Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Saker med Apple-logga på

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min förra hoj, en BMW R1150RT hade en fet Apple-logga på vindrutan.
Himla smidigt när man skulle hitta sin cykel bland andra.

Men nu har min fru slagit rekordet med råge....

Hon har stickat vantar ...

... med Apple logga på

Det är kärlek det.

Vad har du med Apples logga på ?

Brädar du mig?

Min kontorsvägg!

tungt!

  • Oregistrerad
  • 2010-10-11 21:52

Träffar en hel del kunder så jag tänkte jag skulle styla till min visitkortshållare lite

Jag har ingen bild på detta dessvärre. Men jag jobbar på en av de större hemelektronikkedjorna. Kom in en kund och behövde hjälp att hitta en laddare till sin gamla slitna Packard Bell dator (originalet hade visst gått sönder efter att han snubblat på sladden). Sagt och gjort, plockar fram en universaladapter som ska matcha hans dator. Erbjuder att vi kan testa den så att han är garanterad att den fungerar så han slipper komma tillbaka och byta.
Sagt och gjort. Pluggar i laddaren och fäller upp locket, han har placerat ett Apple-klistermärke över de andra flashiga klisterlapparna som visar vilken cpu-tillverkare etc det är i den.
Fann det hela rätt komiskt för om han hade haft en MacBook med magsafe hade hans laddare förmodligen inte gått sönder när han snubblat över sladden. Men då man fått lite klagomål över att vara dryg/otrevlig så höll jag käften och struntade i att kommentera det hela.

Ursprungligen av sirsnurre:

Jag har ingen bild på detta dessvärre. Men jag jobbar på en av de större hemelektronikkedjorna. Kom in en kund och behövde hjälp att hitta en laddare till sin gamla slitna Packard Bell dator (originalet hade visst gått sönder efter att han snubblat på sladden). Sagt och gjort, plockar fram en universaladapter som ska matcha hans dator. Erbjuder att vi kan testa den så att han är garanterad att den fungerar så han slipper komma tillbaka och byta.
Sagt och gjort. Pluggar i laddaren och fäller upp locket, han har placerat ett Apple-klistermärke över de andra flashiga klisterlapparna som visar vilken cpu-tillverkare etc det är i den.
Fann det hela rätt komiskt för om han hade haft en MacBook med magsafe hade hans laddare förmodligen inte gått sönder när han snubblat över sladden. Men då man fått lite klagomål över att vara dryg/otrevlig så höll jag käften och struntade i att kommentera det hela.

Det där har jag sett på otaliga datorer. Apple-dekalen över Fujitsu-loggan på locket, Apple-dekalen över Intel/Microsoft-dekalerna, Apple-dekalen över i princip hela datorn. Man kan ju undra varför de inte köpte en Mac direkt...

Finns en underbar bild på nätet med en riktigt dassig svart Thinkpad med ett helt Granny Smith-äpple fasttejpat på locket....

Skall leta

EDIT: Här:

Senast redigerat 2010-10-12 11:38
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-11 23:05

Tröja å slipsnål…

Å här kommer mina bidrag…en collegetröja å en slipsnål från tiden då det begav sig…

- Torkel

Senast redigerat 2010-10-11 23:45

Min förra bil, volvo s40... Äpplet gick inte att placera snyggt på fönstren så den sattes fint på instrumentbrädan

Slipsnålen var riktigt snygg!

Farsan är tvungen att ha en StinkPad på sitt jobb så jag uppgraderade den med ett äpple mitt på locket.

Tycker inte att Apple merchandise räknas tiktigt här, det är väl äpplen på något annat, eller ?! Fast det är ju inte min tråd...

LCR

jag tolkar det som du gjorde LCR. Äpplen fast utan applemerchandis

Ursprungligen av poseidon84:

jag tolkar det som du gjorde LCR. Äpplen fast utan applemerchandis

Annars är det bara att börja fota min Baseball jacka (ca. 1994), T-shirts, pennor och allt annat man införskaffat under åren...

LCR

Lawrence;det är extra poäng för "egensinnighet", har du gjort loggan själv? har du ngt väldigt annorlunda? Badkarsubåten "Apple II" med regnbågsloggor på tornet så kom igen ...

Ursprungligen av Goflorp:

Lawrence;det är extra poäng för "egensinnighet", har du gjort loggan själv? har du ngt väldigt annorlunda? Badkarsubåten "Apple II" med regnbågsloggor på tornet så kom igen ...

I'm with you! Det var liksom det jag menade, inte foto på Apple merchandise.

LCR

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-10-12 12:05

Det finns väl redan en tråd om Apple merchandise vad jag vet.

Japp, det fanns det och med samma TS också
http://www.99.se/allt-om-mac/249849-apple-merchandise-2008-a.html

Kanske inte riktigt i linje men bättre än att starta en ny tråd...

Jag sökte en bild att lägga in på min lilla hockeysida så jag kunde informera att jag gärna hjälper folk över till ljuset och sökte en bild på Mac vs. Win, vilket jag hittade och blev så belåten att jag måste dela med mej.

  • Medlem
  • 2011-02-19 22:13

Underbar bild LCR.

  • Medlem
  • 2011-03-10 14:57

Vet inte om det passar i tråden i och med att jag gjort dom själv, men det här är mina egentillverkade manchettknappar;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-10 15:25

mitt bidrag

1
Bevaka tråden