Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Räkna äpplen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha räknat ett tag började äpplena se lite väl bekanta ut. Senste Illustrerad jävulskap.

2b = 2r + 3g
3r=2g+1g
2g+2b=gx

...stupar alltid på att jag är färgblind i sånt här...

Senast redigerat 2010-12-29 01:09
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-12-28 22:05

Lila äpplen = 6
Gröna äpplen = 2
Röda äpplen = 3
Gula äpplen = 5
Oranga äpplen = 4

Det behövs 4 gula äpplen á 5 för att väga upp de 20 som finns i skålen - next...

Snyggt löst, men jag ville mest peka på att äpplena i sig är välkända figurer.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-29 14:33

Haha så jävla bra att ni kommer in och löser den. Kan inte Apple stämma de för varumärkesintrång?;)

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-12-29 19:41
Ursprungligen av livi:

Haha så jävla bra att ni kommer in och löser den. Kan inte Apple stämma de för varumärkesintrång?;)

Den var nästan lite lätt för att komma från Illustrerad vetenskap. Eftersom de lila måste vara tyngst, samtidigt som vi då även får vikten på gröna och röda äpplen (finns bara en lösning på det) Därmed har vi även vikten på det gula äpplet. Uteslutningsmetoden ger vikten på de orangea äpplena.

Ursprungligen av livi:

Haha så jävla bra att ni kommer in och löser den. Kan inte Apple stämma de för varumärkesintrång?;)

Lägger man in ett  i teckentabellen får man väl skylla sig själv?

Färgerna är faktiskt ett stort problem för mig.

Satt och såg en Powerpoint häromdagen, Energioptimering i fastigheter; Röd/grön/brun i staplar.
Pratade med föredragshållaren efteråt, han hade inte en aning. 1 på 12 av alla män har grava problem med röd/grön i en population...

Varför inte köra med ngt som ligger en bra bit isär på färgskalan; Signalröd, Mörkblå, etc ...

  • Medlem
  • 2010-12-30 20:13

Klockrent!

1
Bevaka tråden