Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1 april 2011

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-01 11:46

Har ni blivit lurade ännu?

Metro:
I Sthlm har SL försökt lura oss med att de ska lägga tak över 100mil väg för att bussarna ska gå bättre på vintern.

DN:
Strängnäs ska bygga världens högsta byggnad. (Annons)

Internet:
Otroligt dåligt gjort av iPadnytt:
Extra: Alla enheter av iPad 2 kommer att återkallas, Steve Jobs -”It’s a big bug”

Nya toppdomänen con

Fantasilöst x2:
Apple kper MacWorld - MacWorld

Microsoft köper Apple

Jag försökte luras.... La upp en bild på en trasig mbp på facebook och skrev FAA*, en tjej avslöjade mig genom att ha letat igenom internet efter bilden och sedan länkat den. Blev otroligt chockad av att hon lyckats hitta den.. haha!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-04-01 11:50

Jag tycker 1:a april skämt i vuxenvärlden är lite fjantigt. Det var kul som barn...

Mina barn gillar det i skolan men när tidningar ska hålla på som de gör tycker jag känns lite...
hm, iPad skämtet säger allt.

Det bästa skämtet jag blivit blåst på var när polarens farsa lurade i oss att någon gång under dagen skulle vi kunna se Columbia (space shuttle) flyga över. Vi gick omkring och tittade upp så vi fick ont i nacken...

Vi var runt 10-12 år...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-01 12:29

Lyckat av Webhallen.

WEBHALLEN.com - iPad iFit

Notera tränarens namn...hahaha

Citat:

Exklusivt för Webhallen ingår även den populära Bulimi-dieten!

Den var faktiskt rolig...

Ursprungligen av xtrem:

Notera tränarens namn...hahaha

Man skulle nästan kunna tro att det var en anspelning på camel toe...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-04-01 13:00

Googla på Helvetica

Ursprungligen av joakimo:

Googla på Helvetica

haha.. den var kul.

  • Oregistrerad
  • 2011-04-01 15:53
Ursprungligen av joakimo:

Googla på Helvetica

Google verkar ha mest humor

Hade jag varit redaktör på en tidning så hade mitt aprilskämt varit att vinkla alla artiklar så att de lät lite som skämt, men inte ha något skämt alls.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-04-01 13:29

Kan de i alla fall inte vänta tills kvällen med att visa upp alla andras aprilskämt?

Cult of Mac - Steve Jobs på väg att avgå från Apple

I artikeln skrivs att det kanske är ett aprilskämt - det kan också vara ett "riktigt" rykte.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Cult of Mac - Steve Jobs på väg att avgå från Apple

I artikeln skrivs att det kanske är ett aprilskämt - det kan också vara ett "riktigt" rykte.

Och vidare på samma sida hittar man deras riktiga aprilskämt i värsta SVT-nylonstrumpa-över-teven-stil: Simplistic iPad 2 Hack Enables Users to Take X-Ray Photos | Cult of Mac

  • Medlem
  • 2011-04-01 15:15

ThinkGeek.com har laddat upp med en hel del intressanta nya leksaker, bl.a. PLAYMOBIL(TM) Apple Store Playset.

Ursprungligen av wlao:

ThinkGeek.com har laddat upp med en hel del intressanta nya leksaker, bl.a. PLAYMOBIL(TM) Apple Store Playset.

Riktigt roligt! Kul att se Woz först i kön!!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-04-01 18:16
Ursprungligen av wlao:

ThinkGeek.com har laddat upp med en hel del intressanta nya leksaker, bl.a. PLAYMOBIL(TM) Apple Store Playset.

Vill ha!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-04-01 15:43

Prisjakts skämt. Undra om det blir populärt…?
Dragon Age II - PC-spel - Hitta lgsta pris, omdmen och information

Ursprungligen av joakimo:

Prisjakts skämt. Undra om det blir populärt…?
Dragon Age II - PC-spel - Hitta lgsta pris, omdmen och information

Den var ju nästan lite rolig!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-04-01 15:50
Ursprungligen av pmarriott:

Den var ju nästan lite rolig!

Jag antar att du klickade på länken också?

Ursprungligen av joakimo:

Jag antar att du klickade på länken också?

Självfallet. Nu sitter jag och svettas med händerna utsträckta framför mig i väntan på handklovarna.

  • Medlem
  • 2011-04-01 18:39
Ursprungligen av pmarriott:

Den var ju nästan lite rolig!

Påminner mig om Webhallens försök till humor för några år sedan. WEBHALLEN.com - The Pirate Bay

Ursprungligen av joakimo:

Prisjakts skämt. Undra om det blir populärt…?
Dragon Age II - PC-spel - Hitta lgsta pris, omdmen och information

ha ha ha ha ha

"Ditt besök har registreras av Prisjakts samarbetspartner Anti Piracy Registry International Ltd.

I väntan på att Riksdagen ska anta det Europeiska Datalagringsdirektivet går Prisjakt före och låter Anti Piracy Registry International Ltd. (baserat på brittiska Cayman-öarna där lagring personuppgifter är tillåtet) spara uppgifter om potentiella fildelare. Företagets affärsmodell bygger på att man agerar underleverantör av dessa uppgifter till nationella anti-piratbyråer vilka i sällsynta fall inleder processer mot fildelare.

Företaget samlar in miljontals identiteter varje dag, så risken att just du åtalas är försvinnande liten.

Klicka här för att gå vidare till butiken, eller här om du har några kommentarer."

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-04-01 18:54

Någon som har dagen SLA tidning? Hört att ipad går på 3333:- i elgiganten på söndag... Stämmer det eller är det ännu ett april-skämt?

  • Avstängd
  • International user
  • 2011-04-01 19:14
Ursprungligen av fedi-93:

Någon som har dagen SLA tidning? Hört att ipad går på 3333:- i elgiganten på söndag... Stämmer det eller är det ännu ett april-skämt?

Det är sant, men det är version 1 med 16GB och Wifi (Ej 3G)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-04-01 19:34
Ursprungligen av Mattias L:

Det är sant, men det är version 1 med 16GB och Wifi (Ej 3G)

Rätt bra pris ändå med tanke på vad t.ex. en iPod Touch kostar.

Bevaka tråden