Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte logga in på MSN

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag är helt ny på mac, så jag vet fasen inte vad och hur jag ska felsöka. Men problemet är att jag inte längre kommer in på msn. Har provat i microsoft messenger (som medföljer office) samt adium. Kommer inte in. Kommer in från andra datorer (och iphone) i samma nätverk.

Så måste vara något med Mac'en. Någon som har lust att säga var jag kanske ska kika?

MVH
yabbah

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-07-30 13:13

Prova igen, det har varit trasig hela förmiddagen. Fungerar för mig nu.

Ah ok, men funkar fortfarande inte här. Måste man starta om datorn kanske? Jaja, jag får prova senare, tack för informationen.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-07-30 13:31

Funkar inte här heller, men problemet ligger med största sannolikhet i själva tjänsten och inte hos dig som enskild användare. Testade flera olika online-klineter, bl.a. Microsofts egna och inte ens där funkar det för mig.

Det är bara att sitta still i båten och vänta tills problemet åtgärdas...

Har inte funkat på flera timmar för mig heller.....

Det verkar som att det är relaterat till alternativa klienter samt MSN Messenger:Mac. För mig fungerar det alldeles utmärkt på vår Windows 7-maskin (från samma nätverk som min Macbook).

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-07-30 15:44

kan någon av er som har problemet höra av sig när det fungerar igen?
jag fick min första mac idag så kan inte så mycket än haha, trodde
att det var bara min dator som krånglade, testade både med aMSN & Adium.

Ursprungligen av Johan.I:

kan någon av er som har problemet höra av sig när det fungerar igen?
jag fick min första mac idag så kan inte så mycket än haha, trodde
att det var bara min dator som krånglade, testade både med aMSN & Adium.

Fungerar igen för mig nu med Adium, inte testat någon annan. Men felet låg nog hos microsoft så bör fungera även med aMSN.

//yabbah

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-07-30 17:04

med adium funkar det men vetifan ens hur programet fungerar, klicka på smilen men inget hände? när jag försöker med vanliga msn så kommer jag inte ens in på skiten:s

Ursprungligen av Johan.I:

med adium funkar det men vetifan ens hur programet fungerar, klicka på smilen men inget hände? när jag försöker med vanliga msn så kommer jag inte ens in på skiten:s

Tryck på den lilla "adium-gubben" uppe vid klockan, välj kontakter i menyn och sen kontaktlista, så kommer den kontaktlista upp där du ser dom som är online.
Vet inte om det var riktigt så du menade men, du får specificera dig lite så hjälper jag gärna till.

//yabbah

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-07-31 01:17

Det funkar nu tack så mycket för hjälpen, nu ska man bara hitta en mail klient som funkar med hotmail... kan bara kolla min mail i apples egna men kan ej skicka...

Ursprungligen av Johan.I:

Det funkar nu tack så mycket för hjälpen, nu ska man bara hitta en mail klient som funkar med hotmail... kan bara kolla min mail i apples egna men kan ej skicka...

Jag vet inte om denna tråd hjälper dig, men ämnet har diskuterats här:
http://www.99.se/apple-programvara/269880-hotmail-i-mail.html?highlight=Apple+Mail+Hotmail

En snabb sökning på Google ger också följande resultat:
http://www.ihackintosh.com/2009/04/how-to-use-your-hotmail-with-apple-mail-app-in-os-x/

Eftersom att jag inte själv använder Hotmail så bryr jag mig varken om att läsa länkarna eller att testa om innehållet fungerar i praktiken. Därför får du gärna återkoppla och tala om fall något av ovanstående fungerade. Då skapar vi en lite bredare kunskapsdatabas än tidigare.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-07-31 18:32

Jag har nu löst problemet och tänker publicera en liten steg för steg guide med bilder här i tråden

Du börjar med att öppna upp mail.app som ligger nere i dock:en (ikonen är ett frimärke).
om det är första gången så kommer det att komma upp en en ruta som ser ut så här:

Fyll i fälten korrekt.

När du har gjort det kommer det upp en ny ruta.

Fyll i exakt som jag gjort på bilden, och där det står "Användarnamn" skriver du din
E-post samt E-postens lösenord i fältet nedan.

När det är i fyllt klickar du dig vidare till nästa steg och den rutan ser ut så här:

Även här fyller du i exakt som jag gjort, och sen är det väldigt VIKTIGT att du bockar i "Autentisering". Glöm inte heller att fylla i Användarnamn och lösenord även här är det din E-post och E-postens lösenord du ska fylla.

När du fyllt i färdigt så kommer det upp en sista ruta som visar allt du fyllt i, nu är det VIKTIGT att du kollar på att det står "SLL PÅ" vid inkommande, står det av kommer du inte kunna att ta emot några E-post meddelanden, men klicka Skapa så länge.

För att sätta på SSL så går ni in på [B]Inställningar[/B, kommer denna rutan upp är ni rätt:

Det ni behöver göra är att klicka i "Använd SSL".

Det var allt för mig, skriv gärna om det hjälpte er eller om det fortfarande inte funkar, så ska vi nog kunna lösa det.

1
Bevaka tråden