Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka ska köa i Umeå för iPhone 4?

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .

På fredag (30 juli) släpps iPhone 4. Precis som förra året lär det bli folk som köar från arla morgonstund (eller tidigare än så).

Vilka här på 99mac ska köa i Umeå på fredag?

Ska ni köa vid Teliabutiken vid Stadium eller utanför MVC?

Tror jag kommer hoppa över iPhone 4, känns som 3GS räcker ett år till. Alternativt köar jag åt frugan, får se, men vi måste ha abb.-priser innan.

Om jag köar blir det utanför Stadium, närmast jobbet.

Min 3GS är ingen dålig pryl, men jag vill åt den läckra skärmen, den mycket bättre kameran, få bättre batteritid, snabbare wifi och snabbare processor.

Hoppas fortfarande på någon typ av förhandsbeställning, men förra året sög de abonnemang som fanns kopplat till den.

Kanske tokigt att tro att jag skulle få så många svar i den här tråden, jag vet några som ska köa, men det är lite hysch-hysch kring det, det är ju antagligen bara en handfull telefoner som kommer till Umeå den dagen och ingen vill avslöja att de ska köa, än mindre hur tidigt de ska vara där

  • Medlem
  • 2010-07-26 15:09

Ähum, det enda som hindrar mig att tälta utanför skulle väl vara att jag inte vet vad det kan kosta. Kassan är inte så stadig så här i rötmånaden.

But dude, the excitement...

  • Medlem
  • 2010-07-27 11:43

Jag misslyckas med läsförståelsen. Kan man köpa en för 0 kr + månadskostnad 229-∞ kr, eller en ’obunden’ iP4 för 5995 kr? Eller både och? Är det värt att köa även om man inte har 6 lakan på fickan?

Det ska gå utmärkt att skuldsätta din själ till Telia och plocka ut en iPhone 4 utan att hosta upp 6 papp direkt.

  • Medlem
  • 2010-07-27 12:49

Det är ju strålande!

Staed? Stäääääd?

Ett alternativ är också att köa fram Kungspassagen för att komma till The Phone House.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-07-28 22:14

Har funderat på att köa, min 3G känns lite gammal nu. När öppnar Telia på Vasagatan? Har ett viktigt möte under dagen så dom får inte öppna för sent.

Ursprungligen av MatsOlov:

Har funderat på att köa, min 3G känns lite gammal nu. När öppnar Telia på Vasagatan? Har ett viktigt möte under dagen så dom får inte öppna för sent.

10.00 skulle jag tro.

Jag kom ner dit 9.15 förra året och blev 8:e i kön (och de fick in 8 st). Men i år tror jag trycket är högre...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-07-28 22:21

MVG känns lite osäkert att köa vid, Själva gallerian öppnar väl 8 eller 9 och med två ingångar så kan man bli blåst på bra plats om dom öppnas olika.

Ja, och Kungspassagen har samma dilemma.

Jag tror de som köade vid MVG förra året gjorde upp med varandra om vilken sida av huset som var officiell kö-sida.

  • Medlem
  • 2010-07-28 22:56

Jag var förbi på Vasagatan och kollade (tihi) och de sa att de öppnar klockan tio. Spekulerade lite med expediten hur kön kan komma att bli. Hon sa, "Ja, hur var det nu förra gången? Folk hade kommit vid åtta, sju kanske..." Jag glömde fråga hur många exemplar de hade, men det kanske hon ändå inte hade svarat på.

Solstol, termos och god bok?

Men får man köa utanför butiken om man jobbar inne i gallerian? Har ju tillgång till acess kl 8 och gallerian öppnar 9 eller 10.

Ursprungligen av puffy66:

Men får man köa utanför butiken om man jobbar inne i gallerian? Har ju tillgång till acess kl 8 och gallerian öppnar 9 eller 10.

Får och får. Det låter ju inte vidare sjysst.

Gäller kungspassagen men detsamma lär ju vara i MVG

Nä, skiter nog i att köa, är faktiskt inte speciellt sugen på att punga ut 6000 lax på en ny telefon bara 7 månader sen förra gången, lägger nog pengarna på en SSD till nya iMacen. Men jag ska kanske jobba på fredag morgon, kommer förbi med hejarop på vägen till jobbet.

