Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Geo-taggning av album överförs ej till platser?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-03 11:18

Jag vet inte om detta ska vara möjligt, men det vore eftertraktat om det gick i alla fall då jag antar att vi är ett par här som suttit på iPhone sedan 2Gn.

När jag överför gamla bilder från tidigare rullen till nya iPhonen (t.ex. syncar via iTunes) så blir detta ju ett album/bibliotek på den nya iPhonen. Jag har öppnat dessa bilder i t.ex. iPhoto och satt geo-taggar på dem manuellt lite godtyckligt, men när jag klickar på Platser på den nya gäller platserna bara den aktuella kamerarullen.

Går det inte att synca/få med den nya platsinformationen jag angett i iPhoto (eller annat program) så att det visas när jag väljer Platser på den nya telefonen?

Tacksam för hjälp/svar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-04 02:48

Jag har satt platser rätt på mina bilder, som dock inte ligger i kamerarullen utan jag för över dem först och sätter dem som händelser. Dessa åker sedan in i telefonen igen och har fortfarande samma platsinfo som jag satte i iPhoto.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-06 08:58
Ursprungligen av zinned:

Jag har satt platser rätt på mina bilder, som dock inte ligger i kamerarullen utan jag för över dem först och sätter dem som händelser. Dessa åker sedan in i telefonen igen och har fortfarande samma platsinfo som jag satte i iPhoto.

Tack! Kunde ge mig fan på att det "egentligen" skulle fungera Får fortsätta försöka få till det. Några tips på vad som kan gå fel?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-08 16:44

Ska jag vara helt ärlig så hänger jag inte riktigt med på hur du har gjort, det verkar inte vara samma förfarande som jag gör iaf

Varför inte bara importera bilderna från din kamerarulle till iPhoto och sedan ta bort dem från rullen direkt efter? Därefter är det ju bara att sortera in dina bilder som de händelser de är och sedan också sätta rätt geotaggning på dem. När du har gjort det så är det ju bara att synka in dem i telefonen igen, som händelser, och de kommer då även ha rätt geotaggning som visas när du trycker på Platser i telefonen.

1
Bevaka tråden