Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

4.0 och jb - bättre att uppdatera till 4.0.1 och jb:a?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-08-16 23:36

I nuläget har jag en jailbreakad 3GS med ios 4.0 som jag uppgraderade från 3.1.2 med pwnagetool. Har kvar baseband 05.11.07 och hade den upplåst med hjälp av ultrasnow under en utlandsvistelse.

Jag har dock upplevt lite smärre problem, min gps-signal är inte på topp och ibooks funkar inte eftersom jag uppdaterade med den första pwnagetool-versionen för ios 4.0. Nu funderar jag på om det vore bättre att uppdatera till 4.0.1 och jb:a med jailbreakme.com. Som jag förstått det så går det att låsa upp det baseband man får vid uppdatering till 4.0.1, så det borde inte vara något problem.

Något särskilt jag måste tänka på? Jag är medveten om att jag måste ladda ner 4.0.1 separat eftersom 4.0.2 är släppt nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-17 17:07

Kika i Cydia och se om inte Saurik redan har hashat din telefon och givit dig SHSH för 4.0.1, trots att du aldrig varit där. Beväpnad med dessa använder du någon av guiderna på nätet för att först redigera din HOSTS-fil och sedan trycka in 4.0.1

Du kan även ha tur då Apple verkar ha 'glömt' att stänga signeringsfönstret för 4.0.1, ev. kan du alltså uppgradera till 4.0.1 utan att redigera din HOSTS-fil

Efter uppdateringen så skall du inte aterställa din telefon med en gammal backup, börja på ny kula

  • Medlem
  • 2010-08-17 19:09

Yes, står redan 4.0.1 i cydia. Så man får alltså inte uppdatera till en nyare version om det finns en ännu nyare ute (i detta fall 4.0.2)? Lurigt. Har fixat hosts-filen nu hur som helst.

Jag fattar att det är bättre att börja på ny kula, men lite drygt att tappa meddelanden, spelsaves o. dyl. Finns det inget sätt att behålla dem och ändå blåsa rent?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-17 20:11

Jodå, iaf SMS/MMS etc. Spel saves ska nog gå det med men är sannolikt trickigare än ngt annat

Säkerhetskopiera innehållet i din iPhone manuellt. [Endast jailbreak] - iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige

  • Medlem
  • Leksand
  • 2010-08-20 09:42

Sorry om jag snor tråden lite ifrån dig men jag var en av dem som var lite skeptisk att uppdatera till 4.0.1 då några hade haft problem att låsa upp den till comviq efter men efter lite efterforskning gällde det bara iphones som var låsta till Telia om ens det.. Så nu ångrar jag mig och vill verkligen uppdatera till 4.0.1 från 3.1.3 men nu är ju 4.0.2 det nyaste men jag laddade hem umbrella på datorn och sparade mina shsh blobs och då var 4.0.1 nyaste versionen så vad jag förstår så blev den versionen som sparades även fast jag hade 3.1.3 och det står även att det är 4.0.1 som gäller!
Så till frågan, kan jag med hjälp av mina shsh restora till 4.0.1 se och sedan jb med jbme.com och sedan unlocka då jag på senaste tiden haft smärre problem med telefonen så som avbrutna samtal och att den hänger sig i 10 sek då och då så vill gärna återställa den:)
Tack på förhand och blir jättetacksam över snabba och seriösa svar,
pistje

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-20 09:45
Ursprungligen av pistje:

Sorry om jag snor tråden lite ifrån dig men jag var en av dem som var lite skeptisk att uppdatera till 4.0.1 då några hade haft problem att låsa upp den till comviq efter men efter lite efterforskning gällde det bara iphones som var låsta till Telia om ens det.. Så nu ångrar jag mig och vill verkligen uppdatera till 4.0.1 från 3.1.3 men nu är ju 4.0.2 det nyaste men jag laddade hem umbrella på datorn och sparade mina shsh blobs och då var 4.0.1 nyaste versionen så vad jag förstår så blev den versionen som sparades även fast jag hade 3.1.3 och det står även att det är 4.0.1 som gäller!
Så till frågan,kan jag med hjälp av mina shsh restora till 4.0.1 se och sedan jb med jbme.com och sedan unlocka då jag på senaste tiden haft smärre problem med telefonen så som avbrutna samtal och att den hänger sig i 10 sek då och då så vill gärna återställa den:)
Tack på förhand och blir jättetacksam över snabba och seriösa svar,
pistje

Ja...

  • Medlem
  • Leksand
  • 2010-08-20 14:12

zappee: Tack för ett supersnabbt svar, det fungerade kanon, kan ringa, sms, mms, surfa allting fungerar med comviq.
Tack igen för hjälpen och ditt snabba svar!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-20 14:37
Ursprungligen av pistje:

zappee: Tack för ett supersnabbt svar, det fungerade kanon, kan ringa, sms, mms, surfa allting fungerar med comviq.
Tack igen för hjälpen och ditt snabba svar!

Så lite så.

1
Bevaka tråden