Sjyst o sjyst. Hade du haft samma möjlighet så hade du gjort likadant. Jag vill bara ha en iPhone 4 och har tyvärr inte möjlighet att stå från 7 på morgonen...

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-07-29 09:00
Ursprungligen av puffy66:

Sjyst o sjyst. Hade du haft samma möjlighet så hade du gjort likadant. Jag vill bara ha en iPhone 4 och har tyvärr inte möjlighet att stå från 7 på morgonen...

allt ät tillåtet i krig och kärlek... iPhone 4 lär väl klassa som båda två : )
Sen bor jag i sthlm och här lärdet bli ännu värre huggsexa...

Ursprungligen av puffy66:

Sjyst o sjyst. Hade du haft samma möjlighet så hade du gjort likadant.

Nej, det hade jag faktiskt inte gjort.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-07-29 15:54
Ursprungligen av puffy66:

Sjyst o sjyst. Hade du haft samma möjlighet så hade du gjort likadant. Jag vill bara ha en iPhone 4 och har tyvärr inte möjlighet att stå från 7 på morgonen...

Jag HAR faktiskt möjlighet att komma in i Birsta City innan dörrarna öppnas för allmänheten. Men skulle aldrig utnyttja det för att gå före i kön. Skulle skämmas över mig själv om jag gjorde så och smet före folk som väntat längre än jag. Tror faktiskt inte det är så många som skulle göra på det viset heller. De flesta vill nog att det ska gå rättvist till.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-07-29 09:00

Och när de som stått utanför och köat (sen arla morgonstund) ser att det redan står en där kanske det inte blir så roligt

Kanske inte men minst 99av 100 hade gjort det och jag tillhör en av de 99.

Ursprungligen av puffy66:

Kanske inte men minst 99av 100 hade gjort det och jag tillhör en av de 99.

Varför frågade du ens då?

@puffy: Så om du hade jobbat på Telia så hade du sett till att få dig en telefon direkt efter tolvslaget?

Dålig stil.

Tänkte bara kolla om man kunde göra så. Hade jag jobbat på Telia och fått tinga en efter midnatt så hade jag självklart gjort det. Som sagt: Får jag så gör jag det (tinga en asså). När ska ni börja köa och vart?

Jag skulle nog inte heller ha gjort det. Om någon ringt och sagt "vi har lagt undan en telefon till dig" så skulle jag nog ta den, men om det bara handlar om att snika en plats först i kön vet jag inte... Vanligtvis finns det en viss heder bland de som köar, för att det ska vara sjyst spel. Har man t.ex. stått länge och behöver springa iväg på toa så får man komma tillbaka till sin plats.

När vi köade förra året så höll vi längst fram reda på vilken ordning folk kommit, så vi kunde stå i grupp istället för på en lång rad. När sedan dörrarna öppnades gick vi in i den ordningen. Det fungerar väl inte på några större grupper, men det fungerade bra då.

Ok, jag köade i Stockholm då på en galleria och jag va trea i kön men då vi kom in så va jag 12 då det va flera inne redan...

Ursprungligen av puffy66:

Ok, jag köade i Stockholm då på en galleria och jag va trea i kön men då vi kom in så va jag 12 då det va flera inne redan...

Typiskt Stockholmare, dom kan ju inte ens hålla reda på sin egen plats i en rulltrappa

Om vi ska sväva ut i kökulturer så kan jag säga att vietnameser inte var några höjdare på att köa. Skulle flyga till Vietnam från Malaysia och det var inga bokade platser på planet. När gaten öppnade dörrarna för embarkering så sprang folk för glatta livet mot planet, vuxna män och kvinnor, som om platserna inte skulle räcka till.

Det går förstås inte att säga något om ett helt folks vanor utifrån en händelse, men jag fick en känsla av att det inte var någon större ködisciplin i deras kultur. Att jämföras med den extrema motsatser i ett annat asiatiskt land...

Bevaka tråden