Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur når man ut med en stor nyhet till så många medier som möjligt samtidigt?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det nån som kan tipsa mig om hur jag kan få så stor spridning som möjligt på en ganska stor nyhet om varför bolaget 3 levererar iPhone 4 sent till många av sina kunder, folk som beställde release dagen har inte alla fått sina ännu, samt finns de folk som bara fick vänta ca 5 dagar på sin som beställde nyligen. Jag har information varför exakt detta sker. Jag ställde fråga på 3 FB grupp utan att få svar, senare fick jag ett privat meddelande av Erik Hörnfeldt som är pressansvarig på 3 varför detta sker, och detta är stora nyheter som kommer att göra många jävligt förbannade. Men som sagt så vill jag gärna att sidor som tex IDG osv ska skriva om detta också så spridningen blir så stor som möjligt.

Rubriken ("fakta varför så många trillar bort i 3's kösystem.") säger att vi ska få fakta? Men var då? Du skriver ju inget om det...

/Mod

Senast redigerat 2010-09-28 07:53

Jag skriver om det när jag kan få ut det till så många stora medier som möjligt på samma gång.
Det jag vill är att få tips på bra sidor att kontakta ang detta. Genom att få ut det till flera samtidigt så slipper källinformationen bli vriden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-27 20:31

Du kan väl prova att maila IDG själva, och kolla om de är intresserade?

Vad tjänar du personligen på att det sprids? Alla vet ju redan att bolagen har kassa kösystem, och att det aldrig kommer vara helt felfritt. Men kör hårt.

Ursprungligen av webdiddy:

...Det jag vill är att få tips på bra sidor att kontakta ang detta...

Varför skriver du inte det i rubriken då? Om man har en rubrik som tydligt visar vad frågan gäller, så är chansen större att man får rätt svar.

Jag ändrar rubriken nu.

Den ursprungliga rubriken var:
"fakta varför så många trillar bort i 3's kösystem."

/Mod

Ursprungligen av webdiddy:

...så slipper källinformationen bli vriden.

Ursprungligen av webdiddy:

...kanon om nån annan kunde sammanställa det.

Risk att informationen blir vriden? Behov att sammanställa?

Du har fått ett meddelande från någon på Tre. Var det en hel bok han skrev till dig?

Hade det inte varit mycket enklare att bara lägga ut hans meddelande rakt av, och låta läsaren tolka själv?

Det känns som att du bygger upp till ett rejält antiklimax här...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-27 20:48
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Risk att informationen blir vriden? Behov att sammanställa?

Du har fått ett meddelande från någon på Tre. Var det en hel bok han skrev till dig?

Hade det inte varit mycket enklare att bara lägga ut hans meddelande rakt av, och låta läsaren tolka själv?

Eller så vill man försöka sälja det? Kan man ens sälja sånt? "Hej, vill ni köpa mailet jag fick?"

Annars brukar ju internet sprida nyheterna på egen hand rätt snabbt om det är något som är intressant på riktigt... lägg upp det på en blogg och twittra länken.

Och Jesper har rätt, det är ju när det gått via media som informationen blir vriden, de försöker ju skapa dramatik av situationen... "det stora, onda telebolaget som slarvar med de oskyldiga individernas mobiltelefoner".

Känns enklast att mejla tex Computer Sweden och se efter om de är intresserade av att skriva och publicera det. Redaktionen - Computer Sweden bara att välja ut lämplig person att kontakta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-27 20:33

aftonbladet
expressen
DN
SVD

Om du har fakta är det bara att maila till redaktionerna, alternativt är att lägga upp storyn här.

Okay, tack ska ni ha. Som ni säkert märker när ni läser så är jag allt annat än en bra skribent, det enda jag kan göra är att bistå med informationen sen hade det varit kanon om nån annan kunde sammanställa det.

Det är inget att tolka, det är fakta. dock så när djungel trumman är igång så kan en massa saker missuppfattas. Det är mycket möjligt att det blir ett antiklimax, men om man har stått i kö länge och väntat på sin iPhone, så blir man nog ganska förbannad då det handlar delvis om lathet från 3's sida. Om de bara la ner lite mer tid så hade folk inte trillat bort.

Ursprungligen av webdiddy:

Det är inget att tolka, det är fakta. dock så när djungel trumman är igång så kan en massa saker missuppfattas.

Om det är fakta, utan risk för feltolkningar - varför ska det då sammanställas, och varför finns det risk att vridas?

