Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som har en iPhone 4

Tråden skapades och har fått 466 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-03 22:49
Ursprungligen av Adrian B:

Förresten, två grejer angående iPhone 4:

1) Jag använde fruns 3GS tillfälligt idag och mina ögon gjorde ont av den usla skärmen. En skärm som jag fram till för en vecka sedan tyckte var riktigt fin. iPhone 4 har satt en helt ny standard.

Känner igen mig i det där. Tycker helt plötsligt att alla skärmar i hushållet ser ut som skräp.

Ursprungligen av vanilj:

Känner igen mig i det där. Tycker helt plötsligt att alla skärmar i hushållet ser ut som skräp.

Jag var nästan lite tagen av hur markant skillnaden var.

Vi hade ju en del diskussioner på forumet efter att Gruber släppte bomben om den nya skärmen och ett argument från flera var att det bara var onödigt för att den dåvarande skärmen (dvs 3GS) redan var tillräckligt bra. Medan andra menade att visst, den är bra, men detta kommer att bli en helt ny nivå.

Nu känns det bortom allt tvivel att det senare argumentet var det rätta. Den högre upplösningen är ingen gimmick, det är en ytterst angenäm och klart förbättring.

Ursprungligen av vanilj:

Känner igen mig i det där. Tycker helt plötsligt att alla skärmar i hushållet ser ut som skräp.

Skärmen kom smygande för mig. Först så tyckte jag att var bra men inte revolutionerande

Men sedan dess så har jag ofta kommit på mig att spontant tänka "gudars, vad bra den är!"

Den ÄR bra;)

Ursprungligen av BlackSmp:

Skärmen kom smygande för mig. Först så tyckte jag att var bra men inte revolutionerande

Men sedan dess så har jag ofta kommit på mig att spontant tänka "gudars, vad bra den är!"

Den ÄR bra;)

Just skärmen är rätt extremt bra.
Tyckte först när jag jämförde med min 3GS att det inte var någon jättestor diff. Men nu, en månad efter jag använt iPhone 4. Satans vad 3GS-skärmen ser kass ut.

Skrämmande.

Ursprungligen av Adrian B:

Förresten, två grejer angående iPhone 4:

1) Jag använde fruns 3GS tillfälligt idag och mina ögon gjorde ont av den usla skärmen. En skärm som jag fram till för en vecka sedan tyckte var riktigt fin. iPhone 4 har satt en helt ny standard.

Ja, min Unidbody MacBook Pro 15" med matt skärm (ej hi-res) känns faktiskt påtagligt sämre än retina-skärmen på min iPhone 4. När får vi se retina i datorerna/datorskärmarna?

Edit: Och jag har älskat skärmen på min MBP sedan jag fick den!!

Ursprungligen av henkebarn:

Ja, min Unidbody MacBook Pro 15" med matt skärm (ej hi-res) känns faktiskt påtagligt sämre än retina-skärmen på min iPhone 4. När får vi se retina i datorerna/datorskärmarna?

Edit: Och jag har älskat skärmen på min MBP sedan jag fick den!!

Det kommer att dröja riktigt länge tror jag, 5-6 år tror jag tills man har motsvarande på 13-15 tum.

Ursprungligen av keptang:

Det kommer att dröja riktigt länge tror jag, 5-6 år tror jag tills man har motsvarande på 13-15 tum.

Sony Vaio 13 tum med 1920x1080 bör väll räknas som en sådan display? man har ju heller inte huvudet lika nära datorskärmen som telefonen så den om någon måste vara lika skarp. upplevde 15 tum full HD som en iPhone 4 display.

Ursprungligen av Ollebro:

Sony Vaio 13 tum med 1920x1080 bör väll räknas som en sådan display? man har ju heller inte huvudet lika nära datorskärmen som telefonen så den om någon måste vara lika skarp. upplevde 15 tum full HD som en iPhone 4 display.

Nog tycker jag att jag har datorskärmen på ungefär samma avstånd som telefonen när jag tittar på den. I alla fall om vi talar om laptopskärmar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-03 22:29

Fjortisar är bra.. Dem skrattar åt alla skämt.

