Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4-uppdatering snart? Spara SHSH innan i så fall.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det ryktas om att Apple släpper en uppdatering till iOS 4 inom några timmar och de som vill spara sina "SHSH blobs" bör göra det illa kvickt (kräver inte ens jailbreak för att göra det).

Been there, done that:)

...och där kom 4.0.2 ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-11 22:35

Så nu kan jag uppdatera till 4.0.2 och gå tillbaka till 4.0.1 om jag så vill?

Så har jag förstått det, men lita inte blint på mig. Men om jag fattat det rätt så handlar det om att iTunes inte längre kan återställa till en äldre version av iOS när en ny har släppts eftersom iTunes måste fråga Apples servrar om det är ok och de säger att det inte är det.

Så vad man då kan göra om man sparat sin (sina?) SHSH blobs och registrerat det hos Cydia (sker automatiskt om man använder Umbrella) så får man iTunes att kontakta Cydia istället för Apple och därmed går det att nedgradera till 4.0.1 igen. Eftersom baseband inte ändrats i 4.0.2 (jämfört med 4.0.1) så räcker det med en nedgradering av iOS för att gå tillbaka fullständigt.

Rätta mig gärna om jag har fel någonstans.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-12 08:50

Adrian, rätt på alla punkter. Den enda handpåläggning som krävs av användaren efter att ha sparat SHSH blobbarna är då att redigera HOSTS-filen innan en nedgradering/återställning till tidigare fw.

Det funkar fortfarande...

1
Bevaka tråden