Bara ut med dina fakta. Gör det inte svårare än vad det är.

Som jag skrev tidigare - det känns som att det blir ett riktigt antiklimax av detta...

Så länge du inte presenterar något konkret, så har tråden inget på vårt forum att göra egentligen. Speciellt inte här i "Operatörer & abonnemang"-forumet.

Om det inte kommer något konkret i ämnet, så får vi stänga tråden, eller flytta den till vår offtopic-del, "Loungen".

/Mod

Jag åter kommer snart, dags för lite TV

Ursprungligen av webdiddy:

Jag åter kommer snart, dags för lite TV

Så du vill enbart jävlas då?

Bra sätt skaffa vänner på det här stället.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-27 20:55
Ursprungligen av Goflorp:

Så du vill enbart jävlas då?

Bra sätt skaffa vänner på det här stället.

Någon kanske borde maila 3s presschef och fråga vad det rör sig om? =D

1. Det kan omöjligt röra sig om så mycket text, så att det måste "sammanställas".

2. Om du vill minska risken att fakta förvanskas på vägen, så är det enda rätta att lägga ut texten rakt av.

3. Om det är en så stor sensation som du säger, så kommer det att sprida sig av sig själv.

Jag stänger den här tråden. Du har fått en del tips om vart du kan vända dig.

Och sen, om du vill sluta cirkla runt ämnet, och börja göra allvar av det i stället, så kan du ju starta en ny tråd, med ungefär samma rubrik som du hade från början, men där du faktiskt presenterar dina fakta.

/Mod

Senast redigerat 2010-09-27 21:33

På trådskaparens begäran så har jag öppnat tråden igen.

Men eftersom tråden handlar om att han vill ha tips på att sprida en nyhet i media, så platsar den naturligtvis inte i "Operatörer & abonnemang"-forumet.

Så tråden har nu flyttats till Loungen i stället.

/Mod

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-09-27 23:24
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Så tråden har nu flyttats till Loungen i stället.

/Mod

Kan TS läsa och skriva i tråden då den ligger i Loungen?

Ursprungligen av Mattias L:

Kan TS läsa och skriva i tråden då den ligger i Loungen?

Ja, om han blir Supporter.

Självklart blir det en lite märklig situation med en sån här flyttning. Men vi kan inte tillåta trådar om vad som helst i vilket underforum som helst. Han krävde att tråden öppnades igen, och då finns inget annat alternativ än Loungen.

/Mod

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-09-27 20:52

Lägg upp hans mail till dig, rakt av, här. Är det intressant för någon annan än dig kommer det att sprida sig vidare.

Jamen vafan, har du sagt a får du väl säga B också.

Vad kan det röra sig om? Att de prioriterar kunder på plats med pengar i näven?

Lägg upp det här, alternativt så kan du väl göra som andra säger och maila IDG?

Jag har också ett "skandalscoop", telias anställda "smugglade" ut iPhone4'or hela eftermiddagen genom bakdörren till sina polare under lanseringsdagen. Jag satt i ösregn till midnatt. Det var god trafik i den dörrn.
Jasså? Ingen som bryr sig? Nähä.....

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-28 07:36
Ursprungligen av webdiddy:

Är det nån som kan tipsa mig om hur jag kan få så stor spridning som möjligt på en ganska stor nyhet...

Använd fairshopping.

Annars är det väl bara att skicka mailet till alla vi-gör-allt-för-pengar-blaskorna.

Senast redigerat 2010-09-28 07:47
  • Medlem
  • Täby
  • 2010-09-28 08:04

Frågan är: Vill du ha betalt för nyheten?
Om svaret är nej så ut med den direkt, det kommer att sprida sig om det är en stor nyhet.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-09-28 09:29

Eftersom TS inte är supporter så kan han inte läsa tråden och är därför helt meningslöst att fortsätta denna diskussion.

Ursprungligen av kainen:

Eftersom TS inte är supporter så kan han inte läsa tråden och är därför helt meningslöst att fortsätta denna diskussion.

Ja, visst är den meningslös. Det har den varit hela tiden. Och jag ångrar att jag inte bara stängde den från allra första början, med motiveringen offtopic.

Så nu stänger jag den igen.

Och vill trådskaparen faktiskt berätta sina fakta och sprida sin stora nyhet, så kan han göra det i en ny tråd i "Operatörer & abonnemang"-forumet.

/Mod

1
Bevaka tråden