Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Funderar också på att avbeställa, detta var ingen hit. Billigare blir det ju inte heller som det verkar nu.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-07-26 19:57

Men aaaaaaaaargh! Min telefon reggades av BL i torsdags.. precis nu får jag mail om att bumpern kommit också. 320 kr till i frakt blir det då..
Väntar på att supporten ska svara nu om att slå ihop frakten..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-26 20:02
Ursprungligen av dermike:

Men aaaaaaaaargh! Min telefon reggades av BL i torsdags.. precis nu får jag mail om att bumpern kommit också. 320 kr till i frakt blir det då..
Väntar på att supporten ska svara nu om att slå ihop frakten..

Det var lustigt, verkade som de sampaketerade bumper tidigare iaf från Apple.

Någon annan som kan bekräfta de fick bumper som extra paket till Borderlinx?

Ursprungligen av daniell:

Det var lustigt, verkade som de sampaketerade bumper tidigare iaf från Apple.

Någon annan som kan bekräfta de fick bumper som extra paket till Borderlinx?

Jag beställde en dock som inte låg i samma låda, och den registrerades idag, EFTER de skeppat telefonen...

  • Medlem
  • Arjeplog
  • 2010-07-26 20:45

galet jävla meninslöst o beställa från UK ...

Officiella svenska priser för Iphone 4 - Apple - SweClockers.com

avbeställt min

Ursprungligen av crotall:

galet jävla meninslöst o beställa från UK ...

Officiella svenska priser för Iphone 4 - Apple - SweClockers.com

avbeställt min

Är det nån som sett ett pris i en svensk butik - olåst, utan abb?
De jag har sett har varit "vid tecknande av abonnemang", alt. "låst till".

Tror iof att de kan bli rätt svåra att få tag i här hemma såvida man inte köar eller har förhandsbokat.

Senast redigerat 2010-07-26 21:33
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-26 19:59

Kan dock tänka mig att trycket på Borderlinx minskar kraftigt nästa vecka nu när vi närmar oss lansering i många länder.

de svenska telefonerna säljs inte upplåsta, men de går köpa för 6000kr osv av operatören man tänk använda fast då låst till dem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-26 20:58
Ursprungligen av Ollebro:

de svenska telefonerna säljs inte upplåsta, men de går köpa för 6000kr osv av operatören man tänk använda fast då låst till dem.

Det är de som är frågan, översättning av pressmeddelandet på engelska är svårt att avgöra vad som gäller. Tills det är klart kommer min beställning ligga kvar. (Jag vill inte ha operatörslåst)

MEN SERIÖST
apple skickade min telefon och bumper till Borderlinx på en och samma gång men NU dök min bumper upp hos borderlinx så jag får betala ytterligare 320kr i frakt.
trodde ju fan den var i samma låda som telefonen...

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-07-26 21:44
Ursprungligen av Ollebro:

MEN SERIÖST
apple skickade min telefon och bumper till Borderlinx på en och samma gång men NU dök min bumper upp hos borderlinx så jag får betala ytterligare 320kr i frakt.
trodde ju fan den var i samma låda som telefonen...

Har de skickat telefonen redan? Jag mailade till supporten och bad dom slå ihop paketen eller fixa en voucher... Har inga stora förhoppningar på att få vettigt svar, men vi får se.

Ursprungligen av dermike:

Har de skickat telefonen redan? Jag mailade till supporten och bad dom slå ihop paketen eller fixa en voucher... Har inga stora förhoppningar på att få vettigt svar, men vi får se.

telefonen är i tyskland nu och bumpern hos dem, väntar på att bli betald.
de lovade alla iPhone 4a köpare en voucher kod så jag hoppas på det.
jävla tråkigt att betala för min gratis bumper! inte en super förlust ändå. räknade ju med att få betala för den en månad sedan så jag ska väll vara glad att den inte blev dubbelt så dyr tack vare att apple lämnade tillbaka pengarna för skyddet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-26 22:11

Det är rätt trevligt att ni som beställt och fortfarande väntar leverans från Borderlinx inte kommer vara med och tävla i iPhone-kön på fredag. Väldigt omtänksamt.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-07-26 22:38
Ursprungligen av ibish:

Det är rätt trevligt att ni som beställt och fortfarande väntar leverans från Borderlinx inte kommer vara med och tävla i iPhone-kön på fredag. Väldigt omtänksamt.


Beroende på pris så står jag nog där ändå.. sugen på att ge frugan en present. Fast skulle nog skämmas för att stå och köa för en telefon. Får se hur den lokala tillgängligheten är

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-26 23:24
Ursprungligen av ibish:

Det är rätt trevligt att ni som beställt och fortfarande väntar leverans från Borderlinx inte kommer vara med och tävla i iPhone-kön på fredag. Väldigt omtänksamt.

