Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag skiter i skydd till min iPhone 4. Gör någon likadant?

Tråden skapades och har fått 141 svar. Det senaste inlägget skrevs .

sen när såg en nokia ut som riktigt kolfiber? det är väll det skal som ser minst ut som nån nokia osv. alla skal som ser vita eller matt svarta, ser ju ut som sånna i transparenta, ser ju ut som en låda som nått kommer i

men visst, snyggast är ju inget skal. men om man som jag jobbar inom byggbranchen vill man i alla fall ha nått som skyddar

Jag har en Bumper, jag har ett paket skyddsfilm.. men nej nej, aldrig att jag kommer använda det!!

Snacka om att förstöra känslan, blir galen på folk som har fula jävla äckliga skal och gummi grejer till deras 3g/s:er.

Och nu iPhone 4...

Fan, ba köpa ny baksida om ngt riktigt knäppt skulle hända.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-15 15:10

Jag fick min gratisbumper en vecka efter att jag beställde den, och har använt den i ungefär en dag sedan dess. Tycker att den är obekväm och ful. Jag hade aldrig en bumper till min iPhone 3G (som jag haft sedan den kom ut) så jag hoppas att min 4:a kommer klara sig lika bra!

på tal om skydd till sin iphone, är det någon annan här som har hört talas om case modding till 3G, i detta fall ett case som får det att se ut som en iphone4 ?

skyddar självklart telefonen med skydd eftersom apple vägrar bygga telefoner som håller smällar.

Skall bli roligt höra vad ni som anser att det är en skymf mot all design, "fula äckliga skal" och alla andra roliga uttryck ni har för er när ni tappat den i backen en gång eller två.

Snygg lur, men jag tror fanimej att mina champagneglas i hyllan tål mer stryk.

Ännu roligare är det ju när det pratas "design" och att fint skall det va så dyker det in en kille och frågar om man kan EPA-bygga-om sin 3G så den SER UT som en fyra.
Tror jag ramlar av stolen.

Jag förstår inte varför människor med usel smak blir så förbannade på folk med god smak. Om jag var en person utan smak som t.ex. drog på en bumper som totalt förstör en Iphone så skulle jag vara liksgiltig om någon påpekade att jag hade usel smak.
Det är ju inte så att man är en sämre människa bara för att man är kitschig och smaklös - eller kulturlös i allmänhet. Det är ju ingen moralisk/humanisktisk värdering vi talar om. Det är smak.

Alla kulturer har estetik och har alltid haft estetik - sedan stenåldern. Det handlar om kultur. Kultuerna har haft en konsensus om vad som är vackert och vad som är gräsligt - och framför allt; man har värderat värdet av denna estetik högt.
Under hela denna historia har det alltid funnits en viss procent som inte är mottagliga för designad skönhet - eller värderar den lågt. Dessa människor är i överigt som alla andra människor. Det är inget "fel" på dom - lika lite som det är "fel" på vänsterhänta.

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag förstår inte varför människor med usel smak blir så förbannade på folk med god smak. Om jag var en person utan smak som t.ex. drog på en bumper som totalt förstör en Iphone så skulle jag vara liksgiltig om någon påpekade att jag hade usel smak.
Det är ju inte så att man är en sämre människa bara för att man är kitschig och smaklös - eller kulturlös i allmänhet. Det är ju ingen moralisk/humanisktisk värdering vi talar om. Det är smak.

Alla kulturer har estetik och har alltid haft estetik - sedan stenåldern. Det handlar om kultur. Kultuerna har haft en konsensus om vad som är vackert och vad som är gräsligt - och framför allt; man har värderat värdet av denna estetik högt.
Under hela denna historia har det alltid funnits en viss procent som inte är mottagliga för designad skönhet - eller värderar den lågt. Dessa människor är i överigt som alla andra människor. Det är inget "fel" på dom - lika lite som det är "fel" på vänsterhänta.

