Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dagens bild

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har väl inte sökt så himla noga men vid en första anblick kunde jag inte se en sådan här tråd. Tanken är att vi lägger in bilder av något väldigt annorlunda vi sett under dagen. Exempelvis en brevbärare i underkläderna i full snöstorm, ett Jas-plan på motorvägen eller som i mitt fall...

Googles Streetview-kamera på en Schweiz-registrerad Opel i Sundsvall:

Senast redigerat 2010-10-15 15:45
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-10-15 15:26

Kul nu är du med på bild för hela världen att se... när de åkte förbi mitt hus stod jag och tvättade bilen, vilket finns för alla att beskåda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-15 16:42
Ursprungligen av andas:

Kul nu är du med på bild för hela världen att se... när de åkte förbi mitt hus stod jag och tvättade bilen, vilket finns för alla att beskåda.

Nämligen var då…!?

En länk?

- Torkel

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-10-15 17:16

Du får vänta tills Google har processat bilderna och sedan (hur länge vet jag inte) så är det bara att gå in på maps.google.com och kolla adressen där du fotade bilen så borde du finnas med. Förutsatt att de var ute och fotade givetvis.

Ursprungligen av andas:

Du får vänta tills Google har processat bilderna och sedan (hur länge vet jag inte) så är det bara att gå in på maps.google.com och kolla adressen där du fotade bilen så borde du finnas med. Förutsatt att de var ute och fotade givetvis.

Den såg tom ut.

Goflorp kokar sylt.... !

Skitenkelt - och betydligt goare än "köbesylt"

1 pkt plommon, kostar en tjuga på Coop/Ica, det är väl ett kilo i en plastbox oftast.

Kärna ur dem, skär varje halva sedan i två delar.
Kasta ner alltihop i en 5 liters kastrull.
På med 4-5dl vatten
6-7dl strösocker
1 msk malen kanel

Låt alltihop puttra och rör hela tiden ca 35 minuter med en träslev.
man skall reducera ner, du känner efter en 25 min att det blir märkbart trögare
att röra.

Häll i rengjorda glasburkar.

Baka nu Scones, dela dem varma, bre smör på. Kladda dit lite "Goflorpsylt"
- det smakar sött, lite syrligt och kanel ...

Den som älskar kanel kan ta i kanske 1 msk till ...

Enjoy!

PS. En datanörd som fixar det här till sin fv - vinner poäng....

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-10-17 08:19

Härligt Goflorp! Förutom att det är godare än köpes så innehåller det inga konstiga tillägg och det räddar naturen lite. Som med Mac ungefär

1
Bevaka tråden