Jag blir fan arg när jag tänker på att jag väntat jävligt länge på att beställa ifrån Apple UK genom Borderlinx och att ifall Borderlinx hade hållt sina egna tider enligt hemsidan så hade jag haft min telefon imorgon.
Åker utomlands så kan inte köa när den släpps här. Jag kommer att bli ursinnig på Borderlinx om min inte både reggats så jag kan betala, och skeppats hem till mig innan jag är tillbaka från semestern. Ursinnig...

voucher koden som borderlinx skulle dela ut kommer i slutet av månaden fick jag precis veta. väntar tills dess då innan jag betalar för min bumper att bli hit skickad!

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-07-27 00:35

Jag beställde min iPhone 4 och bumper samtidigt. På store.apple.com/us står det:

Shipped on: Jul 26, 2010 via Merge in Transit GB
Delivers: 05 Aug, 2010

och längre ner står det (mellan telefonen och bumpern):

Shipped on: Jul 26, 2010 via Syncreon Technology

Kommer de då slås ihop i ett paket innan den når borderlinx eller måste jag betala frakten för båda?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-27 00:41
Ursprungligen av TENFIRE:

Jag beställde min iPhone 4 och bumper samtidigt. På store.apple.com/us står det:

Shipped on: Jul 26, 2010 via Merge in Transit GB
Delivers: 05 Aug, 2010

och längre ner står det (mellan telefonen och bumpern):

Shipped on: Jul 26, 2010 via Syncreon Technology

Kommer de då slås ihop i ett paket innan den når borderlinx eller måste jag betala frakten för båda?

EDIT: FEEEL.
Se Ollebro's svar nedan istället.

Senast redigerat 2010-07-27 07:53

Vad menas med "Current Delivery StatusIn Transit to Customer - Shipment on Schedule26 Jul 2010"

Ursprungligen av TENFIRE:

Jag beställde min iPhone 4 och bumper samtidigt. På store.apple.com/us står det:

Shipped on: Jul 26, 2010 via Merge in Transit GB
Delivers: 05 Aug, 2010

och längre ner står det (mellan telefonen och bumpern):

Shipped on: Jul 26, 2010 via Syncreon Technology

Kommer de då slås ihop i ett paket innan den når borderlinx eller måste jag betala frakten för båda?

de skeppas tillsammans till borderlinx men som var sitt paket, vilket inte jag fattade. så nu är min telefon i sverige och min bumper hos borderlinx och väntar på att bli betald...
nu blev det fan ingen gratisbumper längre.

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-07-27 12:37
Ursprungligen av Ollebro:

de skeppas tillsammans till borderlinx men som var sitt paket, vilket inte jag fattade. så nu är min telefon i sverige och min bumper hos borderlinx och väntar på att bli betald...
nu blev det fan ingen gratisbumper längre.

Okej, vet du om borderlinx skickar dem som 1 leverans/1 pris om båda är registrerade hos dem?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-07-27 13:10
Ursprungligen av TENFIRE:

Okej, vet du om borderlinx skickar dem som 1 leverans/1 pris om båda är registrerade hos dem?

Jo det verkar så. Jag fick precis svar att eftersom jag inte väntade på att båda registrerats så måste jag betala frakten igen.

Nu är den sorterad i Göteborg! Snart snart snart!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-27 08:20

Väntan är över

11 With delivery courier Gothenburg - Sweden 07:57

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-27 08:37
Ursprungligen av desh:

Väntan är över

11 With delivery courier Gothenburg - Sweden 07:57

När kom din till Borderlinx respektive när blev den inscannad där?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-27 08:58
Ursprungligen av josie:

När kom din till Borderlinx respektive när blev den inscannad där?

Jul 5, beställd
Jul 13, skeppad
Jul 20, mottagen
Jul 21, reggad
Jul 25, skeppad
Jul 27, i hand

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-27 09:12

Otydliga besked om telefonen blir olåst i sverige.
Men nu verkar min UK beställning troligen vara på väg snart, Apple drog pengarna igår. Skeppning var planerad till 30:e. Dock ingen förändring på deras sida (inkl US)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-27 11:10
Ursprungligen av desh:

Jul 5, beställd
Jul 13, skeppad
Jul 20, mottagen
Jul 21, reggad
Jul 25, skeppad
Jul 27, i hand

Det är verkligen tragiskt hur de behandlar sina kunder. Men kul för dig som får din telefon tämligen fort.

Helt klart är i alla fall att man aldrig ska handla med ett företag som inte hanterar order first in-first out. Men random-out är ju bra för den som har tur. Nejdå, jag är absolut inte bitter....

skönt, nu är även min ute för leverans!

Jaha mina vänner. Då är även min lur ute för leverans med kurir. Lär nog återkomma senare

Cheers!

Bevaka tråden