Det du tydligen inte förstår är att man som person faktiskt varken är kitschig och smaklös om man väljer att sätta på ett skal!! Det handlar inte om att person B köper ett skal för att han tycker grundutförandet är fult, han köper det för att skydda sin produkt. (ta personen i byggbranschen eller jag som jobbar i industri) Jag vet INGEN på detta forum som tycker att telefonens utseende är fult och att de därför vill klä den med ett skal för att dölja det.

Tycker också det är lite väl magstarkt av dig att nästintill göra fakta av att om man sätter på ett skal på sin telefon, då är man per automagik helt tappad vad gäller estetik i alla dess former.

Nåja, det här är din åsikt och jag respekterar den men håller inte med. Lika lite som tråden om Flightmode men det hör inte hit

- Jag skippar iaf skal men kör plastfilm på baksidan -

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag förstår inte varför människor med usel smak blir så förbannade på folk med god smak. Om jag var en person utan smak som t.ex. drog på en bumper som totalt förstör en Iphone så skulle jag vara liksgiltig om någon påpekade att jag hade usel smak.
Det är ju inte så att man är en sämre människa bara för att man är kitschig och smaklös - eller kulturlös i allmänhet. Det är ju ingen moralisk/humanisktisk värdering vi talar om. Det är smak.

Alla kulturer har estetik och har alltid haft estetik - sedan stenåldern. Det handlar om kultur. Kultuerna har haft en konsensus om vad som är vackert och vad som är gräsligt - och framför allt; man har värderat värdet av denna estetik högt.
Under hela denna historia har det alltid funnits en viss procent som inte är mottagliga för designad skönhet - eller värderar den lågt. Dessa människor är i överigt som alla andra människor. Det är inget "fel" på dom - lika lite som det är "fel" på vänsterhänta.

o vem är du o avgöra vad som är god smak eller inte?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-15 23:15
Ursprungligen av Baltazar:

o vem är du o avgöra vad som är god smak eller inte?

En total nolla som är helt utan smak och istället måste förlita sig 100% på Apple's smak. Sedan är det ju nästan ett faktum att iPhone 4 har fått mer karaktär av Ericsson-mobil än tidigare (i original-utförande alltså). Min fru sa direkt när hon såg iPhone 4 (utan skal) att nu ser den ut som Ericsson...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-08-15 22:01

Har alltid kört utan skydd på min 3Gs förutom när jag jobbar. Då har jag ett läderskydd som är heltäckande. Endast för att kunna ha med telefonen utifall man skulle få ett samtal.

Hej jag heter jocke och jag är helt smaklös, min 3Gs är besudlad med ett silikonskydd för att jag som en komplett nörd har för vana att råka tappa mina telefoner. Och som lågavlönad loser har jag inte råd att köpa en ny innan min avbetalning är avklarad.
Känns dock skönt att veta av de som vet mer att man är lika mycket värd som alla andra.:):)

Som jag sa: jag fattar inte varför folk utan smak blir arga på oss med smak. Varför bryr ni er? Jag fattar inte. Är ni inte nöjda med läget? Vet ni inderst inne att ni saknar smak? Nå - isåfall; don't shoot med - I'm just the messenger.

Jag är inte arg, (hence the smileys...) blev bara road av dramaqueenkvalitén och ville hänga på. :):):)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-17 02:58

Frågan är väl snarast varför Zimmerman tror att han har smak, när han totalt verkar sakna egen åsikt när det gäller design. Istället så hyllar han blint allt vad Apple gör i designväg, för han tror det är en säker väg att visa sig smakfull. Han uttalar sig nedlåtande om Ericssons design, men samtidigt hyllar han Apple's design när den närmar sig Ericssons design allt mer...

Personligen tyckte jag att iPhone 2G var ganska OK utseendemässigt, iPhone 3G/3Gs däremot var hur fula som helst och såg riktigt billiga ut designmässigt. iPhone 4 tycker jag är mycket tilltalande, vilket däremot inte hindrar mig att sätta skal på den, då jag inte tycker utseendet spelar någon roll för min del. De flesta som jag träffar vet ju hur framgångsrik och förmögen jag är, så jag behöver inte försöka impa på dem med min nya iPhone, som vissa andra som kanske inte har så mycket annat att skryta med....

