Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Umeå tisdag 22 mars - Tema: Lion, Thunderbolt, iPad 2

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det är dags för en ny Macpub i Umeå!

Den här veckan fick vi nya MacBook Pro, Thunderbolt och Mac OS X Lion. Nästa vecka får vi iPad 2 och troligen en del annat gott relaterat till iOS-plattformen. Det är material nog för flera Macpubar

Edit: Nu är datum och tid bestämt (puh!):

Datum: Tisdag 22 mars
Tid: 18.30 och framåt
Plats: Rött, kvarterskrogen på Berghem.

Senast redigerat 2011-03-08 14:08

Jag är på! Rött eller Bishops spelar inte så stor roll.

Måste erkänna att jag inte själv är säker på om jag kan komma 9 mars när jag tänker efter, ska kolla upp lite barnvakt först.

Ursprungligen av Adrian B:

Måste erkänna att jag inte själv är säker på om jag kan komma 9 mars när jag tänker efter, ska kolla upp lite barnvakt först.

Hur gick det med det där? Är han på eller ska han backa ur?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-02-28 14:14

Jag är på.

  • Medlem
  • 2011-02-28 14:44

9 mars? Ja!

Det gick dåligt med det tyvärr, frun är borta då. Hur vore det med en vecka senare, den 16 mars? Jag vet att även Kemppe är upptagen den 9 mars.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-01 10:24

16 mars funkar betydligt bättre än 9 för mig.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-03-01 13:03

Det vore trevligt att haka på nån gång, men jag har körövning alla onsdagskvällar från 19...
Vi borde ju dock ta den se pass sent att folk börjar ha fått sina nya maskiner så folk kan se dem

Tror 16 funkar bra.

I Sthlm och dricker öl den kvällen... Typiskt.

Synd på Leftrustle och JonesH, men i övrigt verkar den 16:e fungera rätt bra va?

JonesH: Vi kan ha flera macpubar också

Hmm. Undrar om vi inte har styrelsemöte i Brf 16/3. Måste kolla!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-03-01 19:08

16e är ingen bra dag för mig heller, ojämna veckor har jag nämligen barnet.

22, 23 eller 24?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-03-01 19:50
Ursprungligen av staed:

22, 23 eller 24?

Alla tre funkar för mig

Vi flyttar väl fram tills alla kan

Onsdag 23 mars fungerar för mig. Torsdagen den 24 fyller mor min 60 så då är jag upptagen.

Alltså... Mars är ju ett jäkla otyg till månad alltså. 23 funkar inte för mig. Och inte 16. 22 funkar

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-03-01 22:37

Nu är jag inte aktuell för pub i Umeå, men är inte en doodle.com på sin plats?

Ursprungligen av krox:

Nu är jag inte aktuell för pub i Umeå, men är inte en doodle.com på sin plats?

Vaddå? En lång rackarns tråd med människor som kastar ur sig datum till höger och vänster är väl överblickbart och bra?

Ursprungligen av krox:

Nu är jag inte aktuell för pub i Umeå, men är inte en doodle.com på sin plats?

Det brukar inte vara såhär svårt Det brukar vara ett eller två datum och sen är det bestämt, typ.

  • Medlem
  • 2011-03-02 12:05

Jag kan de flesta datum, så jag hoppas bara vi hittar en tidpunkt då alla coolers nörders kan medvara!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-03-02 20:20

Vi kanske skall ta denna pub en vecka eller två efter den 25/3 så kanske det finns en iPad 2 att beskåda

Ursprungligen av MatsOlov:

Vi kanske skall ta denna pub en vecka eller två efter den 25/3 så kanske det finns en iPad 2 att beskåda

Är det ett löfte?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-03-02 20:42

Förmodligen

  • Medlem
  • 2011-03-03 18:46

I'll be in line. Kanske inte först, men jag är banne mig beredd att köa. Ska ha!!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-03-03 20:50

22:a tycker jag verkar bra, då borde jag ha fått min macbook pro för länge sen också

Well, ska vi försöka spika tisdag 22 mars då? Och sen ändrar vi inte, även om så alla utom en skulle falla av...

Ja, boka tisagen den 22:a. Det får baske mig lov att lösa sig. Men så länge ingen lyckats importera en iPad 2 så får vi ju inte klämma

Då säger vi tisdag 22 mars och om någon fixat en iPad 2 från USA tills dess blir det stjärna i kanten (men bara - och det är viktigt - om det finns ett Smart Cover också ).

Så datum är satt. Nästa fråga; lokal. Rött, Bishops, Allstars eller något annat ställe? Kanske dags för Rött igen?

Bevaka tråden