Har noterat en sak, vet inte om det har med iPhone 4 eller iOS 4 att göra, men innan om man tog bort Telias Surfport-bokmärke så dök det alltid upp igen nästa gång man startade Safari. Inte nu längre. Testade t o m att starta om telefonen och bokmärket är nu borta. Trevligt att det nu lätt går att ta bort den enda "branding" som iPhone haft (som jag känner till).

Bra tips! Det är en sak som har irriterat mig:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Bra tips! Det är en sak som har irriterat mig:)

Samma här! Det har ju alltid legat längst ner, och jag har inte tänkt SÅ mycket på det... Men det störde mitt sinne för ordning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-05 19:19

Är det någon som kör någon typ av Skärmskydd på fram och/eller baksida på sina?

Jag är skiträdd för att baksidan ska bli repig... :S

Speciellt efter att ha läst skrufve's blog!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-05 22:55
Ursprungligen av WELiN:

Är det någon som kör någon typ av Skärmskydd på fram och/eller baksida på sina?

Jag är skiträdd för att baksidan ska bli repig... :S

Speciellt efter att ha läst skrufve's blog!

Jag köpte Iphone 4 Full Body Protection ifrån Clear Coat som ligger och väntar på min Iphone skall levereras. Verkar vara en av de bättre sorterna, iaf om man skall ha på framsidan.
Lite dyr, men de erbjuder garanti/byte gratis om det skulle lossna eller man montera fel, dock får man betala $3 för porto samt skicka den gamla tillbaka i ett kuvert.
Har man lite tålamod kan man fånga upp 20-30% rabattkoder på deras Facebook/Twitter.

Ursprungligen av daniell:

Jag köpte Iphone 4 Full Body Protection ifrån Clear Coat som ligger och väntar på min Iphone skall levereras. Verkar vara en av de bättre sorterna, iaf om man skall ha på framsidan.
Lite dyr, men de erbjuder garanti/byte gratis om det skulle lossna eller man montera fel, dock får man betala $3 för porto samt skicka den gamla tillbaka i ett kuvert.
Har man lite tålamod kan man fånga upp 20-30% rabattkoder på deras Facebook/Twitter.

Själv har jag beställt från Zagg.com. Använt de förr fast då till min 1G Touch när den släpptes Funkar prima! Har en discount på 50% om någon är intresserad.

Ursprungligen av Specias:

Själv har jag beställt från Zagg.com. Använt de förr fast då till min 1G Touch när den släpptes Funkar prima! Har en discount på 50% om någon är intresserad.

50% discount vore inte fel, får man ta del av det?

Ursprungligen av keptang:

50% discount vore inte fel, får man ta del av det?

Kolla din mail

Till övrigt folk, gå gärna in på Zagg.com och anmäl er till deras Ipad giveaway, därigenom får ni koden.

Har inte för avsikt att göra reklam för Zagg för de som tror det. Tipsar om dem för att jag är nöjd med produkten och vill tipsa er om rabatten.

Trevlig helg!

//Johnny

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-07 21:32

jag köpte en full body invisibleSHIELD från zagg.com
Smidig snabb leverans, som förra gången alltså.

Har installerat den tidigare idag och trots att jag gjort det förut på min 3G och 3Gs så lyckades jag ändå få in 3 pyttesmå dammkorn innanför filmen.
Förra gången jag beställde ifrån dem så var instruktionerna att man skulle ta en skål och fylla vatten så det täckte ett tunnt lager på botten, och ha i 1-2 droppar diskmedel och blanda. Det skulle man använda för att få på plasten. Numera så inkluderar de en sprayflaska med en sorts lösning som man använder istället.
Smidigt! tänkte jag. Men en flaska som man fick med räckte inte för mig..

Nån som fått sin freebie bumper/fodral från Apple?
Undrar hur lång tid det tog.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-08 01:44
Ursprungligen av bstark:

Nån som fått sin freebie bumper/fodral från Apple?
Undrar hur lång tid det tog.

Jag beställde min samma dag som jag fick telefonen (snart 2 veckor sedan) och min bumper skickades från Apple i torsdag, och beräknas komma på måndag.