PS. Det sista nu bara sagt för att skämta i samma stil som övriga...

Du är demagogisk. Hade du följt vad jag skrivit senaste åren så vet du att detta inte är sant. Du ljuger så det ryker om det.
Få på detta forum har så brutalt sågat många av Apples designer. Det värsta är när dom hade silvefärgade (aluminium) tangeter på bärbara - inte länge sedan. jag var då i clinch med många om det (dom ääälskade det) och förutspådde att tangenterna start skulle se ut som på den nya alu-keyboarden som då kommit och att dom skulle vara svarta. Sök om du orkar. Allt finns arkiverat här på 99.
3D-docken och skrivbordsbilden i Leopard/Snow Leopard är också ett bevis på att Apple har idioter inom företaget. Fult som stryk.
Iphone före 4an är ju också ett gapskratt. Att Apple dessutom gör VITA Iphones tyder på dålig smak. Kitch. Jag skäms också över att deras MacBook är vita när jag (fyra gånger nu) fått vänner och släktingar att gå över till Mac (för att slippa virus och få iChat etc) och då blir det ju den billigaste (=MacBook). VIT! Fruktansvärt!
Vit plast - liksom vita möbler och vita limosiner - ÄR kitch. Det vet ju alla.

Du är en lögnare och en ursäkt visar att du är en riktig man.

Ursprungligen av ridax:

Frågan är väl snarast varför Zimmerman tror att han har smak, när han totalt verkar sakna egen åsikt när det gäller design. Istället så hyllar han blint allt vad Apple gör i designväg,

Ursprungligen av Zimmerman:

Vit plast - liksom vita möbler och vita limosiner - ÄR kitch. Det vet ju alla..

Håller inte med. Jag tycker vitt är snyggt, rent, lyser upp, ger kontrast och ÄR stilrent. Vit färg har många egenskaper du inte ser.

Det är lika stilrent som svart färg kan vara, vilket jag antar genomsyrar ditt liv, (inredning, prylar etc)

Vad föredrar du, vita eller svarta sängkläder?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-17 20:39

Var och en gör som dom vill tycker jag och folk kan reta upp sig bäst dom vill att man använder skydd på sin telefon ,det är som att dunka sitt eget huvud i väggen den enda som får ont är du.

  • Medlem
  • 2010-08-18 13:08

Ni som använder skydd på era telefoner, tar ni av skyddet ibland och tänker "vad fin och repfri den är härunder"? Varför skydda en yta som ni då ändå aldrig får se?

Har beställt ett läderfodral till min iPhone som inte har dykt upp än, kanske den här veckan...
Plasttjafs förbehåller jag mig.
Det är ju just därför som iPhone 4 är snygg, och inte alls lik Ericson, tycker jag alltså, den känns genuin och vuxen, det gjorde inte iPhonen innan.

Varför ska Zimmerman be om ursäkt för vad han tycker, herregud, väx upp folk. Man får väl tycka vad man vill, fattar ni inte att han i och med också ger ER åsiktsfrihet!
Det är väl ändå oförargligt när det handlar om smaksaker, men ändå kan det uppröra om man har bestämda åsikter. Så smaksaker kan bli till småaktighet, intressant...
Tycker också att det är god smak att inte förstöra iPhonen med diverse plastskit på och runt telefonen med dåligt utförd konstnärlighet.
Däremot så vill jag ha iPhonen i något som skyddar vid transport ifall den faller ur fickor och väskor, så ett snyggt läderfodral är beställt.
Ett sådant: https://www.webhallen.com/hardvara/111677-marware_glide_for_iphone_4-black
Det snyggaste jag kunde hitta enligt min smak, kanske får vänta ett tag på det förstås...;)

Ursprungligen av panther:

