Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns den här DVD-inspelaren?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Innan vi skaffade digital-TV så hade vi en Sony RDR-HX820 DVD-inspelare. Sedan tillkom digitalboxen Samsung DCD-P770ZS vilken nu för tiden sköter allt utom DVD-uppspelning.

Mitt problem är att två apparater tar mer plats än en, att vi inte längre kan bränna ner inspelade filmer samt att Samsungs GUI är en plåga att använda jämfört med Sonys.

Så, jag vill ha en ny DVD-inspelare och mina modesta krav är följande:

1) DVD-inspelare (dvs DVD-spelare med hårddisk och möjlighet att bränna till DVD)
2) Kunna spela in ett program och titta på ett annat (dvs två stycken inbyggda digital-TV-mottagare om jag förstått saken rätt)
3) Regionsfri

Jag vill helst ha en Sony och de listar en uppsjö modeller på sin hemsida, samtliga verkar dock vara inaktuella. Har de lagt ner den verksamheten?

Jag har sökt lite och utbudet av DVD-inspelare med inbyggd digital-TV-mottagare verkar magert? Någon med 2x digital-TV-mottagare har jag inte sett. Är det så illa att det inte finns?

Sådana här deckarjobb är det bra börja med en rejäll filtrering pä Prisjakt.se

Enligt dem finns det bara två spelare med inbyggd digitaltevemottagare och bägge är utgångna. Det kan ju inte stämma.

  • Oregistrerad
  • 2011-02-27 14:54

Just det där med dubbla mottagare samt dvd-brännare tror jag krånglar till det lite. Det finns ju ganska många digitalboxar med hårddisk som har dubbla mottagare, däremot dvd-brännare tror jag det är sämre med

Tack för engagemanget.

Ursprungligen av studiox:

Just det där med dubbla mottagare samt dvd-brännare tror jag krånglar till det lite. Det finns ju ganska många digitalboxar med hårddisk som har dubbla mottagare, däremot dvd-brännare tror jag det är sämre med

Verkar så. Bastards!

Ursprungligen av johan_tanying:

Många stora tillverkare har helt lagt ner tillverkning av dvd-spelare. Bara bluray som gäller. Kanske likadant med dvd-brännare? Fysiska dvd--skivor känns ju inte så "hett" längre...

Ah, det kanske är bluerayspelare man måste kika på, det har jag inte tänkt på, ska kolla...

Ursprungligen av Papperskatt:

Varför måste det vara just en DVD-inspelare? Är det inte bättre att ha en digitalbox med inbyggd hårddisk (eller USB-port för inkoppling av extern) som man kan spela in på, och sedan in i datorn med filerna för redigering (t.ex. ta bort reklam) och bränning?

Dator blir för meckigt. Att klippa bort lite reklam gör man ju enkelt med fjärrkontrollen från soffan. Åtminstone på vår fina gamla Sony.

Det kanske har funnits en sån här spelare? I såna fall köper jag gärna en begagnad.

Senast redigerat 2011-02-27 17:23

Många stora tillverkare har helt lagt ner tillverkning av dvd-spelare. Bara bluray som gäller. Kanske likadant med dvd-brännare? Fysiska dvd--skivor känns ju inte så "hett" längre...

Varför måste det vara just en DVD-inspelare? Är det inte bättre att ha en digitalbox med inbyggd hårddisk (eller USB-port för inkoppling av extern) som man kan spela in på, och sedan in i datorn med filerna för redigering (t.ex. ta bort reklam) och bränning?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-02-27 18:02

Dum kontrollfråga: du vill ha dubbla mottagare i inspelaren, det finns alltså ingen inbyggd digitaltvmottagare i TVn?

Nej tyvärr inte. Samsung 42" plasma. Man kanske skulle byta teve också

  • Oregistrerad
  • 2011-02-27 19:08
Ursprungligen av Mutant:

Nej tyvärr inte. Samsung 42" plasma. Man kanske skulle byta teve också

Nu hänger jag inte med, jag gissar att du vill ha dubbla mottagare i inspelaren för att du ska kunna spela in två olika program samtidigt?

Ursprungligen av studiox:

Nu hänger jag inte med, jag gissar att du vill ha dubbla mottagare i inspelaren för att du ska kunna spela in två olika program samtidigt?

Jag tror att det är för att kunna titta på ett program medan man spelar in ett annat på en annan kanal.

Ursprungligen av Papperskatt:

Jag tror att det är för att kunna titta på ett program medan man spelar in ett annat på en annan kanal.

Precis. Det är man ju van vid sedan tidernas begynnelse.

  • Oregistrerad
  • 2011-02-27 20:16
Ursprungligen av Papperskatt:

Jag tror att det är för att kunna titta på ett program medan man spelar in ett annat på en annan kanal.

Jag visste inte att det var så vanligt att man använder en dvd-brännare som reciver, men det kanske det är..

1
Bevaka tråden