Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säga vad man vill om Apple - men sättet Microsoft tar hand om företag, det gör inte Apple

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-08 15:04

"You can't get fired for buying from IBM"

Det är skrämmande hur många "IT-anställda" som lever i en Microsoft-bubbla, likt skådespelaren i filmen, och totalt missar teknologi som inte MS levererar. Jag tror inte det funkar i längden. Se dem som tidigare levde i IBM-bubblan...

  • Oregistrerad
  • 2011-04-08 16:47
Ursprungligen av pesc:

"You can't get fired for buying from IBM"

Det är skrämmande hur många "IT-anställda" som lever i en Microsoft-bubbla, likt skådespelaren i filmen, och totalt missar teknologi som inte MS levererar. Jag tror inte det funkar i längden. Se dem som tidigare levde i IBM-bubblan...

Ja till skillnad från apple som gör precis vad för företag nu igen?

  • Oregistrerad
  • 2011-04-08 16:48

Några snorungar som märkt att man kan dubba en video, mycket moget att påpeka att flygbolagen vill ha extra betalt.

Ursprungligen av studiox:

Några snorungar som märkt att man kan dubba en video, mycket moget att påpeka att flygbolagen vill ha extra betalt.

Det finns olika sätt att påpeka det...

YouTube - Melody And Keeley - Come Fly With Me - BBC One

Jo, det är en lam satir...men bättre det än ingen satir alls :-D. Satir är själva luften jag andas. I love it. Har sett Apple-satirer som vikt mig dubbel av skratt. Att göra satir med MS är nog nästan omöjligt...dom är ju inte coola och satir är bäst när man puttar ner någon/något från höga hästa och MS har liksom inget att satirisera över...för töntigt företag/profil. Sista raden var kul i alla fall.
Sedan har vi ju Ballmer...hur gör man satir av honom? Det går inte.

Ursprungligen av studiox:

Några snorungar som märkt att man kan dubba en video, mycket moget att påpeka att flygbolagen vill ha extra betalt.

Ursprungligen av Zimmerman:

Jo, det är en lam satir...men bättre det än ingen satir alls :-D. Satir är själva luften jag andas. I love it. Har sett Apple-satirer som vikt mig dubbel av skratt. Att göra satir med MS är nog nästan omöjligt...dom är ju inte coola och satir är bäst när man puttar ner någon/något från höga hästa och MS har liksom inget att satirisera över...för töntigt företag/profil. Sista raden var kul i alla fall.
Sedan har vi ju Ballmer...hur gör man satir av honom? Det går inte.

Det kom en video för ett halvår sedan där en massa människor sprang omkring i färgglada miljöer och fjantade sej. Jag tyckte den var riktigt rolig tills jag insåg att det INTE var parodi, det var på allvar. Det var här på 99.se som jag fick reda på den.

Jepp. Såg den rullen. Pinsamt. Ännu ett exempel som gör att det är svårt att göra satir på MS :-D. Dom ÄR redan satir. Det är som att göra satir på Little Brittian. Går ej.

Ursprungligen av LCR:

Det kom en video för ett halvår sedan där en massa människor sprang omkring i färgglada miljöer och fjantade sej. Jag tyckte den var riktigt rolig tills jag insåg att det INTE var parodi, det var på allvar. Det var här på 99.se som jag fick reda på den.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2011-04-10 23:56

Fast oavsett. När det gäller att hantera företag så beter sig Apple som det garageföretag det var 1976. Uselt är ordet.

  • Oregistrerad
  • 2011-04-11 00:03

Intressant att läsa alla kommentarer i alla andra trådar om hur dumma företag är som inte vill ha mac. Dom inte förstått att marknadsföring är allt för att vinna kunder, oavsett privatpersoner eller företag saknar IQ.

1
Bevaka tråden