Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag behöver en skruvdragare.

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-09 10:35

Jag behöver en ny skruvdragare.

En sånhär rak sak, absolut inget vinklad handtag. Momentspärr. Både höger och vänstergång. En hastighet räcker, full fart. Helst hade jag köpt en lika som den på bilden men den finns inte mer i sortimentet.

Tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-09 10:50

Det finns 10 olika modeller, vilken prisklass?

Billigt?
Semi?
Proffs?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-09 11:02

Den gyllene medelvägen kanske är bra. Semi.

Den ska hålla för dagligt skruvande i ”kontorsmiljö”.
Små skruvar för hårddiskar och chassin, så den får inte dra för hårt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-09 11:15

Verkar vara många som slutat med dom raka - Makita och andra har såklart - men då är det proffs och några tusenlappar. Har du ingen möjlighet att åka förbi ett byggvaruhus?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-09 11:36

Jag har åkt förbi många redan och inte en enda hade raka. Det är väl inte modernt.

Jula har ganska bra grejer, men det finns många olika varuhus.

Mitt tips är att bestämma ett maxpris och köp det bästa du har råd med/tycker att du vill lägga. Billiga skitverktyg håller aldrig i längden, men än viktigare så gör de inte ens jobbet ordentligt när de är nya.

Alla skruvdragare värda att köpa har momentspärr där du kan ställa in hur hårt de ska dra.

Köp aldrig de billiga märkena, varuhusets egna märken, de är sämre på alla sätt.

DeWalt, Makita o.d. är mycket bra men dyra om man inte använder dem hela tiden. Bosch och Black&Decker är bra, lagom pris, men det finns även märken som Skil som är helt ok.

Ett vinklat handtag är faktiskt mer ergonomiskt med tanke på hur handen är fastsatt...

LCR

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-09 11:43

Jula har inga raka. Vinklat är dåligt för det sätt som jag skruvar på.

Men Makita kanske kan fungera. En som heter DF010DSE på deras hemsidaa verkar vara ungefär mina önskemål.

Priset är inte så jätteviktigt.

Ursprungligen av Mija:

Priset är inte så jätteviktigt.

Då har du helt andra möjligheter.

Har du kollat Swedol? SWEDOL

LCR

Senast redigerat 2010-09-10 09:08

Har använt Panasonic i många år i jobbet. Det är vinklingsbara dragare så man kan köra dem helt rakt. Har slängt dem i golvet oräkneliga gånger, de går bara inte att ta sönder. Däremot kostar de nog som sagt ett par tusen.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-09 13:29

Tack för namedroppingen. Då ser min lista ut såhär över skruvdragare att titta närmare på.

Makita DF010DSE
Panasonic EY7410
Hitachi DB3DL (lättast och kortast = bra tror jag)

Hitachin var dessutom billigast (på Swedol) och med två batterier. Synd att den inte fanns i rosa eller lila

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-09 13:41

Den här har jag som jag bytte ut från Makitan här över. Panasonicen (3.6V) har inget att hämta i den här serien...

GWI 10,8 V-LI Professional - Sladdlös vinkelskruvdragare - Bosch elverktyg för hantverkare

Ursprungligen av atomlab:

Den här har jag som jag bytte ut från Makitan här över. Panasonicen (3.6V) har inget att hämta i den här serien...

GWI 10,8 V-LI Professional - Sladdlös vinkelskruvdragare - Bosch elverktyg för hantverkare

Beror på vad man tänkt skruva. Har skruvat ner tusentals datorer med sådana skruvdragare under många år.

Senast redigerat 2010-09-09 14:45
Ursprungligen av atomlab:

Den här har jag som jag bytte ut från Makitan här över. Panasonicen (3.6V) har inget att hämta i den här serien...

GWI 10,8 V-LI Professional - Sladdlös vinkelskruvdragare - Bosch elverktyg för hantverkare

Och vad skulle jag in på denna tråd att göra...Nu blev jag köpsugen trots att jag inte har något behov... Den där gillade jag!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-09-10 09:22
Ursprungligen av BlackSmp:

Och vad skulle jag in på denna tråd att göra...Nu blev jag köpsugen trots att jag inte har något behov... Den där gillade jag!

Ahh. Dito! Jag har deras lite större "vinklade" version och den är inderbar. Bästa skruvdragaren jag ägt (och jag har jobbat igenom ett par stycken)

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-09 17:28

Min nya kompis heter Hitachi DB3DL.

Jag var tvungen att åka till jobbet och provskruva lite. Lättare, tystare och bättre på alla sätt och vis än min gamla B&D.

Den fanns att hitta på Swedol som LCR tipsade om. En fantastisk butik jag aldrig hört talas om och bara 5 minuters cykelväg bort. Jag tog två och den trevlige säljaren drog av 18,75 kr per styck för att jag var så trevlig.

  • Medlem
  • 2010-09-09 17:58

Låt dig inte luras av priset. Har en stor skruvdragare av samma märke. Har funkat sjukt bra.

Clas Ohlson Internetbutik

1
Bevaka tråden