Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Medlemsfråga: Varför har du valt just din avatar?

Tråden skapades och har fått 138 svar. Det senaste inlägget skrevs .

99mac har precis utökat antalet avatars till cirka 180 stycken
Nu finns en mängd Mac-modeller, skärmar, iPhone, iPod och tillbehör att välja bland.
Du hittar alla avatarer här: http://www.99.se/avatar/

(En avatar är en liten bild som representerar dig i forumet)

Några exempel från våra avatarsamlingar:

99mac avatarer
http://www.99.se/avatar/&categoryid=8/

Original 99mac logotypen från 2001

Mac avatarer
http://www.99.se/avatar/&categoryid=1/

iMac 27

iPhone avatarer
http://www.99.se/avatar/&categoryid=10/

Vita iPhone 4 med 99mac

Svenska avatarer
http://www.99.se/avatar/&categoryid=23/

En traditionell postlåda

Välj en avatar från våra gallerier eller ladda upp en helt egen avatar!
Du kan enkelt byta avtar genom att klicka på din egen avatar eller gå till: http://www.99.se/avatar/

Dagens fråga: - Varför har du valt den avatar du använder idag?

Senast redigerat 2011-01-18 15:43

Min avatar kommer från ett bröllop i Prag där jag var gäst. Min fru tog bilden och jag tycker jag ser stilig och snäll ut

Jag ska byta till den som jag har på Facebook. Den speglar min personlighet.

Edit: Nu är den bytt. Äntligen känner jag igen mig själv.

Min bild (finns som större bild på min profil) är på mig från i somras när jag är ute i stugan och står med min relativt nyfödda son på ena armen och samtidigt demonstrerar min alldeles nyköpta iPhone 4 med andra handen

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-01-18 15:43

Min avatar är ifrån när jag var ute och seglade sent förra sommaren

Ursprungligen av Arvid:

Min avatar är ifrån när jag var ute och seglade sent förra sommaren

Vart/vad seglar herrn?
Brukar själv kaska runt södra skärgården, dock sällan med kite nu för tiden. Men blyfritt iallfall, seglar flerskrov sedan 2008.

Min avatar återspeglar mitt användarnamn. Det är en origami-katt, alltså en katt av papper. En papperskatt, helt enkelt.

Mitt användarnamn härstammar förresten från det engelska ordet "paper cut", om det nu var någon som undrade.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-01-18 16:02

Jag har min för att jag gillar tigrar...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-01-18 16:11

För att jag ser så snäll ut Den är några år gammal och min dotter står bredvid, finns att se på min profilsida.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-01-18 16:25

Jag valde min då det är en väldigt fin bild på min karaktär från ett spel som en vän i USA ritade på henne. Totalt har hon gjort 3st bilder, varav den senaste har jag som en tavla på väggen ovanför datorn.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-18 16:49

Valde min avatar för jag köpte G4 Cube ny år 2000 när den kom och hade den i många år, plockade isär den i beståndsdelar, älskade dess konstruktion ,byggde om den bytte processor sonnet 1.2 Ghz vilket förlängde livslängden avsevärt, så småningom grafikkort, hårddisk byte 160 gig 7200 varv, maxat ram 1.5 Gb. Älskade den för att den var snygg och framförallt "tyst" vid drift.

Det var liksom lite "meka" läge med CUBEN , hade sneglat på pc-sidans mekande, så det var lite befriande att drömma om uppgraderingar och snegla in hos OWC var och varannan dag .

Man blev så glad när man satte sig och startade upp den, den blev en möbel i vårt vardagsrum som lyste upp hela rummet, den underbar touch starten saknar den än idag.

Tidslös, elegant, som även inte skäms för sig över 10 år sedan sin introduktion på data himlen

Sedan kom 1/3 dels CUBEN DVS MACMININ som blev min följeslagare från år 2005 till 2010 ,då jag fasade ut min cube till en jukebox , idag år 2010/2011 är MACBOOK AIREN min framtida följeslagare kommer nog att hålla fast vid den och drömmer redan om nästa version av den med lite kraftigare processor tex. en i3 osv osv........ hehehehe..

hade cuben under 5 år liksom macminin, så får vi se om jag nöjer mig med MBA under nästa 5 års period....

