Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

YouTube visas konstigt i Safari

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

och i FF...

Kan någon förklara varför det blir så här? Jag fattar ingenting...

Jag har också haft lite skumma problem. Vet inte vad det beror på, men så här ser det ut för mig när jag för muspekaren över den vänstra listan med liknande videor:

EDIT: Jag är med i HTML5-betan på YouTube, vet inte om de sidorna formateras lite annorlunda i övrigt, så det är därför det blir så här?

Ursprungligen av Capeman:

Jag har också haft lite skumma problem. Vet inte vad det beror på, men så här ser det ut för mig när jag för muspekaren över den vänstra listan med liknande videor:

EDIT: Jag är med i HTML5-betan på YouTube, vet inte om de sidorna formateras lite annorlunda i övrigt, så det är därför det blir så här?

Använder du någon adblocker? Efter avinstallation av safari adblock blev jag av med detta problem i safari.

Ursprungligen av Mikael E:

Använder du någon adblocker? Efter avinstallation av safari adblock blev jag av med detta problem i safari.

Nej jag har ingen adblocker installerad, men jag förstår hur det eventuellt skulle kunna ställa till det.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har två maskiner, en MBP och en Mini. Det ser helt ok ut på Minin, det är MBP som beteer sig skumt så det är garanterat något i någon inställning eller cookie. Jag har raderat de cookies som har med YouTube att göra utan att det hjälpte.:(

Samma här, på minin går det bra, på MacBooken ser det illa ut.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-04-08 00:39
Ursprungligen av Capeman:

Jag har också haft lite skumma problem. Vet inte vad det beror på, men så här ser det ut för mig när jag för muspekaren över den vänstra listan med liknande videor:

EDIT: Jag är med i HTML5-betan på YouTube, vet inte om de sidorna formateras lite annorlunda i övrigt, så det är därför det blir så här?

Det ser likadant ut hos mig men det verkade lösa sig genom att stänga av ClickToFlash. Hoppas på en uppdatering snart.

Jag har två maskiner, en MBP och en Mini. Det ser helt ok ut på Minin, det är MBP som beteer sig skumt så det är garanterat något i någon inställning eller cookie. Jag har raderat de cookies som har med YouTube att göra utan att det hjälpte.:(

Märkligt. Jag har aldrig någonsin installerat några plugins till Safari. Ever. Imorgon ska jag testa att stänga av HTML5 och se om det löser det hela. Fast jag hade inte problemet från början när jag gick med i programmet.

Och jag fick ett hopp när jag läste om ClickToFlash men det hjälpte inte. Det var ett annat tillägg som jag hade för Flash men det redan var redan inaktiverat... Jag får väl prova med att ominstallera FF men eftersom jag också har problem med Safari så är jag inte förhoppningsfull

Och det är svårt att komma på en bra söktext för att googla efter.

Jag har i alla fall kommit fram till att jag enbart får problemet på de sidor som kör HTML5 istället för Flash. Stänger nog av det nu, det är för irriterande.

Även jag har observerat problemet på HTML5-sidorna, men inte i övrigt.

Även jag har detta problem. Jag får även ibland uppmaningen "Go upgrade" med länk till Adobe. Jag har både annonsblockerare och Click-To-Flash installerat.

/c

Jag har inga som helst tillägg i Safari (annat än Flash)

Man får ju komma ihåg att HTML5 i högsta grad fortfarande är under utveckling, så det kanske inte är så konstigt att det blir fel i renderingen då och då.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-08-06 16:30

Jag har samma problem, någon som funnit lösning?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-08-06 17:17

Jag hade problemet tidigare men inte nu längre. Sedan dess har jag uppdaterat webbläsaren från Safari 4 till Safari 5 och uppdaterat flash till senaste version.
Om du är med i HTML-5 betan på Youtube kan det också påverka.

tack för påminnelsen:) Jag har kvar problemet... i alla mina läsare på problemmaskinen...

1
Bevaka tråden