Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mellandagsmacpub i Umeå 2010

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-03 19:49

Dags att börja planera för detta kanske.

Förslag:

När? 29/12 2010 klockan 18:30

Var? Bishops

Senast redigerat 2010-12-17 12:48

30/12 funkar för mig, jobbar ändå så avrundning på Bishops låter fint.

Hm, hm, ska man våga sig dit?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-05 16:56

Självklart vågar du, Corpset!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-05 17:47

Den 29 är inte ett alternativ? Kommer flytta upp till Umeå den 21 men den 30 flyger jag till Stockholm för nyårsfirande... Bara en tanke.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-05 18:16

För mig funkar 29e också

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-05 18:39
Ursprungligen av MatsOlov:

För mig funkar 29e också

Då kör vi;)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-16 23:04

Blev det spikat den 29?

Hade inte ett sett tråden, bra initiativ, onsdag 29 låter bra, ska vi spika det?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-17 11:15

När? 29/12 2010 klockan 18:30

Var? Bishops

Då spikar vi det, Adrian du lägger till det på förstasidan som en html5-reklam så ingen bommar det;)

Jag ser till att 99mac sponsrar med tilltugg osv via Adrian!

Perfekt!

Jag har uppdaterat macpub.se och twitter för att nå ut med detta!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-17 17:06

Sweet!

Väl mött, Björnström du kommer väll upp

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-12-17 20:50

29 blir perfekt. Då har det gått några dagar sedan man frossat julmat, så då kan man trycka ner en Bishops burger Jag är med.

29:e funkar här också. Ses!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-12-18 10:31

Jag kommer vara uppe i Umeå under jul/nyår så jag kan nog svänga förbi!

Jag hade gärna varit med om det inte hade varit för att Bishops har 23-årsgräns för att komma in och jag är 22.
God jul i annat fall.

Ursprungligen av Marcus K:

Jag hade gärna varit med om det inte hade varit för att Bishops har 23-årsgräns för att komma in och jag är 22. Att det har fungerat tidigare beror på att de inte alltid kontrollerar detta.

Hade ingen aning om att de hade det faktiskt, har aldrig sett någon kontroll, trodde det var en grej de gjorde i kassan i så fall. Men borde det inte gå att säga att du tillhör vårt sällskap? Det är ju en frivillig gräns från deras sida.

Generellt sett borde vi inte ha macpubarna på ställen med åldersgräns, eftersom vi vill att alla ska kunna delta.

Ursprungligen av Adrian B:

Hade ingen aning om att de hade det faktiskt, har aldrig sett någon kontroll, trodde det var en grej de gjorde i kassan i så fall. Men borde det inte gå att säga att du tillhör vårt sällskap? Det är ju en frivillig gräns från deras sida.

Generellt sett borde vi inte ha macpubarna på ställen med åldersgräns, eftersom vi vill att alla ska kunna delta.

Jag tycker inte heller att det har varit alltför uppenbart, men jag har mailat dem för att höra exakt vad som gäller och deras svar var att det var det som ändå gällde.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-20 10:15

Jag kan slå de en signal och höra med de, i sällskap brukar det inte vara några problem. Undersöker under dagen...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-20 12:42

Marcus K, jag har nu pratat med Bishops och det är inga problem att du hakar på, vi ska hälsa att Adde godkänt detta när vi säger till i baren.

Utmärkt!

Dags att sätta ihop en preliminär lista kanske? Inte för att vi kastar ut någon som kommer ändå, men bara för att få en uppfattning om hur många vi blir.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-20 16:51

Adrian
Markus
Henrik (livi)
Mats Olov
Jon (Jetwash)
Leftrustle
Kemppe
Corpset

Dessa är de som anmält intresse.

Tar Adrian med paddan, månne?

Ursprungligen av staed:

Tar Adrian med paddan, månne?

[sätt in skämt om valfri person]

Jodå, det gör jag, men den är ju bakbunden av att vara wifi only, så om det inte finns något öppet nät eller om någon jailbreakar en iPhone och gör den till wifirouter så kommer den inte till sin rätt.

Jag är också på!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-12-23 12:22

Ska se om jag åxå hinner var med på ett hörn, lite väl mycket som händer den 29:e så troligast är att jag inte kan komma loss förrän ca 21.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-12-25 14:17

Jag föreslår att vi bokar upp biblioteket. Det är poppis att gå på puben i mellandagarna, så jag tror vi får svårt att få bord till alla om vi inte bokar i förväg.

Edit: Biblioteket är rummet längst in till vänster på Bishops i Umeå.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-25 14:29

Någon frivillig som bokar?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-25 14:45

Jag är tyvärr inte i stan så jag missar denna träff. För er som aldrig varit och tvekar så rekommenderar jag absolut att gå. Det brukar vara trevliga träffar med avslappnade diksussioner om lite av varje med viss tonvikt på apple förstås

Bevaka tråden