Senast redigerat 2011-01-18 17:09

Det är jag, för några år sedan bara.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-01-18 18:09

Jag har en bild som jag tog på mig själv för några vintrar sedan. Bilden är tagen ute på de plogade vägarna på sjön Runn i Falun. Den bilden är min avatar bara för att det var en av få bilder jag hade på mig själv just då. Framöver kanske det blir en ny avatar, antagligen en ny bild på mig själv.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-01-18 18:13

Min avatar är mig, fast i smiley-form

Skämt åsido, Jag gillar hip-hop kultur och musik, finns inte mer att säga

Äpple är gott helt enkelt

min avatar är en bild på mina föräldrars katt som jag tog sommaren 2010. Alltid gillat katter och just denna katt som de har är minst sagt underbar.

Kul att höra allas berättelser och extra roligt att så många har valt sin första avatar idag. Vissa har över 2000 inlägg och ändå inte valt avatar

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-01-18 20:56

Valde min Avatar för det var en av dem få bilderna som man i litet format såg att det var jag på utan att behöva anstränga sig allt för mycket.

  • Medlem
  • 2011-01-18 21:21

Jag valde min för att den är enkel, grafisk och ganska cool... Den passar även rätt bra med mitt nick utöver att Groucho är en hjälte!

  • Medlem
  • 2011-01-18 21:40

Har ingen aning om varför jag valde just den här.
Antagligen kändes det som en väldigt bra ide just då...

Min avatar är från mitt smultronställe. Dessutom ser jag snäll ut, eller hur?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-01-18 22:11

Det är helt enkelt den huvudbonad som jag faktiskt bär på sommaren (förutom mina Panama-hattar då). Så här års har jag annars en svart filt-variant.

Synd jag inte tänkte på det först. Har ju en ganska diger hattsamling... Stråhatten är en 75 X:are, men börjar bli sliten nu...

Ursprungligen av Fitinghoff:

Synd jag inte tänkte på det först. Har ju en ganska diger hattsamling... Stråhatten är en 75 X:are, men börjar bli sliten nu...

Du kan busenkelt sätta en egen avatar eller välja mellan 180st färdiga avatarer här: http://www.99.se/avatar/

  • Medlem
  • 2011-01-18 22:12

Jag har alltid fascinerats av klämriskskylten som finns i hissar. Den är som en minimal skräckfilm. Precis som det känns vissa morgnar att gå till jobbet (fast bara en liten stund. I övrigt är livet glatt och trevligt!).

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-01-18 23:24

Min avatar är detalj från ett album (Red) av mitt favoritband: King Crimson

  • Medlem
  • 2011-01-18 23:45

The Shining är en av mina favoritfilmer och just den här bilden tycker jag funkar klockrent som avatar. Men häromdagen såg jag en här på forumet som hade precis samma, så jag ska nog byta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-19 00:43

Valde Axl Rose när man fick börja ha (tror jag) avatar här. Har haft en svartvit Axl också men annars tror jag som sagt att jag haft den väldigt länge. Den här har jag haft i minst 5-6 år och ser ingen anledning att byta.

Ursprungligen av acke:

Valde Axl Rose när man fick börja ha (tror jag) avatar här. Har haft en svartvit Axl också men annars tror jag som sagt att jag haft den väldigt länge. Den här har jag haft i minst 5-6 år och ser ingen anledning att byta.

Du får inte byta! Axl är kung, och din avatar är en del av inventarierna här..

MIn är från pappas bröllop nere i Halmstad, vill inte ta bort den då originalet har försvunnit.

//Stefan

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2011-01-19 07:45

Hm, jag minns inte ens vad jag har för avatar... *sparar*

Ah, okej, den bilden
Den är från Florida någonstans, tagen av en här på forumet. På något hotell, strax innan vi skulle åka och köpa fler iphones.
Tja, det är jag... Och så ser jag så hård ut!

Bevaka tråden