Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildspel i iWeb

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att lägga in ett bildspel på sin websida med iWeb?

Har en välkomstsida där det ska rulla ett antal bilder för en lite proffsigare lock, samt, enkelt och lätt program som laddar upp sidan på ett extern sida och inte web.me konto, ska upp för ett projekt i skolan och är mycket viktigt med rätt adress... Några tips?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-09-22 23:51

Gör ett bildspel i flash och lägg in i IWeb

  • Medlem
  • Varberg
  • 2009-07-21 20:34

Jag skulle nog rekommendera BannerZest

Bildspel i iWeb

Jag har gjort en hemsida i iWeb och jag vill gärna ha en bildspel på första sidan medans musik spelas.
Jag har tittat på bilder i Front Row och den bildspelen är en vacker visning.
Hur kan man göra på det sättet i iWeb?

Men om man skapar ett nytt galleri i iWeb med bilder från iPhoto så får man ju möjligheten till att klicka på "Bildspel" när man lagt upp det på en server.

Hur man får till det med musik däremot vette tusan...

Problem med musik i iWeb

Jag har gjort en hemsida, www.mahzoni.se
och på första sida har jag lagt en musikfil under en bild.
Sen när jag provsurfar på min sida så går det inte att lyssna på musiken i Mac men i PC går det.
Vad är problemet?
Förresten kan man lyssna på musiken så fort sidan öppnas istället för att klicka på pilen?

Kan man ta bort fliken "subscribe Prenumerera" upp till höger på albumsidan?

Anledningen till att musiken inte går att spela på en Mac tror jag beror på att ljudfilen ligger "under" något annat objekt enligt Safari.

Testa att i iWeb högerklicka på musikfilen/bilden och välj "Lägg överst", det borde göra ljudfilen spelbar på Macen. Det finns ingen autostart av ljudfiler i iWeb. det får man i sådant fall fixa med hjälp av HTML-widgeten eller liknande. Men autostart av ljud är sällan uppskattat och inget jag rekommenderar.

Om du i iWeb markerar "Prenumerera"-fältet så kan du radera det.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Anledningen till att musiken inte går att spela på en Mac tror jag beror på att ljudfilen ligger "under" något annat objekt enligt Safari.

Testa att i iWeb högerklicka på musikfilen/bilden och välj "Lägg överst", det borde göra ljudfilen spelbar på Macen. Det finns ingen autostart av ljudfiler i iWeb. det får man i sådant fall fixa med hjälp av HTML-widgeten eller liknande. Men autostart av ljud är sällan uppskattat och inget jag rekommenderar.

Om du i iWeb markerar "Prenumerera"-fältet så kan du radera det.

Tack för tipset, jag kunde inte markera "Prenumerera" i iWeb, det öppnades ingen ruta så att kunna Radera den men i "Granskare" kunde jag bocka av den och nu är den borta.
Musiken fick jag också igång, jag kunde inte markera den heller, det öppnades ingen ruta för att kunna lägga den överst, men nu funkar den också och jag vet exakt inte vad jag har gjort egentligen. Men huvudsaken är att den funkar också.

Jag håller med dig att musiken ska man kunna välja själv att lyssna istället att den spelas automatisk när man kommer till sida.

1
Bevaka tråden