Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 - sprucken baksida. Defekt eller patina?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lyckades fumla till det när jag klev ur bilen imorse. Letade desperat i fickorna efter bilnyckarna så jag kunde låsa fanskapet (dessa satt kvar i tändningslåset så klart) medan jag balanserade min iPhone, min lunch och min datorväska i famnen. iPhonen stöp i gatan från 20 cm höjd och nu har jag en liten hårfin spricka i baksidan. Det blev ett litet märke i ena hörnet på framsidan också, men det syns knappt.

Vad säger ni? Är detta patina av slaget "detta är ett bruksföremål" eller ska jag omedelbart skicka in luren för reparation så att jag inte skändar den utsökta designen?

Patina. Det är jäkligt omanligt att ägna överdriven hänsyn åt utseende.

Det är status att visa att man är så avslappad att man står över prylhysteri.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Patina. Det är jäkligt omanligt att ägna överdriven hänsyn åt utseende.

Det är status att visa att man är så avslappad att man står över prylhysteri.

Håller med till fullo.

Din telefon följer dig i livet, du lever - din telefon får vara med om en del.

Skulle du få en helknäpp på det så finns det rostfria baksidor som säljs på eBay för under hundralappen (uttryckt i dollares).

Jag är förvisso prylhysterin personifierad, men jag lutar ändå åt patinahållet. Detta lär ju inte direkt påverka prestandan.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-11-23 18:37

När det handlar om baksidan tycker jag att det känns lugnt och bara acceptera sprickan.
Hade det varit skärmen som spruckit hade det varit lite mer irriterande och mycket dyrare att laga skadan också.

Jag är nu inne på samma spår. Trodde först att jag skulle må psykiskt dåligt, men känner mig egendomligt avslappnad. iPhonen fungerar ju numera som en förlängd ryggrad.

1
Bevaka tråden