Ett sådant: https://www.webhallen.com/hardvara/111677-marware_glide_for_iphone_4-black
Det snyggaste jag kunde hitta enligt min smak, kanske får vänta ett tag på det förstås...;)

Tycker du inte det fodralet bygger för mycket på tjockleken? Själv tycker jag detta är optimalt:

Sena Cases - Designer Leather Cases : iPhone 4 Leather Cases UltraSlim for Apple

Ursprungligen av Capeman:

Tycker du inte det fodralet bygger för mycket på tjockleken? Själv tycker jag detta är optimalt:

Sena Cases - Designer Leather Cases : iPhone 4 Leather Cases UltraSlim for Apple

Har kollat på det också, valet stod mellan de bägge tillslut. Och visst är Senas ultraslim smäckrare, men å andra sidan så hjälper det nog inte så mycket om man tappar telefonen kom jag fram till tillslut. Kände att jag ville ha ett mer gediget läderfodral.

Ursprungligen av panther:

Har kollat på det också, valet stod mellan de bägge tillslut. Och visst är Senas ultraslim smäckrare, men å andra sidan så hjälper det nog inte så mycket om man tappar telefonen kom jag fram till tillslut. Kände att jag ville ha ett mer gediget läderfodral.

Jo, det förstår jag. Jag vill mest ha ett tunt fodral för att skydda mot repor.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-18 13:49
Ursprungligen av Capeman:

Tycker du inte det fodralet bygger för mycket på tjockleken? Själv tycker jag detta är optimalt:

Sena Cases - Designer Leather Cases : iPhone 4 Leather Cases UltraSlim for Apple

Gillar också denna typ av fodral, har ett liknande till min iPod Touch. Dock upplever jag att den med tiden (då det är läder som är ett levande material) ger efter lite och blir lite för stor så ipoden lätt slinker ur den om man inte håller den upprätt.

Därför kommer nog jag personligen kolla efter nått liknande som Panther länkade till. Då vet man med säkerhet att telefonen inte faller ur oavsett hur man håller den i sitt skyddsfodral.

@ Stenelo & Panther:
Det där gällande zimmerman och hans sett att uttala sig. Personligen så menade jag i alla fall generellt och inte specifikt det som nämnts i denna tråd gällande smak etc.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-18 22:47
Ursprungligen av panther:

Ett sådant: https://www.webhallen.com/hardvara/111677-marware_glide_for_iphone_4-black
Det snyggaste jag kunde hitta enligt min smak, kanske får vänta ett tag på det förstås...;)

Om du nu ger mig åsiktsfrihet, så tycker jag det var urfult och verkar inte heller speciellt praktiskt.

Om du inte ger mig åsiktsfrihet, så var det ett bra val du gjort...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-18 13:26

Hur kan man hetsa upp sig över något så banalt som det här?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-18 13:30

Till eq:

beror nog lite på vilket typ av skydd man har, är det för framsidan tja där tror jag du förstår varför man vill ha skydd där.

har man ett lite vassare skydd runt hela så är det för att få ett lite extra skydd ifall man slår i telefonen någonstans av misstag.

Finns inget fel sätt här alla har ju rätt att göra som dom vill .

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-18 14:28

Jag kör iPodstrumpa

Jag satt och läste denna tråd och tänkte nej men det är fan svårt att få repor på glaset. Tål väldigt mkt. Mina tidigare iPhones har aldrig blivit repiga. Röutom baksidan då men nu är det tåligt glas där.
Tittade precis och det finns inte en repa utan som ett litet hål. Som ett sandkorn suttid där och sen åkt. Gaaahh! Aja, sån som händer. Tänker ändå inte ha skydd.

Känns lite som folk som har inplastade soffor och köper en ny tv och har kvar alla klistermärken där det står: Full HD! HDMI x 3 superduper bra TV.

Ursprungligen av demierre:

Känns lite som folk som har inplastade soffor och köper en ny tv och har kvar alla klistermärken där det står: Full HD! HDMI x 3 superduper bra TV.

Du menar som min kamera? :$:$

Bevaka tråden