Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows tappar kontakten med trådlöst tangentbord

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Har ett fruktansvärt irriterande problem med mitt Apple Wireless Keyboard.
Det är modellen i aluminium, med 3 batteri, och datorn är en Mac Pro 2008.
Tangentbordet fungerar felfritt i OSX, men då jag startar upp Windows 7 x64, så uppkommer problemet.

Problemet är att Windows hela tiden tappar kopplingen till tangentbordet. Då får man trycka som en galning på det, dioden på tangentbordet lyser en gång, och sedan fungerar det igen efter några sekunder. Använder du då inte tangentbordet på typ 20 sekunder tappar den kopplingen igen.

Vad ska jag göra för att få det att fungera?

Tack.

Ingen lösning, men lite bakgrundsfrågor...

Hur kör du Windows 7? Via BootCamp, eller via någon virtualisering?

Om du kör BootCamp, har du installerat Apples senaste drivrutinspaket för Windows 7?

Och alla tillgängliga uppdateringar - både i OS X och i Windows - är installerade?

Hej!
Ursäktar, skulle ju besvarat de självklara frågorna redan i början..
Windows 7 körs via BootCamp.
Alla uppdateringar i Windows 7, OSX samt BootCamp-drivrutiner är installerade.

MVH Andreas

Verkar ha hittat en lösning!
Gick in i Lägg till/Ta bort program, och avinstallerade alla drivrutiner som har med Bluetooth att göra.
Därefter startade jag om datorn, och nu fungerar det precis som det ska.

Jag får det INTE att fungera med mitt trådlösa tangentbord.

Jag provade att avinstallerade alla drivrutiner som har med Bluetooth att göra men det fungerar INTE!

Jag får nu:

Errorcode is: 0x80004005

Jag undrar om det är något annat jag kan göra?

Till mig sa de på Apple att det inte kommer fungera i Windows eftersom tangentbordet är gjort för en Mac.

När Andogrando fått det att fungera känner jag mig lite hågad att ge det ett nytt försök!

1
Bevaka tråden