Har också köpt och satt på invisibleSHIELD från zagg. Inhandlad på NetOnNet. Monteringen gick hyfsat smidigt. Dock var det lite pilligt att få loss de små delarna till telefonsidorna. Håller med om att det var lite snålt i flaskan så jag blandade till lite extra vatten med ett par droppar diskmedel i. Fick endast in ett litet damkorn ner på det svarta. Det hade varit mer irriterande om det hamnat på pekskärmen.
Efter en veckas användning så håller det fortfarande utan några släpp. Materialet känns gummiartat och följsamt men är ändå endast synligt om man vet om att det sitter där. Väldigt bra passform och dessutom en snygg lösning för de som vill att designen ska vara den ursprungliga.
Antennproblemet kvarstår men jag har sett att Invisishield har kommit med en ny utgåva där sidoskydden går helt över skarven mellan antennerna. De påstår själva att detta ska ska hjälpa. Den här utgåvan har som sagt en delning för skarven och blottar kanske en halv millimeter på var antenndel.
I stort är jag nöjd även om priset på 249 kr kändes lite i mesta laget då man endast fick ett ark. Så var noggrann och gör det rätt från början om du väljer den här lösningen.

invisibleSHEILD kör jag med på, mycket bra dock har det bilvit skit under skyddet vid kameran så den rullar sig gärna där. löste dock det genom att klippa bort just den delen av skyddet,

Bad News For Android Owners: iPhone Users Have More Sex

Som ägare till iPhone de sista ca 2,5 åren så kan jag intyga att det verkligen stämmer. Funderar på att skaffa en Android-lur ett år bara för att få vara ifred och vila från alla brudar....

Dr Tinnitus

Idag fick jag mejl om att min bumper skickats.

Jag var sjukt nöjd tills jag tappade den och den gick sönder längtar mer än något annat tills jag får min nya.

btw, jag fick med mejl om att min bumper är skickad.

Jag har haft min i 4 timmar nu och är grymt nöjd. För mig funkar den kantiga formen bättre i och med att jag har extremt torra händer. Lotion och touchscreen är en dålig kombination. Kanterna gör att jag får bättre grepp. Har givetvis testat dödsgreppet och noterar att om jag anstränger mig ordentligt kan jag tappa en pinne i mottagning. Hade lite konstigheter med GPS-mottagningen i Navigon först, men den skärpte sig. Däremot laddar inte min iPhone 4 i TomTom-hållaren, vilket jag inte riktigt begriper.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-13 16:00
Ursprungligen av pmarriott:

Däremot laddar inte min iPhone 4 i TomTom-hållaren, vilket jag inte riktigt begriper.

Så är det för alla, dock är det väldigt lätt löst

Det du gör är att du tar en möbeltass eller dyl som du fäster på den svarta kanten bakom telefonkontakten som när du sätter i telefonen trycks bakåt. Det är just detta som inte sker med iPhone 4 och därför den inte laddas. Fäster du denna "distans" där så kommer kanten att tryckas bakåt helt korrekt när du sätter i din telefon.

Ursprungligen av zinned:

Så är det för alla, dock är det väldigt lätt löst

Det du gör är att du tar en möbeltass eller dyl som du fäster på den svarta kanten bakom telefonkontakten som när du sätter i telefonen trycks bakåt. Det är just detta som inte sker med iPhone 4 och därför den inte laddas. Fäster du denna "distans" där så kommer kanten att tryckas bakåt helt korrekt när du sätter i din telefon.

Tack för tipset. Ske prova.

Köpte min iPhone i tisdagd på Elgiganten i Nordstan, GBG, med Tele2 Kompis Surf. Till en början var det lite strul med 3G'n i mobilen, men det löste sig snabbt!
Efter en dag var jag som besatt! Går inte att lägga ifrån sig den... haha
Köpte InvisibleShield-skydd från Zagg, fungerar finfint, men var lite jobbig att applicera. Och under skyddet lyckades lite damm ta sig in, men det är inte så farligt!

Senast redigerat 2010-09-09 23:05
Bevaka tråden