Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överraskande kort leveranstid

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min fru Eva, vaknade i fredags upp och kände sig sugen på en ny mobiltelefon. Hon frågar mig vad hon ska ha, En ny Nokia eller kanske en SonyEricsson eller vadå...

Jag visar hur fin min iPhone 3gs är och hon säger en sån ska jag ha.

Jag ber henne vänta 2 timmer så tar Sonera emot beställningar på den nya versionen iPhone 4. Ok säger hon.

Lite senare på dagen: Nu är den beställd.
Idag, 6 dagar senare har hon hämtat ut den på posten!

Första gången som Sonera överraskat positivt!
(det är alltså Sonera i Finland, då vi bor på Åland)

Jag hoppas hon vill ha lite hjälp med att installera...

Är det någon annan som också blivit överraskad av kort leveranstid?!

Ja, ett företag i Stockholm, Crimson.se. Framkallar foto.
En beställning på mån lunch... I lådan dagen efter...i Göteborg.

I iPhonesammanhang har jag dock aldrig blivit det minsta positivt överraskad.... Tyvärr

jag lade min order i webbshopen 17:12 en måndagkväll. 17:44 samma måndagkväll ringde det på dörren och där stod budet med min Capricciosa och önskade mig smaklig måltid.
Det tycker jag var rätt piffigt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-25 08:16
Ursprungligen av David Slättne:

jag lade min order i webbshopen 17:12 en måndagkväll. 17:44 samma måndagkväll ringde det på dörren och där stod budet med min Capricciosa och önskade mig smaklig måltid.
Det tycker jag var rätt piffigt!

Jo men inte var det 15 minuter en kvart det där inte...;)

Ursprungligen av FreddeB:

Jo men inte var det 15 minuter en kvart det där inte...;)

Vår pizzeria kör med "stor kvart" vilket betyder 20 min, och "liten kvart" vilket betyder 10 minuter.

Det här har ju utvecklats till en "offtopic-tråd", så jag flyttar den till Loungen.

/Mod

Ursprungligen av pmarriott:

Vår pizzeria kör med "stor kvart" vilket betyder 20 min, och "liten kvart" vilket betyder 10 minuter.

Haha den var grym!

//Stefan

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-27 23:51

O2 här i England kör med att om du lägger in din iPhone 4 beställning innan 16:00 så får du den senast 12:00 dagen därpå, oavsett var du är i landet. DET är imponerande!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-08-27 23:59
Ursprungligen av pmarriott:

Vår pizzeria kör med "stor kvart" vilket betyder 20 min, och "liten kvart" vilket betyder 10 minuter.

En kvart 14 dar kör våran med.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-08-28 07:46

Beställning hos B&H i NY måndag em. UPS knackade på dörren onsdag lunch. mindre än 2 dygn senare. Det är bra det.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-28 08:31

Jag beställde reservdelar till en MBP från iFixit.com i Kalifornien, kom två dagar senare med DHL.

1
Bevaka tråden