Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krashande program/finder

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har bara haft min imac 27" (11.1) i en vecka. Men det händer var och varann dag att när jag ska avsluta program så tvingas jag använda "tvångsavsluta".
När detta elände väl har börjat, och jag försöker starta om datorn, så visar det sig att även finder krashar. Och det enda som återstår är att hålla in "knappen där bak" i några sekunder för att släcka hela macen.

Då jag inte är så insatt i mac än, så undrar jag var jag ska börja felsöka? Någon som varit med om liknande?

Jag skulle försöka kartlägga vilket program det är som får detta att uppstå. Det kanske är något tredjepartsprogram som är buggigt och stör. Kolla vad som händer i programmet Systemmeddelanden som finns under Program > Verktygsprogram i Finder. Det är lite kryptiska meddelanden, men de kan kanske peka dig i rätt riktning. Förstår du inget av de rekommenderar jag att googla på det exakta felmeddelandet som visas där.

Får du ingenting att fungera eller någon form av klarhet i det skulle jag ringa Apple om du fortfarande är inom de 90 dagar efter att du köpt datorn. Då har du full rätt till support på din Appleprodukt. Det ska man utnyttja ifall man kan!

Lycka till!

Ursprungligen av Scarecrow:

Jag skulle försöka kartlägga vilket program det är som får detta att uppstå. Det kanske är något tredjepartsprogram som är buggigt och stör. Kolla vad som händer i programmet Systemmeddelanden som finns under Program > Verktygsprogram i Finder. Det är lite kryptiska meddelanden, men de kan kanske peka dig i rätt riktning. Förstår du inget av de rekommenderar jag att googla på det exakta felmeddelandet som visas där.

Får du ingenting att fungera eller någon form av klarhet i det skulle jag ringa Apple om du fortfarande är inom de 90 dagar efter att du köpt datorn. Då har du full rätt till support på din Appleprodukt. Det ska man utnyttja ifall man kan!

Lycka till!

Okej, tack. Ska kika på det när det händer nästa gång. Jag bootade från utility-skivan och körde diagnostik för hårdvaran iaf. Den gav inga fel, men jag kanske bör prova "utökad test"? Men då gör jag det över en natt isf, då det skulle ta flera timmar.

//yabbah

1
Bevaka tråden