120 min och chattar med d 6 gånger på olika tider varje dag,jag kommer och göra det och aldrig stop:cool:

Word!

Ursprungligen av Rasmus:

Skrämmande att läsa de senaste inläggen här.

nu har borderlinx haft "problem" i två veckors tid och fortfarande inte löst det och då ser jag det som min skyldighet att klaga. ingen hade accepterat att jag tog sådan tid på mig där jag jobbar. det är ganska mycket pengar det handlar om för borderlinx med och vill de få en sådan rusning nästa år med får de ju fan se till och leverera också.
jag kommer inte använda mig av dem nästa år.

sedan köpte jag telefonen så fort jag kunde men ibland måste man också ha pengar och betala saker med:p

Bevaka tråden